Mensen...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Maria_G

Re: Mensen...

Bericht door Maria_G »

There is an universal problem in all TS forums.
Some members are very weak and vulnerable then discussions are restricted in order to create a cosy and warm environment for all. Then possibility for exchanging opinions is sacrificed.

In other forums (very few), possibility for different opinions, sometimes very extreme ones is valued more and then that place becomes not for the weak.

Personally, I am prepared to very harsh environment like discussing with angry transphobic persons. Then I learn many new things. However I am many years in the "business" :D
To hear opinions like "people like me should be exterminated on the spot" is a technical matter for me.

We are not all the same and well prepared for the life.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Irene schreef:vind de ban sterk overtrokken en uiteindelijk niet goed voor een vrij forum
[mod mode half aan]
De week is bijna voorbij. Daarbij was dit niet de eerste waarschuwing.

Of het met opzet is of uit onwetendheid, ik weet het niet. Ik heb eerder aangenomen dat het uit onwetendheid is en zelfs via een PB nog hulp aangeboden. Als iemand dan daar niet op ingaat en gewoon verder gaat met het posten van, in de ogen van velen, respectloze dingen, dan moet je ook een keer doen wat je belooft.

Van censuur is overigens geen sprake, want de berichten zijn gewoon blijven staan. Je kunt hier nog steeds zeggen wat je wilt, net als op straat. En in beide gevallen kunnen er consequenties zijn.

Dit zijn van die dingen die je als mod nooit goed kunt doen, voor de een grijp je veel te laat in, voor de ander reageer je veel te snel of veel te hard. Het zij zo.

[mod mode weer helemaal uit]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Hana

Bericht door Hana »

Ik stel het op prijs dat je de tijd neemt om aandachtig te moderaten, Emma.
Op elke board kun je mensen tegenkomen die kwetsend kunnen zijn, opzettelijk of niet, waarbij vaak door de moderators met harde hand wordt opgetreden. Dat is hier duidelijk niet het geval.

Een afkoelingsperiode kan soms erg nuttig zijn, we hebben allemaal weleens een kuiltje gegraven en de tijd krijgen om deze zelf te dichten is, achteraf gezien, prettig.
Afbeelding
maru

Bericht door maru »

Fijne zondag allemaal

Aan een ieder wat ze willen ervaren en hoe ze het ervaren .
Voor dat leef en laat leven maar ik wou even hierop reageren met mijn eigen ervaring .

Ik ben een ftm en vrij sociaal ingesteld .
In mijn omgeving merk ik wel vaak dat ik word bekeken soms dat ik mezelf afvraag wat valt er te zien hier .
Ben ik een clown ofzo .
Maar na een gesprek met een goeie hetero vriend van me ben ik tot de conclusie gekomen dat ik door mijn onzekerheid de aandacht op me focus.
En dan zal iedereen zeggen nee is niet zo prima maar ik ervaar bij mezelf dat door angst om niet voor werkelijke geslacht genoemd te worden ik zooo oplettend word overal waar ik loop .
Terwijl mijn omgeving mij voor 15 jaar al nooit anders heeft aangesproken dan meneer .
Maar ik denk dat het iets is wat je persoonlijk moet overwinnen en hoe meer natuurlijk jij je gedrag hoe meer je overkomt in de geslacht waar je in goed voelt en wilt zijn in je leven .
Leef en laat leven is mijn motto en aan wij als trans genders moesten mekaar meer liefde tonen dan mekaar te corrigeren en denken dat we het beter hebben dan de andere transgender .
Punt is dat wat we ook doen en hoe goed we ook ons zelf gedragen als wie we willen zijn en voor wat we ons voelen ,moeten we nooit vergeten dat er altijd wel een closed door tegen kunnen komen en dan is de vraag hoe los ik het op mee waard dan zullen ze mij hebben gemerkt dat ik trans ben.
Dus dames und heren be your self en geniet van degene die je een lekkere ding of ze het weten of niet want .
Als ze het weten draai je om zeg je vrees laat je zo uiten tegen mij want ik voel me goed met mezelf .

