naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Arike

Re: naam

Bericht door Arike »

ik heb er ook jaren over gedaan om een geschikte naam te vinden ...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jack

Bericht door Jack »

De naam Jack gebruik ik al sinds ik ongeveer 11 jaar oud was, om me op online games en chats voor te stellen aan anderen. Waarom ik me voorstelde als jongen in die tijd is nog wel een raadsel voor me, ik wist toen nog niets van mijn genderdysforie, of wat dat uberhaupt inhield. Aangezien ik in die jaren behoorlijk verslaafd was aan computeren, ben ik op een bepaalde manier zo´n beetje opgegroeid met die naam en er aan gewend geraakt.
Aantal jaren later kwam er ooit thuis eens ter sprake hoe ik geheten zou hebben als ik als jongen geboren zou zijn. Mijn moeder zei toen dat ze dachten aan 1 van de namen: John/Johnny/Sjon/Sjonnie. Dus uiteindelijk heb ik de naam toch aardig goed gekozen, aangezien Jack als bijnaam kan worden gebruikt voor John.
appeltje

Bericht door appeltje »

tot nu toe is Vanessa echt een blijvertje.

de naam kwam eigenlijk ineens in me op toen ik op de fiets van school af reed.
kreeg bij deze naam gewoon echt een verliefd gevoel, en vondt het mooi klinken.

later heb ik op gezocht wat de naam betekende.

betekent vlinder is een taal, ben vergeten welke.
en vondt dat zo goed passen bij het hele idee van de transformatie etc.
tja dat is een beetje het verhaal rond mijn naam.

groetjes, Vanessa
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Al voor mijn coming-out gebruikte ik Dennis, Een alias- 'werktitel' (in mijn geval letterlijk ;) ) die ik vanaf mijn coming-out veranderde in het vrouwelijke equivalent ervan, nl. Denise. Hoe ik daar ooit op gekomen ben is mij een raadsel maar achteraf ben ik blij dat mijn jongste zusje - die op dat moment zwanger was - hiertegen bezwaar maakte omdat ze deze namen al had gekozen voor haar kind. Die naam 'paste' eigenlijk niet bij mij vond ik achteraf.
Tijdens mijn zoektocht naar een andere naam herinnerde ik me een heel leuk en lief meisje dat Danielle (met trema) heette en die naam heb ik toen voor mezelf aangenomen. De 'leuke en lieve' bijsmaak ginger echter teloor doordat een mij behandelende psychologe die ook Danielle heette een enorm geniepig kreng bleek te zijn. Om die herinnering aan haar te wissen heb ik toen de laatste "e' gewist en vervangen door een 'a', Daniella dus. (nog steeds met trema)
Deze naam droeg ik zo'n 4 jaar toen mij de naam 'Daniela' (zonder trema) ten gehore kwam. De zangerige uitspraak en het veel minder voorkomen van deze naam in deze schrijfvorm deed me besluiten die naam defintief aan me te verbinden. Na deze laatste wijziging werd mij door mijn kinderen vriendelijk doch dringend verzocht om het hier bij te laten. :)

De betekenis van Daniel, Danielle, Daniella en Daniela is in alle 4 de gevallen "God is mijn rechtdoener" en zo sta ik ook in het leven. Noem het gestoord of toeval maar tot nu toe heb ik me maar 2 keer laten belazeren door 2 verschillende personen die alle 2 daarna onverwachts grote tegenspoed overkwam. Oppassen dus met mij... :twisted:

Liefs Daniela
Zef

Bericht door Zef »

Raisa schreef:Als ik van geslacht zou veranderen, dan zou ik mijzelf Laurens noemen.
Hahaha!!!
Noah

Bericht door Noah »

De naam die ik heb gekregen bij mijn geboorte kan voor zowel vrouwen en mannen, tenminste in verschillende landen. De naam die ik mijzelf gegeven heb kan ook voor vrouwen en mannen, alleen ligt het dan aan de schrijfwijze. De naam Noah hangt al heel erg lang in mijn hoofd en pas onlangs ben ik naar de betekenins achter deze naam opzoek gegeaan. Het blijkt dat Noah troost en rust betekent. Iets wat ik hoop te vinden...
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Mijn vader en moeder heb ik het nooit kunnen vertellen. Maar ik respecteer hun keuze om me bij de geboorte Jan te noemen, Jannet was een logische keuze voor mij. Persoonlijk ken ik geen enkele Jannet dus een vreemde associatie heb ik niet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Mellaney is een naam die ik al jaren gebruik, maar toch is het een tijdelijk naam. Pas zodra ik 24/7 als vrouw leef zal ik de naam aannemen die ik als meisje graag had willen hebben.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
J1nny

Bericht door J1nny »

Hmm, ik leefde al 24/7 als dame toen we de naam erbij hebben bedacht.......
Was niet zo vlot.
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Ik zou dan nog wel twijfelen tussen mijn normale naam (Erik veranderen in Erika of Erica) of dat ik kies voor de naam die mij het meeste aanspreekt:

Nikkii

Ja, en dan zou ik het op die zelfde manier spellen met dubbel i aan het einde ook al ziet dat er een beetje vreemd uit. Ik vind het gewoon een mooie naam.
"Je mag zijn zoals je bent."