Hormonen

athena1978

Re: Hormonen

Bericht door athena1978 »

Remy schreef:Hoi Emma
Leuk je ook even te horen
een paar van deze dames hebben me goed de wind van voren gegeven. .het is altijd goed om respons te
krijgen. Zet mij aan het denken. Ze zeggen het niet voor niets.
Er is niks mis mee om alles even goed te overdenken, maar het was beter geweest als je dat had gedaan voor je aan de hormonen begon.
Finasteride kan je gewoon gebruiken dat verlaagt het dht gehalte in je haarzakje bij de meeste mensen heeft dat ook als werking een chemische castratie maar een stuk minder snel.

Ik was 18 jaar toen ik mij aanmeldde bij het vu en pas op mijn 23ste geopereerd toen was het zo dat je veel sneller aan de reallife fase begon en met hormonen ik weet het niet zeker maar dacht na drie maanden ongv, maar ik heb er gewoon langer over gedaan en dus veel meer gesprekken gehad voor ik met hormonen begon.
Androcur is gewoon chemische castratie en hou er rekening mee dat na een srs niet perse alles bevredigend zal functioneren.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Remy, het is best een ´issue´, waarover je moedig en eerlijk praat. Wellicht dat het Het VUmc kan ondersteunen in het bereiken van een voor jou werkbare oplossing. Bijvoorbeeld wat minder androcur gebruiken. Het Vumc redeneert m.i. echter nogal in ´standaarden´. Verwacht er dus ook weer niet te veel van.
diederique

Bericht door diederique »

Remy schreef:Ik heb nu 5 weken androcur 50mg geslikt en ook de pleisters die na een dag al loslaten.
Voordat ik hiermee begon .werd ik enorm opgewonden om mij als vrouw voor te stellen. Als ik mijn borsten aanraakte
dan gingen er golven van genot eroor mijn lichaam heen. Mijn penis wordt al heel lang niet meerhard maar swelt
een beetje op. Dit komt doorde bloeddruk verlagers en de finateride om mijn haar weer te laten groeien.
maar nu na 5 weken androcur voel ik niks meer . Niks wind mij weer op . Mijn piemel en testikels zijn 50% gekrompen..
en ben nu 2 Weken gestopt met de androcur en wil weer graag een vrouw zijn. Maar met de androcur voel ik niks en
vraag mijzelf dan af waar ik mee bezig ben.
Ikvind het moeilijk om te beoordelen of verlagen of stoppen van de dosis Androcur ondr de 50 mg niet een beetje leid tot dwijlen met de kraan open. De Oestrogeen zal steeds moeijker haar werk kunnen doen. De effecten van HRT worden na drie maanden gebruik onomkeerbaar.
Je schrijft dat je eenmaal GroenLicht en hormone bent gaan twijfelen. Ik heb zelf ervaren dat juist in de die eerste maanden dat gevoel van "is dit het nu helemaal?" opkomt. Je hebt een hele strijd geleverd en een gevoel van "tja wat nu?Hoe nu verder ? " opkomt. Laatje daardoor niet afschrikkken.

Ik ben de afgelopen 2 jaar 4 pleisters verloren, allemaal door heel veel transpiratie (binnen temperatuur van zo'n 35-40 graden C) en vette huid. Ik probeer de pleisters te plakken na het douchen, voor ik iets van bodylotion gebruik en waarbij ik bewaak dat ik juist de plek van de oude pleister die ik met babyolie heb schoongemaakt, goed ontvet. Ook let ik erop dat de pleister niet kan kreukelen (achter op je billen kreukelt de pleister sneller dan op je heupen 10-15 cm meer naar voren)
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Ik heb een periode pleisters gebruikt maar daarna toch weer terug naar de progynova.
Bij mij lieten de pleisters ook snel los door het kreuken en wrijving...