Fijne zondag allemaal

kenny
rachel

Bericht door rachel »

doll89 schreef:Misschien een subforum maken voor de jongere generatie van het forum? Die praten nou eenmaal over andere dingen en op een andere manier. Heeft niet alleen met leeftijd te maken natuurlijk, maar ik mis dat wel op dit forum.
Dat is inderdaad een goed idee.
rachel

Bericht door rachel »

Jongeren kampen met problemen die volwassenen niet altijd begrijpen die kijken van vroeger maar de tijden zijn heel erg veranderd veel dingen kunnen we aan jullie herkennen maar over sommige dingen kunnen we niet begrijpen.
Problemen van nu datingsites social media school praktijken die er vroeger niet waren dat kunnen dingen zijn wat jullie misschien niet snappen.
Daarom zal het leuk zijn om een jongeren en 20 sectie maken over problemen op social media uitgaan en school hoe wij het ervaren enzo zo dat jullie ons beter begrijpen en wij jullie
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Rachel, daar ga je alweer. Wie is 'jullie'? Wanneer is 'vroeger'?

Op de scholen is (helaas) al 40 jaar geen zak veranderd. Behalve het uiterlijk van de mensen natuurlijk. Datingsites worden overbevolkt door 60 plussers. Social media is 35+ wat de klok slaat, met uitzondering van Snapchat misschien. Vergis je niet in wat er op Tinder rondhangt en er zijn groepen mensen die rondzwerven tussen de verschillende social media en daarmee spontane 'real life' evenementen organiseren, kookclubjes van mensen die elkaar nog nooit ontmoet hebben, of iets met spelletjesavonden. De meesten zijn 30+. De mensen die ik in het uitgaansleven tegenkom doen dat niet anders dan 20 jaar geleden. De mensen die ik niet tegenkom omdat ik er zelf niets aan vind, doen het ook niet anders, want ik ken ze wel, en hun belevenissen trekken ook dagelijks voorbij op social media.

Eigenlijk zijn sinds de jaren 80 de tijden helemaal niet meer zo veranderd. Natuurlijk zijn er dingen anders, maar veel problemen zijn kleiner geworden. Kijk naar de acceptatie van transgenders.

Er zijn trouwens meerdere redenen om niet zo'n jongerensectie te beginnen, ook niet als je 100% gelijk hebt. Dit is bijvoorbeeld een forum voor transgenders, niet voor àlle mensen met sociale problemen. Als je daar over wilt schrijven, denk ik dat je beter een ander forum kunt zoeken. Of gewoon je hart uitstorten op Facebook. Bovendien hebben we een 'lounge' waar al plaats is voor dingen die niets met T zijn te maken hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Robyn

Bericht door Robyn »

rachel schreef:Jongeren kampen met problemen die volwassenen niet altijd begrijpen die kijken van vroeger maar de tijden zijn heel erg veranderd veel dingen kunnen we aan jullie herkennen maar over sommige dingen kunnen we niet begrijpen.
Problemen van nu datingsites social media school praktijken die er vroeger niet waren dat kunnen dingen zijn wat jullie misschien niet snappen.
Daarom zal het leuk zijn om een jongeren en 20 sectie maken over problemen op social media uitgaan en school hoe wij het ervaren enzo zo dat jullie ons beter begrijpen en wij jullie
Rachel, ik begin me er steeds meer aan te irriteren over het wij en jullie gebruik en het algemeen generaliseren en conclusies trekken over hele groepen mensen. Ik ben zelf 26 dus ik val waarschijnlijk nog onder jongere, maar als ik praat, dan heb ik het over ik en niet over wij. Ik houd er niet van als er woorden in de mond worden gelegd.
Groetjes,
Robyn
Veronica

Bericht door Veronica »

rachel schreef:Jongeren kampen met problemen die volwassenen niet altijd begrijpen die kijken van vroeger maar de tijden zijn heel erg veranderd veel dingen kunnen we aan jullie herkennen maar over sommige dingen kunnen we niet begrijpen.
Rachel... kan het niet meer op dit lijken qua opmaak (lees hier onder)
rachel schreef:Jongeren kampen met problemen die volwassenen niet altijd kunnen begrijpen, in sommige gevallen kijken hun naar hoe het vroeger was.

Echter zijn de tijden heel erg veranderd en veel dingen kunnen sommige jongeren aan volvassenen herkennen, maar sommige dingen zijn moeilijker te begrijpen.
Ja ik heb flink wat weg gehaald maar dat is omdat:

1. Er is geen knoop aan vast te maken

2. Sorry Rachel, deels sloeg het nergens op.

2. Alweer sorry, deels heeft dat geen nut hier, daar zijn al ontelbaar aantal FB groepen voor.
Afbeelding
Barbarella

Bericht door Barbarella »

En dan wordt er van mij gezegd dat troll.

Ragel is het zoveelste voorbeeld van mensen die wel toegang krijgen tot het verborgen gedeelte maardie ik mijn zieleroerselen niet wil laten lezen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!