Hey Paul. Ik herinner me waarover je vroeger schreef en het gevoel is werderzijds.
Barbarella
Ik wil even kwijt dat ik...
-
Barbarella
Re: Ik wil even kwijt dat ik...
Na mij de zondvloed!
-
Anon20180501
Ik ben blij je zo positief te zien, NaomiClare.
Ik ben 1 van die 'arme sloebers' en kan zelf niets bijdragen maar ik hoop voor jou dat
de wonderen - die je reis medemogelijk zullen maken - nog niet de wereld uit zijn.
x Daniéla
Ik ben 1 van die 'arme sloebers' en kan zelf niets bijdragen maar ik hoop voor jou dat
de wonderen - die je reis medemogelijk zullen maken - nog niet de wereld uit zijn.
x Daniéla
-
Aliss
Ik wil even kwijt dat ik vandaag eerste afspraak bij me nieuwe huisarts in Almere heb gehad, haar heb geconfronteerd met gender dysphorie, en vroeg om een verwijsbrief naar VUMC. Daarnaast wil ik even kwijt dat ik in de apotheek systeem als vrouw in het bestand sta 
Aliss
Aliss
-
Freetouch
Hihi, grappig, maar het word zo verwarrend om al die systemen up te daten... hier ben je mevrouw, daar meneer...
Het mooiste zijn de gezichten als er meneer staat en je staat voor de balie...
Heel vaak hoor je dan niet meer meneer zeggen, maar gewoon U... zonder geslacht aanduidende benaming...
Het mooiste zijn de gezichten als er meneer staat en je staat voor de balie...
Heel vaak hoor je dan niet meer meneer zeggen, maar gewoon U... zonder geslacht aanduidende benaming...
“good enough”
-
Veronica
Ik merk ook vaak dat ik aangesproken woord zonder aanduiding van meneer of mevrouw, is toch een stuk fijner dan als ze mij alsnog meneer noemen.
-
Anon20180501
Waar ik nog als een man in het systeem sta vragen ze me altijd of ik voor mijn man kom...
En wat Melany zegt, je moet de gezichten zien af en toe, zo ziet het "je eigen ogen niet geloven" eruit.. en dan volgen de reacties, soms helemaal de weg kwijt, gaan ze bij collega's informeren of ze nog wel helemaal sporen.
Ik weet dat het voor velen best wel vervelend is en voelt als zoiets gebeurt, ik heb dat ook wel als écht iedereen mee kan 'genieten',
maar als het gebeurt in een kleine intieme setting zit ik gewoon te genieten van zoveel verwarring en onbenul..
x Daniéla
En wat Melany zegt, je moet de gezichten zien af en toe, zo ziet het "je eigen ogen niet geloven" eruit.. en dan volgen de reacties, soms helemaal de weg kwijt, gaan ze bij collega's informeren of ze nog wel helemaal sporen.
Ik weet dat het voor velen best wel vervelend is en voelt als zoiets gebeurt, ik heb dat ook wel als écht iedereen mee kan 'genieten',
maar als het gebeurt in een kleine intieme setting zit ik gewoon te genieten van zoveel verwarring en onbenul..
x Daniéla
-
Venka
Zonder geslacht aanduiding,hoe bekend klinkt dat maar ook heel lelijk.Ik moest vorige week naar ZGT ziekenhuis in Hengelo en moest mij nog in dat ziekenhuis inschrijven en een pons plaatje laten maken.Dus die mevrouw vroeg om mijn ID kaart,verzekeringsbewijs en zo en daar staat allemaal nog een M op en ik was als de dood voor rare vragen die mij publiekelijk te kijk zetten.Ik zelf werd aangesproken als mevrouw en zij vroeg of mijn achternaam mijn meisjes naam was of van mijn man.Waarop ik dus heb verteld dat ik niet getrouwd was en het dus mijn naam was.Wederom vroeg ze mij of het mijn meisjes naam was waarop ik vertelde dat het gewoon mijn naam is.
Maar zij zat echt te kijken naar mijn ID kaart en zij begreep er echt helemaal niets van maar uiteindelijk sta ik daar gewoon ingeschreven als mevrouw.
Afgelopen zomer had ik mijn intake bij maatschappelijk werk en dan is het heel normaal dat je wat verteld over je leven en uiteraard ook over je burgerlijke staat.Bij mijn telefonische aanmelding had ik verteld dat ik bezig was met een geslacht verandering van man naar vrouw.Tijdens ons gesprek vroeg zij dus of ik getrouwd was waarop ik zei,nee ik ben gescheiden en de kinderen wonen bij mij waarop zij vroeg waar mijn ex man nu woonde en of de kinderen contact hadden met hun vader.
