Ik heb een vriendin (relatie) en die is heus niet te beroerd om mij even te wijzen op mijn ingesleten mannelijke trekjes. Oftewel zo af en toe krijg ik weer eens commentaar dat ik mij anders moet gedragen. Verder vind mijn logopediste het ook fantastisch om mij te wijzen op mannelijkheden. Haar redenatie is dat het om het totaalplaatje gaat en niet alleen om de stem.Naomi schreef:Ik zou het denk ik wel fijn vinden om er feedback op te krijgen hoe ik me op straat beweeg. Heb nu laarsjes met een klein hakje, probeer me vrouwelijk te bewegen, maar voel me er onzeker over of ik het wel goed doe. Vriendinnen zeggen er niks over, maar doen ze dat uit respect. Ik probeer in ieder geval mijn schouders minder te bewegen, mijn heupen meer en kleinere stapjes te zetten.
TV tip, Love me gender
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: TV tip, Love me gender
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
3B67-A22C
Ja, ik heb precies zo'n logopediste. Maar gelukkig vooral complimenten, ze begon er zelfs laatst over hoe ik mijn tasje vasthield. Niet met zwiepende armen, maar tegen me aangeklemd. Veel van die vrouwelijke manieren zijn denk ik ook een kwestie van niet meer onderdrukken. Ik was altijd al geneigd me zo te gedragen en bewegen en nu kan ik die deur gewoon openzetten. Dan komt het tot op zeker hoogte vanzelf.
-
Simão
Het is heel fijn als je geholpen wordt met ebpaalde maniertjes, maar wat lopen betreft hoef je van mij niet zo eel erg je best te doen.
Als ik hier zo om me heen kijk zie ik maar weinig vrouwen "vrouwelijk" lopen.
Toevallig was laatst een vriendin van me hier en die loopt echt als een "Disney vrouw" en dat heb ik ook tegen haar gezegd, ze moest er vreselijk om lachen, ze wist het niet van haarzelf.
Maar eerlijk gezegd, als ik dat in films of series zie denk ik altijd "bah, moet het nou persee zo´n stereotype sex oozing vrouw weer zijn?
Zo laat je de wereld ook wel geloven dat de "echte vrouw" zo beweegt. Rot toch op. De halve wereld loopt anders. Ze schommelen, hobbelen, schaatsen, dribbelen, noem maar op. En sommige jongens en mannen lopen met een leuk draaikontje.
Je gender zit niet aan je loopje vast...
Als je "vrouwelijk wilt lopen, prima, vooral wel handig in strakke jurkjes
(zo´n jurkje kan je ook heel goed helpen met leren kleinere passen te nemen met je benen meer bij elkaar) , maar het is geen noodzaak.
En als een aangepast vrouwelijk loopje is wat je nodig hebt om een relatie te krijgen, dan zou ik zelf zeggen "rot maar op met je relatie". Je wilt toch uiteindelijk iemand die je wilt om wie je bent en niet om uiterlijkheden?
In mijn tienertijd had ik een vriendin die makkelijk voor transvrouw aangezien had kunnen worden. Lang, recht, plat, maat 43, grote handen, zware stem en ze bewoog als een bouwvakker. Daarbij nog rood haar, bril en pukkels, hoe erg kun je het treffen als tienermeisje? Toch heeft zij gewoon op haar 18 of zo verkering gekregen. Ik bedoel maar. Liefde heeft niks te maken met dat soort dingen.
Wat betreft het programma, ik kijk het via uitzending gemist en tot nu toe kijk ik er met plezier naar.
Als ik hier zo om me heen kijk zie ik maar weinig vrouwen "vrouwelijk" lopen.
Toevallig was laatst een vriendin van me hier en die loopt echt als een "Disney vrouw" en dat heb ik ook tegen haar gezegd, ze moest er vreselijk om lachen, ze wist het niet van haarzelf.
Maar eerlijk gezegd, als ik dat in films of series zie denk ik altijd "bah, moet het nou persee zo´n stereotype sex oozing vrouw weer zijn?
Zo laat je de wereld ook wel geloven dat de "echte vrouw" zo beweegt. Rot toch op. De halve wereld loopt anders. Ze schommelen, hobbelen, schaatsen, dribbelen, noem maar op. En sommige jongens en mannen lopen met een leuk draaikontje.
Je gender zit niet aan je loopje vast...
Als je "vrouwelijk wilt lopen, prima, vooral wel handig in strakke jurkjes
En als een aangepast vrouwelijk loopje is wat je nodig hebt om een relatie te krijgen, dan zou ik zelf zeggen "rot maar op met je relatie". Je wilt toch uiteindelijk iemand die je wilt om wie je bent en niet om uiterlijkheden?
In mijn tienertijd had ik een vriendin die makkelijk voor transvrouw aangezien had kunnen worden. Lang, recht, plat, maat 43, grote handen, zware stem en ze bewoog als een bouwvakker. Daarbij nog rood haar, bril en pukkels, hoe erg kun je het treffen als tienermeisje? Toch heeft zij gewoon op haar 18 of zo verkering gekregen. Ik bedoel maar. Liefde heeft niks te maken met dat soort dingen.
