Ik wil even kwijt dat ik...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Claire

Re: Ik wil even kwijt dat ik...

Bericht door Claire »

mag ik even beetje mopperen in positivo topic?
Was vandaag op een andere afdeling voor een stukje cursus.
En iedere keer was het hij, hij, hij baaah zo irritant.
Wat me dan nog meer irriteert dat ik nog te verlegen/timide/onzeker ben om wat te zeggen.

Zo mijn positieve voornamen ik moet hier volgende keer wat van zeggen.
Want ik ben nog meer geïrriteerd dat ik niks zei.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Boos worden op jezelf of een ander heeft weinig zin Claire.

Rustig zeggen: "Zij, heeft de de voorkeur". En "Ik vind het fijner als je Claire zegt."

Je hoeft niets uit te leggen en als ze het blijven doen gewoon niet meer reageren en je leidinggevende een briefje laten schrijven.

Zij hebben de opdracht je op te leiden, niet om je gender te bepalen. Zo simpel is het. En dat mag je gewoon in beleefde bewordingen zeggen. Je bent ook totaal niet verplicht om op discussies in te gaan. Je hoeft mensen niet voor te lichten over transsexualiteit. Blijkbaar steunt je werkgever je en wil die in je investeren omdat je werkgever toekomst in je ziet. Andere meningen zijn irrelevant.

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 05 mar 2014, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Vandaag ontdekt dat mijn buurman een aanhanger is van een neo-nazi partij... :?

...zoals men zegt: don't judge a book by it's cover... mensen kunnen met behoorlijk griezelige dingen bezig zijn, juist van degene waar je het niet van zou verwachten —achteraf gezien wel natuurlijk... ;)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Het gekke is dat ik me daar helemaal niet aan stoor, en eigenlijk, als het anders op papier staat, vragen ze altijd of het klopt en hoe ze moeten aanspreken...
“good enough”
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Heeee, The Piratebay is weer beschikbaar in Nederland... :lol:

Heeft Brein dan toch verloren of zo? ...sorry volg geen nieuws meer. Ik heb ooit een boze brief naar Brein gestuurd, ik had namelijk van mijn eigen gratis software torrents gemaakt, die ik gratis verspreidde. Ik seedde ook Linux software e.d. dus ik was heel boos op Brein.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
diederique

Bericht door diederique »

Als ik afscheid neem van de zevende groep vierdeklassers waar mee ik deze week in gesprek ben over genderdiversiteit komt een groep meiden naar me toe. Als ik me in een klas voorstel vertel ik steevast dat ik een "Diederique, een transvrouw met een lesbische relatie" ben.
"Mevrouw, zeggen de meiden, volgende keer hoeft u dat transvrouw er echt niet bij te vertellen. Als u het niet had verteld zouden we het echt nooit te weten zijn gekomen".

Volgende keer dan maar gewoon mezelf als lesbienne presenteren?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Veronica

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:Vandaag ontdekt dat mijn buurman een aanhanger is van een neo-nazi partij... :?

...zoals men zegt: don't judge a book by it's cover... mensen kunnen met behoorlijk griezelige dingen bezig zijn, juist van degene waar je het niet van zou verwachten —achteraf gezien wel natuurlijk... ;)
Vorig ging ik een gratis PC halen bij een man van wie zijn huis vol stond met nazi en Hitler spullen, en toen vertelde hij zomaar uit het niets dat hij joden en polen haat, fijn kom ik daar als een pool maar hij had niks door :shock:
Sasha schreef:Heeee, The Piratebay is weer beschikbaar in Nederland... :lol:

Heeft Brein dan toch verloren of zo? ...sorry volg geen nieuws meer. Ik heb ooit een boze brief naar Brein gestuurd, ik had namelijk van mijn eigen gratis software torrents gemaakt, die ik gratis verspreidde. Ik seedde ook Linux software e.d. dus ik was heel boos op Brein.
Ja, maar Brein wil in hoger beroep ik vraag mij af welke debiel in Den Haag heeft besloten om subsidie aan hun te geven.

Maar je kon al tijden via een proxy op PirateBay.
Afbeelding
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Vorig ging ik een gratis PC halen bij een man van wie zijn huis vol stond met nazi en Hitler spullen, en toen vertelde hij zomaar uit het niets dat hij joden en polen haat, fijn kom ik daar als een pool maar hij had niks door :shock:
Dat heb ik weleens gehad bij iemand die zei dat hij transseksuelen haat, dat het smerige mensen zijn etc... toen hij ongeveer alle scheldwoorden op ons had losgelaten, zei ik.
"So, lekker... Nu wet ik dus hoe je over mij denkt... ik ben ook een transseksueel"

De man kreeg een hoofd zo rood als een vuurtoren, begon te stotteren, en zei, ja maar jou bedoel ik niet, jij bent anders, jij bent gewoon vrouw, en niet zo een vieze man die zich belachelijk kleed...

Toen hebben we nog zeker een half uur lopen praten over transseksualiteit... Bleek de man een compleet verkeerd beeld over transseksuelen te hebben. Heb ik dat toch even recht kunnen zetten. Het is er dan maar eentje maar het illustreert wel hoe mensen een bepaald beeld hebben over bevolkingen groepen puur uit een beeld dat door de maatschappij geschetst is...
“good enough”
Veronica

Bericht door Veronica »

Melany schreef:
Dat heb ik weleens gehad bij iemand die zei dat hij transseksuelen haat, dat het smerige mensen zijn etc... toen hij ongeveer alle scheldwoorden op ons had losgelaten, zei ik.
"So, lekker... Nu wet ik dus hoe je over mij denkt... ik ben ook een transseksueel"

De man kreeg een hoofd zo rood als een vuurtoren, begon te stotteren, en zei, ja maar jou bedoel ik niet, jij bent anders, jij bent gewoon vrouw, en niet zo een vieze man die zich belachelijk kleed...

Toen hebben we nog zeker een half uur lopen praten over transseksualiteit... Bleek de man een compleet verkeerd beeld over transseksuelen te hebben. Heb ik dat toch even recht kunnen zetten. Het is er dan maar eentje maar het illustreert wel hoe mensen een bepaald beeld hebben over bevolkingen groepen puur uit een beeld dat door de maatschappij geschetst is...
Dan heb je dat goed gedaan :D

Ik merk vaak dat mensen transseksueel en travestiet als hetzelfde zien, en dat terwijl het 2 compleet verschillende dingen zijn.
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Hij/zij, ik maak mbt vrienden me daar niet meer druk om, spreken elkaar ook aan met jonge! etc

Kan aan de gang blijven, ze merken het wel,als hrt werk weer doet, buitenwereld, meneer,etc, vervelend maar wat doe je er aan als het gebeurd, kan je beter denken ,ok blijkbaar ben ik voor hen meneer, werk aan de winkel

Fay