Alle eerst vind ik het wel een discrimineerde opmerking en ja als ik nu typ fouten maakt prima ben een mens geen robot ....het gaat om de taalgebruik van NEGERS ...hoe zouden wij het vinden als we homo of lesbi worden genoemd ???het is je goeie recht om te kiezen waar je voor valt maar wees teniminste met klasse en gebruikt woorden als gekleurde personen of mensen uit de carbbean of iets pffff worden wij niet genoeg gediscrimineerd om dat zelf ook te doen ??!!!!'
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
uitgaan angst
-
Yentl
Re: uitgaan angst
Ik zal gedachtengang van negers nooit kunnen begrijpen.
Ik kom vandeweek dames toilet uit. De schoonmaker was een bioman neger. Hij kijkt op, bent u vrouw? Ik zeg, Ja.
Ik ga mijn papiertjes halen bij de beveiliger, komt de schoonmaker aangelopen.
Beveiliging, ik zou het op prijs stellen, als mannen naar het mannen toilet gaan en vrouwen naar het vrouwen toilet. De schoonmaker loopt weer weg.
De beveiliger helpt eerst 2 andere chauffeurs weg. Dan kijkt hij mij aan. Schiet een beetje verontschuldigd in de lach. Geeft mijn papieren terug. Prettig weekend mevrouw
Wie discrimineert wie?
Ik kom vandeweek dames toilet uit. De schoonmaker was een bioman neger. Hij kijkt op, bent u vrouw? Ik zeg, Ja.
Beveiliging, ik zou het op prijs stellen, als mannen naar het mannen toilet gaan en vrouwen naar het vrouwen toilet. De schoonmaker loopt weer weg.
De beveiliger helpt eerst 2 andere chauffeurs weg. Dan kijkt hij mij aan. Schiet een beetje verontschuldigd in de lach. Geeft mijn papieren terug. Prettig weekend mevrouw
Wie discrimineert wie?
Sweet kiss of goodbey
-
Hana
Yentl, je scheert hierbij duidelijk over één kam. Het stelt me ook teleur dat als er aan wordt gegeven een andere woord te gebruiken dat je alsnog het woord gebruikt.
Het betreft hier respect en ik merk dat er ontzettend globaal wordt gedacht over mensen die een andere huidskleur hebben.
Het werd eerder al aangegeven door dy984 dat juist in onze situatie we begrip zouden moeten hebben voor onze medemens, laten we daarom vooral dat respect tonen voor anderen.
Maar terug on topic:
Fijn Silvia! Soms is de voorstelling veel erger dan de werkelijkheid, vooral als er onzekerheid over jezelf in het spel is... ik ken dit gevoel maar al te goed.
Door positieve ervaringen op te doen kunnen we op den duur beter met tegenslagen omgaan!

Het betreft hier respect en ik merk dat er ontzettend globaal wordt gedacht over mensen die een andere huidskleur hebben.
Het werd eerder al aangegeven door dy984 dat juist in onze situatie we begrip zouden moeten hebben voor onze medemens, laten we daarom vooral dat respect tonen voor anderen.
Maar terug on topic:
Fijn Silvia! Soms is de voorstelling veel erger dan de werkelijkheid, vooral als er onzekerheid over jezelf in het spel is... ik ken dit gevoel maar al te goed.
Door positieve ervaringen op te doen kunnen we op den duur beter met tegenslagen omgaan!

-
dy984
Is precies wat ik zeg maar als wij dat doen mag het wel he woord gebruiken zoals neger ...je kom je verhaal vertellen omdat je het niet al te leuk vond dat er werd getwijfeld aan je persoon ....zou ik ook doen maar wat heeft dat met neger te maken want het gebeurd elke dag met een van ons ergens in het land en daar wonen alle rassen en naties ...ieder mens heeft een naam als je die niet weet zeg je mevrouw meneer of persoon .....neger is een discrimineerde woord daarom niet netjes om te gebruiken als je klasse hebt ....fijne zaterdag dames en heren
-
athena1978
Fijn dat je het leuk hebt gehad.. Het heeft op voorhand ook geen zin om je druk te maken.. Anders ga je jezelf alleen maar afzonderen van de leuke dingen die nog op je pad komen .. Dus goed dat je bent gegaan!Silvia schreef:YAY!