Wat betreft het programma, ik kijk het via uitzending gemist en tot nu toe kijk ik er met plezier naar.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Een vriendin van me waar ik regelmatig mee op stap ga hamert regelmatig op mijn houding en daar ben ik wel blij mee.
Irene
-
Anon20190501
Kantelende heupen door hrt?
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Ik heb er iig nog nooit over gehoord. In de tabellen met effecten van hrt (wpath, boek 'Transgenderzorg') staat het evenmin vermeld.
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Ik heb er iig nog nooit over gehoord. In de tabellen met effecten van hrt (wpath, boek 'Transgenderzorg') staat het evenmin vermeld.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Emma
- Beheerder
Zo'n vriendin heb ik ook. Nee, niet Eva.Irene_de_Vreede schreef:Een vriendin van me waar ik regelmatig mee op stap ga hamert regelmatig op mijn houding en daar ben ik wel blij mee.
Natuurlijk kun je een heleboel mensen aanwijzen die ook niet X doen of niet Y hebben, maar als het je om passabiliteit gaat, geldt natuurlijk wel dat passabiliteit een optelsom is dingen. Ik zit nu op een terras en als ik naar de voorbijgangers kijk zie ik vrouwen waar van alles op aan te merken is, maar dat wordt ogenblikkelijk gecompenseerd door iets anders. Ongeveer een kwart loopt voorbij alsof ze op een varken gereden hebben. Er zijn er met een vreselijk vierkant mannenhoofd, maar die hebben heupen om u tegen te zeggen. Eentje met de bouw van een bootwerker maar met een allerzachtst gezicht. Twee tafeltjes verderop iemand met een stem waar Louis Armstrong jaloers op zou zijn, met hele mooie slanke handen. En de rest van de dingen klopt dan meestal ook he.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Danielle
Ik heb daar werkelijk nog nooit van gehoord. Heupen die breder worden door een andere vetverdeling, en daardoor meer wiegen wel, maar kantelende bekkens niet. Heb je daar wat onderzoek over? Ik benieuwd naar hoe dat kantelen dan teweeg wordt gebracht.eline-q schreef:bij mij ging het helemaal vanzelf. Door de hormonen kantelen je heupen naar voren (YMMV), waardoor je meer met je kont heen en weer gaat wiegen bij het lopen. Ook met het dansen is het nu totaal anders, ik kan "alles" in de strijd gooien. Viel vooral op toen ik voor een spiegel stond en me eens lekker liet gaan op een paar goede 70's disco beatsNaomi schreef:Ik zou het denk ik wel fijn vinden om er feedback op te krijgen hoe ik me op straat beweeg. Heb nu laarsjes met een klein hakje, probeer me vrouwelijk te bewegen, maar voel me er onzeker over of ik het wel goed doe. Vriendinnen zeggen er niks over, maar doen ze dat uit respect. Ik probeer in ieder geval mijn schouders minder te bewegen, mijn heupen meer en kleinere stapjes te zetten.
Het naadeel daardoor is wel dat ik dus ook anders moet gaan zitten, meet in een typische 'vrouwen pose', dus de rug kaarsrecht, benen bij elkaar en voorzichtiger bewegen. naja goed, dat doe ik dus nog niet altijd en nu geeft mij lichaam vrij duidelijk aan dat het niet fijn is: mijn ischias-zenuw in mijn rechterbeen raakt vrij snel bekneld en ik krijg daardoor weer rug- en beenklachten.
In ieder geval: de hormonen doen dus ook wel wat, alleen dit kantelen van de heupen is voor veel transgenders wel iets wat pas optreedt na 6-8 mnd hormonen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Dat je je bekken moet kantelen, dat weet ik wel, maar dat heeft volgens mij niet met hrt te maken.
Irene
-
Dieuwertje
Ha ha, hoe een onderwerp langzaam maar zeker een andere richting neemt.
Maar om dat nog door te zetten: Het enige dat ik mij kan bedenken is dat de HRT er voor zorgt dat het gewicht anders over het lichaam verdeeld wordt en daarmee de houding en beweging mogelijk beïnvloed.
Maar om dat nog door te zetten: Het enige dat ik mij kan bedenken is dat de HRT er voor zorgt dat het gewicht anders over het lichaam verdeeld wordt en daarmee de houding en beweging mogelijk beïnvloed.
-
Simão
Je bekken kan breder worden onder invloed van hormonen, echter dit moet dan wel in je puberteit/adolescentie want daarna sluit een en ander en is de vorm en stand permanent. Kanteling lijkt me niet geheel uitgesloten bij veranderingen, echter heb ik daar ook nooit iets over gelezen.
Je kunt wel een holle rug trekken natuurlijk en de suggestie wekken met grote billen, waarbij hoge hakken of pads enorm kunnen helpen.
Ik moest lachen om je beschrijvingen, Emma. Of ik mijn zussen hoor praten.
Je kunt wel een holle rug trekken natuurlijk en de suggestie wekken met grote billen, waarbij hoge hakken of pads enorm kunnen helpen.
Ik moest lachen om je beschrijvingen, Emma. Of ik mijn zussen hoor praten.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark