Er zullen binnen het genderteam ook wel mensen zijn zijn die liever de informatie delen en ook liever samenwerken.
Barbarella
VUmc: Patiëntenstop opgeheven
-
Barbarella
Re: VUmc: Patiëntenstop opgeheven
Na mij de zondvloed!
-
Danielle
Het ie mij zelfs aangeraden om een lokale psycholoog te zoeken voor 'dagelijkse begeleiding'. Juist omdat hun prioriteit ligt bij diagnose en er niet de capaciteit is voor begeleiding.Irene schreef:het VU heeft me destijds in de diagnosefase aangeboden dat ik ook lokaal GD gesprekken met een psycholoog kon krijgen als daar behoefte aan was, zeg maar met iemand met wie ze samenwerken net als lokale logopedie.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Anon20180501
Hai LisaLisaM schreef:Het grootste verschil is dat je bij het PIG wél psychologische begeleiding krijgt, en bij het VU alleen je vlees gekeurd wordt of je de operatie aankunt. Bij het VU krijg je een paar diagnostische gesprekken, een groen licht en dan wordt je maar de maatschappij ingeflikkerd... Niet mijn idee van psychologische begeleiding...Daniéla schreef:Hai Robyn
Buiten dat, als ze inderdaad maar 1 traject vergoeden dan komt het aan op de grootste verschillen tussen de P.I.G. en het VUmc/UMCG. Bij het VUmc en het UMCG wordt het meeste voor je geregeld en wordt 'alles' volledig vergoed. Bij de P.I.G. moet je veel zelf regelen (ze hebben inmiddels wel een aantal meewerkende endocrinologen in hun bestand staan waar ze je naar kunnen verwijzen), moet je voor de srs uitwijken naar het buitenland en wordt niet alles volledig vergoed.
Toch iets om goed over na te denken...
Liefs Daniéla
Dat is inderdaad ook een groot verschil en de multidisciplinaire aanpak bij de P.I.G. heb ik ook altijd als een groot voordeel gezien en ervaren. Zo zijn er bij mij een aantal onverwerkte weggestopte trauma's - die mij enigszins hinderde in mijn functioneren - ontdekt, verklaard en 'geneutraliseerd'.
Omdat veel psychisch leed gerelateerd is aan GD is de beste therapie daarvoor een gecombineerde behandeling door een 'allround-deskundige'. En daarmee bedoel ik iets anders dan een algemeen psycholoog, die beschikken vaak niet over voldoende basiskennis over GD.
Nazorg is in mijn geval (vooralsnog) niet nodig maar ook dat is bij de P.I.G. inderdaad beter verzorgd. Of je dat wenselijk vind is natuurlijk persoonlijk maar mocht ik het op een gegeven moment psychisch echt niet meer trekken en zorg nodig hebben dan prevaleer ik de P.I.G. boven het VUmc, zelfs als die kwalitatief goede nazorg zouden leveren. Bij de P.I.G. zijn de behandelingen toch meer op de persoon gericht dan bij het VUmc, die omarmen meer de 'one size fits all- aanpak'.
Liefs Daniéla
-
J1nny
Hmmm, het enige wat ik wou was hormonen en een operatie.
Verder gewauwel dmv psychologengesprekken is aan mij niet besteed, ik weet wie ik ben en waarom.
Stuur mij maar ineens door naar de slagers....
Verder gewauwel dmv psychologengesprekken is aan mij niet besteed, ik weet wie ik ben en waarom.
Stuur mij maar ineens door naar de slagers....
-
Anon20180501
Hier ook zo Jinny, over 'Wie' ik ben hadden ze mij ook niet hoeven 'ondervragen', vraag maar eens aan een Vuurtje waarom die zo heet is...??
Liefs Daniéla
Liefs Daniéla