Het secretariaat van het Genderteam lijkt wel bipolair. Ik ben er anderhalf jaar geleden geweest voor een extra verwijzing gelaatsontharing. Maar de gewone controle was voorjaar 2015, 2 jaar terug dus.
Op mijn mail waarin ik vraag om een nieuw recept, nieuwe afspraken en mijn nieuwe huisarts doorgeef krijg ik dit mailtje terug:
Beste Daantje
Het recept is aangevraagd en de huisarts is gewijzigd.
De controle hoeft pas plaats te vinden in november 2017. Deze kunnen wij nu nog niet maken.
Als u in augustus even belt dan kunnen we deze voor u inplannen.
Dat is een heel andere toon dan die ze Emma gaven.
Ik vermoed dat ze mijn laatste bezoek aan de endocrinoloog (alleen gepraat over die ontharing) als peildatum nemen voor de controleinterval. Het zou ook kunnen zijn dat ze zo de drukte verbloemen.
tanisha schreef:Als je met het recept van de VU via je huisarts gaat met het verzoek of hij/zij de recepten kan overnemen van het vu omdat je er in principe toch levenslang aan vast zit zal je voortaan bij je huisarts terecht kunnen of ze laten het direct als levenslang herhaalrecept bij je apotheker lopen.
Tanisha, krijg jij van je apotheek levenslang herhaal recepten? Als dat namelijk zo is wil ik dat ook proberen af te dwingen bij mijn huisarts. Of anders bij mijn endocrinoloog die ik eind volgende maand voor het laatst spreek omdat hij met pensioen gaat.
Ik moet sowieso wat gaat regelen van ik vindt die reisjes naar Den Haag wel leuk maar complete onzin. Ik wil gewoon in de buurt terecht kunnen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Ik werd gisteren op True Colors, het nieuwjaarsfeest van het COC, aangesproken door Vera Bergkamp. De brief van Eva is aangekomen (en gelezen uiteraard).
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
Zojuist mijn huisarts gesproken en gevraagd of hij de reguliere controles voor wat betreft de hrt wil uitvoeren. Hij geeft aan geen enkel probleem te hebben met die controles, zolang mijn huidige internist, van Houten, maar aangeeft waarbinnen de streefwaardes dienen te liggen. Mijn huisarts zegt ook dat hij geen ervaring heeft met deze zaken dus ondersteuning is gewenst.
All changes;
have their melancholy;
De juiste hoeveelheid estradiol voor een onderhoudsdosis is vrij eenvoudig aan te geven voor iemand na haar srs.
Waar zij, patiënt, zich goed bij voelt en bij de 5-8 jaarlijkse meting botdichtheid geen bijzondere afwijkingen gemeten worden (osteoporose).
Maar inderdaad overtuig de huisarts (of anderen) maar eens dat het zo simpel is.
Helaas is gelijk de kreet dat je ….kanker kunt/zult krijgen bij hoog/langdurig gebruik daarbij vergeet men dat dit voor bio-vrouwen geld maar niet voor transgenders na hun srs.
Een idee is misschien bij trage overdracht van je dossier VU > huisarts eerst een kopie te vragen waarin je laatste medicijn gegevens staan die kun je aan je huisarts laten zien mogelijk helpt dit om de huisarts je de hormonen voor te schrijven.
Je hebt inzage recht in je dossier en ook moeten ze je kopieën daaruit geven. Zou het in persoon vragen en je niet laten afschepen bij moeilijk doen/vertragen/weigering. "Gelijk doen, NU". Ze kunnen voor die kopie-en wel een vergoeding vragen.
Alice; "Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
De driemaandelijkse afspraak is nu idd na 4 maanden , het eerste vrij slot ........ Als het goed is wordt er wel een herhalingsrecept opgestuurd voor de eigen apotheek.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Ylse schreef:
Tanisha, krijg jij van je apotheek levenslang herhaal recepten? Als dat namelijk zo is wil ik dat ook proberen af te dwingen bij mijn huisarts. Of anders bij mijn endocrinoloog die ik eind volgende maand voor het laatst spreek omdat hij met pensioen gaat.
Ik moet sowieso wat gaat regelen van ik vindt die reisjes naar Den Haag wel leuk maar complete onzin. Ik wil gewoon in de buurt terecht kunnen.
Dr van houten gaat met pensioen ? Ben ik blij dat ik voor dr van Aken heb gekozen toen men het me vroeg.
Jij gaat dan ook lopen bij dr van Aken toch ? Super aardige man, dat je het weet
Ik ben toen, ooit, tijdje geleden, ook naar mijn huisarts gestapt. Kreeg het meteen. Nu ben ik onder behandeling bij mijn endocrinoloog in Rijnstate Arnhem. In het VU kom ik al lang niet meer. Gelukkig maar, want ik vind het een zwaarmoedig, suf en koud ziekenhuis. Teveel ruzie gehad met het VUmc, ook allerlei zaken en klachtencommissies... ik heb zelfs met de Inspectie voor de Gezondheidszorg gepraat. Mijn advies: zorg voor groen licht, en vertrek. Klagen heeft geen enkele zin. Mijn gezondheid heeft er enorm onder geleden, en al die tijd en moeite is voor niks geweest. Het leven is al kort genoeg...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Ylse schreef:
Dr van houten gaat met pensioen ? Ben ik blij dat ik voor dr van Aken heb gekozen toen men het me vroeg.
Jij gaat dan ook lopen bij dr van Aken toch ? Super aardige man, dat je het weet
Ik heb mijn huisarts gevraagd of hij het over wou nemen. Ik ga dat in februari met van Houten bespreken. Ik ben een hele dag kwijt voor een kwartiertje consult en daar heb ik geen zin meer in.
All changes;
have their melancholy;