Afgelopen woensdag had ik samen met mijn dochter een intake gesprek bij mij thuis met Humanitas voor het maatjes project.Op het inschrijf formulier dat was ingevuld door de orthopedagoog van mijn dochter stond "woont bij voormalige vader" Een voormalige vader,nou ik wist niet wat ik hoorde en de dame in kwestie vroeg ook aan mij mevrouw weet u wat ........ daar mee bedoelt.Ik moest ff lachen en mijn dochter ook en ik zei ik heb geen flauw idee.Toen richtte deze mevrouw op mijn dochter en vertelde wat de bedoeling was en dat het fijn was dat zij samen met haar moeder was gekomen.Toen kwam het vragen stellen want "voormalige vader" zat haar niet lekker dat kon je zien.De eerste vraag was of haar ouders waren getrouwd en dat was nee gescheiden,de volgende vraag was waar haar vader nu woonde waarop mijn dochter zei,ik heb geen idee waar hij woont.Je had haar gezicht moeten zien van die mevrouw.
Dus zegt die mevrouw,jouw ouders zijn dus niet gescheiden,jawel zegt mijn dochter maar ik heb 2 moeders.De volgende vraag was weet jij ook waar je biologische vader woont dan en dat was het punt dat ik in greep en heb de dame verteld dat zei 2 moeders heeft en dat wij gescheiden zijn en dat wij een roze gezin zijn en dat niet alles binnen vast gestelde maatschappelijke kaders valt en dat kinderen 2 moeders en vaders kunnen hebben en dat zij er niet automatisch er van uit moet gaan dat elk gezin bestaat uit een vader en moeder en dat er zo door gevraagd word dat dat ook kwetsend kan zijn voor de jongere.Daarop bood de dame haar excuses aan ons aan en vertelde dat zij eigenlijk nooit een roze gezin tegenkomen maar alleen standaard situaties
Een toelichting van mijn kant is dat mijn kinderen over mij praten als hun moeder en niet als hun vader want zij willen niet aan iedereen moeten uitleggen en rare vragen te voorkomen dat hun vader een vrouw aan het worden is.Goede vrienden(innen) weten het wel en zij maken er geen probleem van en praten ook gewoon over jouw andere moeder tegen mijn kinderen.Wij zijn tot deze oplossing gekomen om onnodige vragen en blikken te voorkomen want het is voor veel mensen veel logischer om 2 moeders te hebben dan een moeder en een vader die vrouw word/is.Want als ik ergens met mijn kinderen kom dan is de vraag en met wie ben je gekomen soms best raar,mijn vader en dan zien ze een vrouw dus dit is de perfecte oplossing voor mij,mijn kinderen en buitenstaanders.Heel veel mensen denk dat ze bepaalde vragen mogen stellen zoals wat is jouw jongens naam,zijn je borsten echt en heb je al een vagina en ga maar door,heel irri.
Afgelopen zomer had ik mijn intake bij maatschappelijk werk en dan is het heel normaal dat je wat verteld over je leven en uiteraard ook over je burgerlijke staat.Bij mijn telefonische aanmelding had ik verteld dat ik bezig was met een geslacht verandering van man naar vrouw.Tijdens ons gesprek vroeg zij dus of ik getrouwd was waarop ik zei,nee ik ben gescheiden en de kinderen wonen bij mij waarop zij vroeg waar mijn ex man nu woonde en of de kinderen contact hadden met hun vader.
Afgelopen woensdag had ik samen met mijn dochter een intake gesprek bij mij thuis met Humanitas voor het maatjes project.Op het inschrijf formulier dat was ingevuld door de orthopedagoog van mijn dochter stond "woont bij voormalige vader" Een voormalige vader,nou ik wist niet wat ik hoorde en de dame in kwestie vroeg ook aan mij mevrouw weet u wat ........ daar mee bedoelt.Ik moest ff lachen en mijn dochter ook en ik zei ik heb geen flauw idee.Toen richtte deze mevrouw op mijn dochter en vertelde wat de bedoeling was en dat het fijn was dat zij samen met haar moeder was gekomen.Toen kwam het vragen stellen want "voormalige vader" zat haar niet lekker dat kon je zien.De eerste vraag was of haar ouders waren getrouwd en dat was nee gescheiden,de volgende vraag was waar haar vader nu woonde waarop mijn dochter zei,ik heb geen idee waar hij woont.Je had haar gezicht moeten zien van die mevrouw.