Het ging goed.
Binnen was het zo warm dat iedereen buiten zat.
Lekker op een terasje!
niemand die op mekaar lette.
Gezellig ice tea gedronke om of te koelen en geklets
ben erg blij dat het mee viel na jAaaTEN niet op stap te zijn geweest.
Gelukkig zei een vriendin die mee was gegaan, dat het gezellig
Was.
Groetjes Silvia xoxo
-
Claire
In de context waarin je dit schrijft discrimineer je wel degelijk. Met het gebruik van het woord neger op deze manier reduceer je de persoon naar zijn kleur en niet naar zijn mens zijn. Dit had namelijk door ieder mens kunnen gebeuren (en gebeurt) en heeft niks met kleur/afkomst van de persoon te maken.Yentl schreef:Ik zal gedachtengang van negers nooit kunnen begrijpen.
Wie discrimineert wie?
Ik vraag me af doe je het nou gewoon expres om te provoceren?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
yasmin
War om mogen andere volkeren dat wel zeggenClaire schreef:In de context waarin je dit schrijft discrimineer je wel degelijk. Met het gebruik van het woord neger op deze manier reduceer je de persoon naar zijn kleur en niet naar zijn mens zijn. Dit had namelijk door ieder mens kunnen gebeuren (en gebeurt) en heeft niks met kleur/afkomst van de persoon te maken.Yentl schreef:Ik zal gedachtengang van negers nooit kunnen begrijpen.
Wie discrimineert wie?
Ik vraag me af doe je het nou gewoon expres om te provoceren?
Ze noemen elkaar zo en donker gekleurd dan wet en jullie niet wat ik bedoel want donker gekleurd is breed
Verder vind ik als iemand die me niet kent transgender noemt ook discriminatie en als dat woord n.ger discriminatie is het is mij geleerd dat het een afkorting is van negereoide dus zwart afrikaans
Ik ga bijna alleen om met buitenlanders en die zeggen het ook ik vind dat het een beetje overdrijven word sorry
Maar om terug te komen wat maakt er uit dat ik er niet op val val jullie dan op iedereen ik niet ik duik niet met iedereen het bed in ik wil met iemand die ik leuk en aantrekkelijk vind meegedeeld van negeroide vind ik niet aantrekkelijk alleen halfbloedjes zoals daryl ronnie flex enzo
Wat is daar mis mee zijn genoeg vrouwen die niet vallen op die hele donkere volbloed negeroide mannen en andersom ook
En Sylvia leuk dat het je goed heb gehad dit bewijst weer dat wij qua over straat lopen niet moeilijk hebben
-
Amy
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neger
Volgensmij zitten jullie een beetje om niets te ruzieën, niet iedereen ziet het als beledigend waaronder denk ik Yasmin die het als eerste poste. Het kwam totaal niet over alsof ze het beledigend bedoelde.
On topic.
Silvia je had pas toch een foto gepost?
Al hadden die mensen wel op je gelet op dat terras dan denk ik niet dat ze door gaan hebben dat je trans bent hoor of toch niet snel anders.
Meningen...In Nederland hebben leenwoorden uit het Afrikaans als nikker of kaffer in dezelfde periode een vergelijkbare beledigende betekenis gekregen. Het woord neger lijkt in Nederland en België nu ook een negatieve lading te krijgen.[4] Maar de meningen of de term als aanduiding voor een persoon met een donkere huidskleur neutraal of beledigend is, lopen uiteen.
Volgensmij zitten jullie een beetje om niets te ruzieën, niet iedereen ziet het als beledigend waaronder denk ik Yasmin die het als eerste poste. Het kwam totaal niet over alsof ze het beledigend bedoelde.
On topic.
Silvia je had pas toch een foto gepost?
Al hadden die mensen wel op je gelet op dat terras dan denk ik niet dat ze door gaan hebben dat je trans bent hoor of toch niet snel anders.
