Wat eet je vandaag...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Freetouch

Re: Wat eet je vandaag...

Bericht door Freetouch »

Vandaag heb ik het dinner maar weer een keer overgeslagen... :cry:
“good enough”
Veronica

Bericht door Veronica »

Melany schreef:Vandaag heb ik het dinner maar weer een keer overgeslagen... :cry:
Je weet dat dat ongezond is?

Ik had vroeger een meisje in de klas, zij at geen ontbijt omdat het onnodige calorieën waren, haar lunch was altijd een mandarijn omdat een appel of banaan te veel calorieën had.
En zij at geen avondeten omdat je daarna naar bed gaat dus die energie is onnodig.

Heeft niks met jouw te maken maar ineens dacht ik aan haar naar aanleiding van je post...
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, hiermee start het lichaam op, voor het middageten zou je eigenlijk de warme maaltijd moeten nemen omdat er dan nog genoeg tijd over is om deze te verbranden. Het avondeten zou dan wat licht kunnen zijn omdat je normaal gesproken in de avond minder actief bent. Het niet eten of niet voldoende eten is slecht voor je lichaam zoek naar de juiste balans en alles komt goed.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Veronica

Bericht door Veronica »

Lindsay schreef:Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, hiermee start het lichaam op, voor het middageten zou je eigenlijk de warme maaltijd moeten nemen omdat er dan nog genoeg tijd over is om deze te verbranden. Het avondeten zou dan wat licht kunnen zijn omdat je normaal gesproken in de avond minder actief bent. Het niet eten of niet voldoende eten is slecht voor je lichaam zoek naar de juiste balans en alles komt goed.
Wij eten dan thuis dus gewoon vaak een broodje of soep als lunch en dan warm als avondeten, maar het is gebruikelijk in polen om warm als middag maaltijd te eten en in de avond broodjes of iets lichts zoals een soep.
Afbeelding
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Chocolade ijs, Heb totaal geen zin om volwassen te zijn.....

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Fay

Bericht door Fay »

6 x per dag een beetje eten voelt voor mij iig fijner als 3 keer per dag een grote maaltijd

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Fay schreef:6 x per dag een beetje eten voelt voor mij iig fijner als 3 keer per dag een grote maaltijd

Fay
Doet mij moeder ook altijd maar dat is meer omdat zij met halve maag is geboren.

Dat terzijde, bij Appie hadden ze verse garnaal noodle soep in aanbieding dus dat + rijstepap als toetje voor vanavond.
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Ik ga voor kippensoepje en wat nog meer zie ik zo wel rijst of bonen net waar ik nog zin in heb om klaar te maken

Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

ja er is een gezegde van; "ontbijt als een koning, lunch als een edelman en diner als een bedelman", maar helaas ik bedel altijd voor een tweede bordje en wat té veel wijn.. Beter is eigenlijk wel de optie van Fay.. :roll:
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Irene schreef:ja er is een gezegde van; "ontbijt als een koning, lunch als een edelman en diner als een bedelman", maar helaas ik bedel altijd voor een tweede bordje en wat té veel wijn.. Beter is eigenlijk wel de optie van Fay.. :roll:
Als je dan zes keer gaat opscheppen als een bouwvakker dan kan je beter bij drie keer blijven, kleiner bordje pakken help ook.
Het hoeft niet altijd een pizzabord te zijn met een kop erop, het mag best een gebaksbordje zijn maar dan netjes gevuld.
Kan me nog wel een spreuk van mijn moeder herinneren "Het hoeft niet op, ook al is het lekker" ze had wel gelijk twee dagen eten is ook lekker.