De beste plek voor mij was de binnenkant van boven of onderarm. Huid is daar vrij stevig en geeft het minste kreuk effect.
Binnenkant onderarm is eerder zichtbaar maar vond dat niet zo'n probleem. Dr. Van Houten van Hagaziekenhuis waar ik 1 keer ben geweest vond dat een prima plek. Dus zou zeggen het proberen waard. Ik deed de huid ontvetten met een klein beetje dreft afwasmiddel alleen waar de pleister kwam te zitten natuurlijk. Dit omdat ik vette bodylotions gebruik en het anders niet goed vetvrij werd....

Groetjes Cher
Remy

Bericht door Remy »

Hoi
ben weer begonnen met androcuur . Maar nu 25 mg kijken hoe ik daar op reageer.
heb er nu een fijn gevoel bij weer begonnen te zijn.. in iedergeval bedankt voor de reacties
Coccinelle

Bericht door Coccinelle »

Shana schreef:
Remy schreef:Ik heb nu 5 weken androcur 50mg geslikt en ook de pleisters die na een dag al loslaten.
Voordat ik hiermee begon .werd ik enorm opgewonden om mij als vrouw voor te stellen. Als ik mijn borsten aanraakte
dan gingen er golven van genot eroor mijn lichaam heen. Mijn penis wordt al heel lang niet meerhard maar swelt
een beetje op. Dit komt doorde bloeddruk verlagers en de finateride om mijn haar weer te laten groeien.
maar nu na 5 weken androcur voel ik niks meer . Niks wind mij weer op . Mijn piemel en testikels zijn 50% gekrompen..
en ben nu 2 Weken gestopt met de androcur en wil weer graag een vrouw zijn. Maar met de androcur voel ik niks en
vraag mijzelf dan af waar ik mee bezig ben.
Ik neem aan dat je nog geen groen licht hebt van de vu? Denk ook niet dat dat gaat gebeuren eerlijk gezegd als je met dit verhaal bij je psych aankomt.,

Men zegt wel eens dat er geen betere (zelf)diagnostiek is dan hormoongebruik. Als je je nu al afvraagt waar je mee bezig bent en dan ook nog om die reden dan wordt het misschien tijd om je af te vragen of je wel echt vrouw BENT (van binnen) of dat je het idee van vrouw worden gewoon opwindend vindt. Toen ik je bericht las gingen bij mij in ieder geval alle alarmbellen rinkelen.
Oh! :o Zijn vrouwen dan seksloze wezens?
Ik heb de rommel persoonlijk nooit gebruikt, mede omdat ik al wel in een vroeg stadium had begrepen dat Androcur het zaakje aardig doodslaat. Voor wie dat graag wil is dat natuurlijk een prima effect, maar voor mij hoeft het niet zo. Ik kan me toch wel vrouw voelen, hoor! :lol:
Coccinelle

Arike schreef:Waarschuwing:
Het plaatsen van verwijzingen naar illegale bronnen van medicijnen wordt niet toegelaten
Illegaal = in strijd met de wet. Wat is er illegaal aan link verwijderd door moderator
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik denk dat je tot je antwoord krijgt het beste de link verwijdert Coccinelle... ;)

"Illegaal' betekent in het geval van het forum en haar verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid
dat het niet toegestaan is mensen op weg te helpen met zelfmedicatie.

x'jes en liefs
Daniéla
Coccinelle

Daniéla schreef:Ik denk dat je tot je antwoord krijgt het beste de link verwijdert Coccinelle... ;)

"Illegaal' betekent in het geval van het forum en haar verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid
dat het niet toegestaan is mensen op weg te helpen met zelfmedicatie.

x'jes en liefs
Daniéla
Dat is een heel aparte uitleg van het begrip illegaal. Wordt het forum gesponsord door Big Pharma?
Liefs terug ;)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Pharma sponsor...? De leden wel, met ons allen bij elkaar vormen we een grootverbruiker... :)

Wil je niet vergeten nog ff die link weg te halen aub... ;)

x'jes en liefs
Daniéla