-
Anon20180730
Mooie ervaring Silvia
Een minder mooie ervaring was toen ik recent zelf op 'n terrasje van 'n Gay café verkeerde in het selecte gezelschap van enkele Homo mannen en Transgenders. De gays hadden zojuist iets verteld in de trant van 'dat ze toch echt niet gediscrimineerd mochten worden', toen er enkele donkerhuidige jongens (oorspronkelijk afkomstig uit Afrika) zich bij het groepje voegden. Deze 'gasten' werden echter door het selecte gezelschap van blanke heren en dames op het terrasje compleet genegeerd, waarop de drie uiteindelijk zijn weggegaan.. Toen ik vroeg waarom dit gebeurde, kreeg ik als antwoord; 'we moeten die zwarten niet zo en dat ze maar gaan werken'. Ik schrok hier van. Het is mogelijk daarom dat ik per direct reageerde toen je sprak over het woord 'neger' en ik me afvroeg waarom je dat nu eigenlijk zei. Er zijn immers wel meer mensen waarop je waarschijnlijk niet valt (mogelijk Chinezen, Mexicanen, Gays, Transgenders, Friezen, Duitsers al dan niet met 'n dikke buik, e.d.??), dus waarom je precies deze groep mensen - aangeduid met neger- aangaf, was me onduidelijk. Ik laat het hierbij en ga over on topic
Een minder mooie ervaring was toen ik recent zelf op 'n terrasje van 'n Gay café verkeerde in het selecte gezelschap van enkele Homo mannen en Transgenders. De gays hadden zojuist iets verteld in de trant van 'dat ze toch echt niet gediscrimineerd mochten worden', toen er enkele donkerhuidige jongens (oorspronkelijk afkomstig uit Afrika) zich bij het groepje voegden. Deze 'gasten' werden echter door het selecte gezelschap van blanke heren en dames op het terrasje compleet genegeerd, waarop de drie uiteindelijk zijn weggegaan.. Toen ik vroeg waarom dit gebeurde, kreeg ik als antwoord; 'we moeten die zwarten niet zo en dat ze maar gaan werken'. Ik schrok hier van. Het is mogelijk daarom dat ik per direct reageerde toen je sprak over het woord 'neger' en ik me afvroeg waarom je dat nu eigenlijk zei. Er zijn immers wel meer mensen waarop je waarschijnlijk niet valt (mogelijk Chinezen, Mexicanen, Gays, Transgenders, Friezen, Duitsers al dan niet met 'n dikke buik, e.d.??), dus waarom je precies deze groep mensen - aangeduid met neger- aangaf, was me onduidelijk. Ik laat het hierbij en ga over on topic
-
Yentl
Goed, laat ik het dan wat nuanceren. Ik snap de gedachtengang van DIE ENE andersgekleurde bio man niet.Hana schreef:Yentl, je scheert hierbij duidelijk over één kam
Zo beter?
ik hou namelijk niet van over 1 kam te scheren. Ik hou juist van diversiteiten, in alle fascetten.
Ik vind dat ene woord, wat hier blijkbaar niet genoemd mag worden, totaal niet discriminerend. Het is aanduiding van een volks stam, evenals aboriginals, neanderthalers, zweden romeinen e.d. zijn. Het is een paraplu, in feite eenzelfde soort als waar wij onder zitten.
Maar ook ik stop met dit topic te pikken. Dergelijke discussies zijn andere fora voor. En ben geen azijnzeiker. Voor wie dat ook mocht denken.
Helemaal niks, kwam ik later achter. Autochtonen discrimineren misschien nog wel veel vaker de mans of vrouws persoon die voor hun staat.dy984 schreef:je kom je verhaal vertellen omdat je het niet al te leuk vond dat er werd getwijfeld aan je persoon ....zou ik ook doen maar wat heeft dat met neger te maken
Mijn ervaring is juist dat allochtonen veel meegaander en makkelijker zijn, dan ras echte Nederlanders...
Persoonlijke opvatting van wat ik gezegd heb... Als jij me discriminerend vind, prima. Ik weet alleen wel beter gelukkig.Claire schreef:In de context waarin je dit schrijft discrimineer je wel degelijk
Sweet kiss of goodbey