Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Veronica

Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla

Bericht door Veronica »

Eveliene schreef:Ik ga zelf juist graag met travestieten om en wel omdat die meer plezier halen uit hun moment vrouw zijn.
Niet alleen dat, het lijkt wel alsof een travestiet meer lef heeft om als vrouw de straat op te gaan.
Afbeelding
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Dat is ook zoiets aparts wat ons is opgevallen. Ze maken zich niet druk over of ze wel of niet passabel zijn maar doen gewoon hun ding en gaan lekker op stap.
Bailey

Bericht door Bailey »

elke schreef:Transfobie wordt vooral veroorzaakt door agressief drammende transen die met bassende stem IK BEN 100% VROUW koste wat kost door de strot van deze of gene rammen...met als voorbeeld bruce jenner.

Sorry, nee. Transfobie wordt getriggered door transen die opvallen, hetzij omdat ze vlug op hun pik getrapt zijn (freudian slip), hetzij omdat ze gewoon niet passabel zijn.
Een goede vriendin van mij is een van de liefste en zachtaardigste mensen die je in je leven kunt tegenkomen, maar omdat ze onmogelijk als vrouw door kan gaan en daarom ontzettend opvalt wordt ze met regelmaat op straat met de dood bedreigd en aangevallen.

Nog een ding: hoe winig sympathie ik ook heb voor Caithlyn Jenner, ik ga dat niet beantwoorden met transfobische shit als deadnaming.
Veronica

Bericht door Veronica »

Bailey schreef:
elke schreef:Transfobie wordt vooral veroorzaakt door agressief drammende transen die met bassende stem IK BEN 100% VROUW koste wat kost door de strot van deze of gene rammen...met als voorbeeld bruce jenner.

Sorry, nee. Transfobie wordt getriggered door transen die opvallen, hetzij omdat ze vlug op hun pik getrapt zijn (freudian slip), hetzij omdat ze gewoon niet passabel zijn.
Een goede vriendin van mij is een van de liefste en zachtaardigste mensen die je in je leven kunt tegenkomen, maar omdat ze onmogelijk als vrouw door kan gaan en daarom ontzettend opvalt wordt ze met regelmaat op straat met de dood bedreigd en aangevallen.

Nog een ding: hoe winig sympathie ik ook heb voor Caithlyn Jenner, ik ga dat niet beantwoorden met transfobische shit als deadnaming.
Jenner heeft geld, is zelfzuchtig en ik kan nog uren doorgaan maar het is ook maar een mens inderdaad.

En qua transfobie, klopt ik stond eind vorig jaar in de supermarkt en er was een transgender bij de kassa aan het afrekenen, een stel jongens riep vrolijk hardop MANWIJF tegen haar.

Ik heb er nooit last van, ik val niet op zij wel en zo ontstaat ook transfobie.

(zij kleedde zich normaal, maar sommige transgenders lokken het gewoon uit door over the top te gaan, ook dat lokt transfobische reacties uit)
Afbeelding
Alice

Bericht door Alice »

Een ouwetje,

Afbeelding
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

die is leuk Alice :D
pauline

Bericht door pauline »

Ik denk ook dat het al dan wel of niet passabel zijn een belangrijke reden is dat er transfoben bestaan.
Waar ik woon kom ik met enige regelmaat een transen tegen.
Sommigen weten echt niet wat kleden is, anderen hebben het postuur van een grizzly beer en toornen overal bovenuit en met hun maatje 45 denken ze ook nog op pumps met hakken te mogen lopen.
Weer anderen lopen in jurkjes die je dochter van 15 aan doet, en anderen in bloementjes gordijnen uit de jaren 50. Maar ook vaak is de haarbos zo dun en mannelijk en onverzorgd dat zelfs ik denk van, nah ja...
Ik denk dat als je echt niet passabel bent, (en dat bepaal je helaas niet zelf) dat je dan gewoon jezelf moet blijven. Want je doet jezelf veel te kort, maar je maakt de transgender community belachelijk. Als je over straat kunt lopen en gewoon niemand 1 seconde twijfelt aan je man / vrouw zijn, dan zul je ook geen last hebben van transfoben. Maar alleen als om een of andere reden je verleden opgerakeld word zul je altijd een 2e rang burger blijven.
Laatst gewijzigd door pauline op 25 feb 2016, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Amy

Bericht door Amy »

pauline schreef:...
Ik denk dat als je echt niet passabel bent, (en dat bepaal je helaas niet zelf) dat je dan gewoon jezelf moet blijven. Want je doet jezelf veel te kort, maar je maakt de transgender community belachelijk. Als je over straat kunt lopen en gewoon niemand 1 seconde twijfel aan je man / vrouw zijn, dan zul je ook geen last hebben van transfoben. Maar alleen als om een of andere reden je verleden opgerakeld word zul je altijd een 2e rang burger blijven.
Ik neem aan dat je met jezelf blijven bedoelt, niet in het geslacht gaan leven zoals je je indentificeert? Maar fijn advies is dat, als dat voor mij zou gelden zou je me dus vertellen dat ik beter zelfmoord had kunnen plegen.

Volgensmij is het niet aan jou om te bepalen wat andere mensen doen...
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

pauline schreef:Ik denk ook dat het al dan wel of niet passabel zijn een belangrijke reden is dat er transfoben bestaan.
Waar ik woon kom ik met enige regelmaat een transen tegen.
Sommigen weten echt niet wat kleden is, anderen hebben het postuur van een grizzly beer en toornen overal bovenuit en met hun maatje 45 denken ze ook nog op pumps met hakken te mogen lopen.
Weer anderen lopen in jurkjes die je dochter van 15 aan doet, en anderen in bloementjes gordijnen uit de jaren 50. Maar ook vaak is de haarbos zo dun en mannelijk en onverzorgd dat zelfs ik denk van, nah ja...
Ik denk dat als je echt niet passabel bent, (en dat bepaal je helaas niet zelf) dat je dan gewoon jezelf moet blijven. Want je doet jezelf veel te kort, maar je maakt de transgender community belachelijk. Als je over straat kunt lopen en gewoon niemand 1 seconde twijfel aan je man / vrouw zijn, dan zul je ook geen last hebben van transfoben. Maar alleen als om een of andere reden je verleden opgerakeld word zul je altijd een 2e rang burger blijven.
ik zie eigenlijk nooit een grizzly beer in een bloemetjes jurk en als dat dan al zo mocht wezen, dan vind ik nog dat het niet aangaat. Als je zoo begint lopen er namelijk héél wat verschillende verschillende 'rangs burgers' door de stad.. Het ziet er dikweijls niet uit, of misschien wel.. wie heeft het eigenlijk voor 't zeggen hier?

Eigenlijk raakt je opmerking kant noch wal en past deze geheel in de mythen van transfobia ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 25 feb 2016, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik ben 1.88 lang, heb maat 43 en werk, als ik er zin in heb, op 10 centimeter hoge hakken. In een winkel waar ik veel en intensief contact heb met mijn klanten. (ik zit in het premium segment van mijn branche). Lengte en schoenmaat bepalen niet of je wel of geen pumps aan mag.

Ik ben enorm mijzelf gebleven, dat er op neer komt dat ik er vaak genoeg uitzie alsof ik zo van de set van Mad Men ben komen rollen. Op andere momenten doe ik een verwarde grunge-revival (kisten en kokerrokken combineren uitstekend) Nooit klachten over gehad. Eerder het tegenovergestelde.
Mijn transitieblog: Fading Gender