Semmie614 schreef: 26 jan 2025, 22:31
Maargoed, ik ben er wel een beetje klaar mee om de hele tijd geframed, beledigd en aangevallen te worden. Als er wel mensen zijn met dezelfde denkbeelden en/of ook behoefte hebben om daar over te sparren(ook als je andere denkbeelden hebt. Het is goed om open te staan en van elkaar te leren) stuur me vooral een privebericht.
Tja, je zet zelf nogal stevige en vage woorden neer. Zonder fundament. Als het klopt kan het de toetsing doorstaan.
Je zoekt via privébericht - letterlijk- bevestiging van jouw wereldbeeld, zelfvalidatie.
Wie het beter weet, mag het zeggen.
100% Myself
Intimiteit en Sex Positive
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
Semmie614 schreef: 26 jan 2025, 22:31
Maargoed, ik ben er wel een beetje klaar mee om de hele tijd geframed, beledigd en aangevallen te worden. Als er wel mensen zijn met dezelfde denkbeelden en/of ook behoefte hebben om daar over te sparren(ook als je andere denkbeelden hebt. Het is goed om open te staan en van elkaar te leren) stuur me vooral een privebericht.
Tja, je zet zelf nogal stevige en vage woorden neer. Zonder fundament. Als het klopt kan het de toetsing doorstaan.
Je zoekt via privébericht - letterlijk- bevestiging van jouw wereldbeeld, zelfvalidatie.
Wie het beter weet, mag het zeggen.
Volgens mij lees je niet goed. Ik zet er letterlijk neer dat andere denkbeelden ook welkom zijn om met elkaar te sparren. Ik vind het wel interessant. Ik doe het alleen niet meer via hier. In eerdere post heb ik ook aangegeven dat ik me als "conservatieve" transman alleen voel in een progressieve transwereld. Dus wat erkenning is niet gek toch? Dat wil jij toch ook? Je niet alleen voelen?
Ik wacht geduldig op verdere duiding van jou korte samenvatting.
Je zegt welliswaar dat je niet terug wil naar de onderdrukking van één van de twee genderrollen in de traditionele rolverdeling, maar tegelijkertijd noem je het toewijzen van het verantwoordelijkheid nemen en emotioneel dienstbaar zijn.
Als man die veel op heeft met zijn rol in een traditionele rolverdeling heb je waarschijnlijk goed nagedacht hoe je jouw standpunt kan verdedigen en inhoudelijk verantwoordelijkheid kan nemen voor de fundamentele onderbouwing daarvan. Tenminste, ik neem dan maar even aan dat je die hebt.
Ik werk als intersekse dame mijn hele leven al veel tussen mannen, in een typische mannen wereld. Deze "want een traditionele rolverdeling heeft zoveel voordelen" retoriek kon ik als 17 jarige al duiden.
100% Myself
Tja, van conservatieve mensen raak ik altijd wat kriegelig.
Omdat ze vaak tolerantie missen.
En dus mijn bestaan graag willen wissen.
Een conservatieve trans is in mijn ogen een contradictio in terminis.
Wat anderen hier ook al zeggen, daar loop je uiteindelijk op vast.
Let wel, niks mis als jij de rol van man wil spelen en voor je partner zorgen.
Alleen is dat niet conservatief in mijn ogen, ik zorg ook voor mijn partners (ja, 2) en mijn kinderen zijn zonder schade opgegroeid met twee moeders.
Ik denk dat jij een ideaalbeeld voor ogen hebt dat niet realistisch is, de wereld is niet zwart wit.
En ook wat anderen zeggen, pas op met daadwerkelijk zwaar conservatievelingen.
(politiek en zeker het CDA heb ik een eigen mening over die ik hier maar niet zal ventileren, die stamt uit december 2013, we houden het netjes)
Met de misogyne en transfobe (want ja, dat zijn het als je non binaire en intersekse mensen hun bestaan niet erkent) opvattingen die je hier hebt geuit maak je geen vrienden. En de vrienden die je dénkt te maken, aan de conservatieve kant van het spectrum, kotsen je uit omdat je trans bent. Nu misschien nog niet, nu denken ze nog 'oh maar semmie, dat is één van de goeien, die is voor traditionele rolverdelingen en dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben, die gelooft niet in meerdere genders en dat soort kolder', maar maak je geen illusies. Ze zullen je echt niet sparen.
Maar hey, zelf weten natuurlijk. Vrijheid van meningsuiting enzo.
Ik neem het toch even voor @Semmie614 op hoor. Niet iedereen die wat conservatiever denkt is meteen Trump-conservatief of Meloni-conservatief of Baudet-conservatief. Toegegeven, ik dacht ook meteen uit een soort reflex dat dat bedoeld werd. Maar toen ik een tweede keer nadacht bedacht ik me dat de term 'conservatief' nogal breed geworden is, en eigenlijk een beetje van betekenis veranderd is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
Ik houd de politiek er graag buiten, het is een beetje een trend om dat overal in te betrekken. Verdere duiding van wat de bedoelde "conservatieve opvattingen" zijn, is gevraagd aan de topicstarter.
Ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing.
De korte samenvatting vond ik weinig verhelderend.
100% Myself
@Emma lief dat je het voor mij opneemt. Ik denk alleen dat het weinig verschil maakt. Er is weinig tot geen motivatie om openminded een dialoog of een discussie aan te gaan of om echt te begrijpen waar ik vandaan kom. Jammer, ik denk dat verbinden juist in deze tijd heel belangrijk is.
@Yvonne
Nogmaals, ik heb aangegeven om niet meer via dit topic inhoudelijk te reageren. Aangezien ik er klaar mee ben om beledigd, geframed en aangevallen te worden. Als je wilt sparren ben je welkom om een privebericht te sturen. Hoewel ik het idee heb door de berichten die je stuurt, je al een oordeel hebt gemaakt en me alleen maar wil bashen.
Door de berichten die ze stuurt heb ik dat idee. Ik zeg niet dat het zo is, want ik ken haar niet. Het komt wel zo over. Ze is welkom om 1 op 1 verder te praten.(ook anderen zijn welkom)