Dus zegt die mevrouw,jouw ouders zijn dus niet gescheiden,jawel zegt mijn dochter maar ik heb 2 moeders.De volgende vraag was weet jij ook waar je biologische vader woont dan en dat was het punt dat ik in greep en heb de dame verteld dat zei 2 moeders heeft en dat wij gescheiden zijn en dat wij een roze gezin zijn en dat niet alles binnen vast gestelde maatschappelijke kaders valt en dat kinderen 2 moeders en vaders kunnen hebben en dat zij er niet automatisch er van uit moet gaan dat elk gezin bestaat uit een vader en moeder en dat er zo door gevraagd word dat dat ook kwetsend kan zijn voor de jongere.Daarop bood de dame haar excuses aan ons aan en vertelde dat zij eigenlijk nooit een roze gezin tegenkomen maar alleen standaard situaties
Een toelichting van mijn kant is dat mijn kinderen over mij praten als hun moeder en niet als hun vader want zij willen niet aan iedereen moeten uitleggen en rare vragen te voorkomen dat hun vader een vrouw aan het worden is.Goede vrienden(innen) weten het wel en zij maken er geen probleem van en praten ook gewoon over jouw andere moeder tegen mijn kinderen.Wij zijn tot deze oplossing gekomen om onnodige vragen en blikken te voorkomen want het is voor veel mensen veel logischer om 2 moeders te hebben dan een moeder en een vader die vrouw word/is.Want als ik ergens met mijn kinderen kom dan is de vraag en met wie ben je gekomen soms best raar,mijn vader en dan zien ze een vrouw dus dit is de perfecte oplossing voor mij,mijn kinderen en buitenstaanders.Heel veel mensen denk dat ze bepaalde vragen mogen stellen zoals wat is jouw jongens naam,zijn je borsten echt en heb je al een vagina en ga maar door,heel irri.
-
Samantha
Dan heb je een hele flexibele dochter Aafke, ze reageert erover zo simpel maar toch assertief (in die zin) en dat is positief vind ik.Aafke schreef:Zonder geslacht aanduiding,hoe bekend klinkt dat maar ook heel lelijk.Ik moest vorige week naar ZGT ziekenhuis in Hengelo en moest mij nog in dat ziekenhuis inschrijven en een pons plaatje laten maken.Dus die mevrouw vroeg om mijn ID kaart,verzekeringsbewijs en zo en daar staat allemaal nog een M op en ik was als de dood voor rare vragen die mij publiekelijk te kijk zetten.Ik zelf werd aangesproken als mevrouw en zij vroeg of mijn achternaam mijn meisjes naam was of van mijn man.Waarop ik dus heb verteld dat ik niet getrouwd was en het dus mijn naam was.Wederom vroeg ze mij of het mijn meisjes naam was waarop ik vertelde dat het gewoon mijn naam is.Maar zij zat echt te kijken naar mijn ID kaart en zij begreep er echt helemaal niets van maar uiteindelijk sta ik daar gewoon ingeschreven als mevrouw.
Afgelopen zomer had ik mijn intake bij maatschappelijk werk en dan is het heel normaal dat je wat verteld over je leven en uiteraard ook over je burgerlijke staat.Bij mijn telefonische aanmelding had ik verteld dat ik bezig was met een geslacht verandering van man naar vrouw.Tijdens ons gesprek vroeg zij dus of ik getrouwd was waarop ik zei,nee ik ben gescheiden en de kinderen wonen bij mij waarop zij vroeg waar mijn ex man nu woonde en of de kinderen contact hadden met hun vader.![]()
![]()
Dus zegt die mevrouw,jouw ouders zijn dus niet gescheiden,jawel zegt mijn dochter maar ik heb 2 moeders.De volgende vraag was weet jij ook waar je biologische vader woont dan en dat was het punt dat ik in greep en heb de dame verteld dat zei 2 moeders heeft en dat wij gescheiden zijn en dat wij een roze gezin zijn en dat niet alles binnen vast gestelde maatschappelijke kaders valt en dat kinderen 2 moeders en vaders kunnen hebben en dat zij er niet automatisch er van uit moet gaan dat elk gezin bestaat uit een vader en moeder en dat er zo door gevraagd word dat dat ook kwetsend kan zijn voor de jongere.Daarop bood de dame haar excuses aan ons aan en vertelde dat zij eigenlijk nooit een roze gezin tegenkomen maar alleen standaard situaties![]()
-
Fay
....ondanks alle doodvermoeiende stemmingswisselingen ups en downs en gestuiter, in de spiegel kijken en denken, goh, das echt helegaar nie verkeerd:)
Fay
Fay
-
Anon20180501