Volgende keer gaat mijn vriendin mee
Diagnostiek Fase
-
Holden
Re: Diagnostiek Fase
Heb vandaag weer een gesprek gehad met Ellis. Verliep een stuk soepeler dan de vorige keren dus zie nu ook niet een reden om toch iemand anders te vragen. Had haar ook verteld dat ik had overwogen om met een andere psycholoog verder te gaan. Er was ook iemand anders erbij vandaag, denk iemand die stage loopt ofzo. Was wel een aardige (jonge) jongen.
. Hoop dat ik snel aan de testosterone mag...
-
ada
Nu ik weet dat de verzekeringen nogal verschillen en Jos zie soms de bomen het bos niet meer. Maar in 2011 was alles gratis cq de gesprekken en de hormonen ook tot nu toe, geloof dat iedere verzekering probreert om onder de kosten uit te komen. CZ regels maar nalezen want anders ga je onherroepelijk het schip en blijven protesteren.
Het wordt echt een zootje bij die zorgverzekeringen, is mijn ervaring.
Het wordt echt een zootje bij die zorgverzekeringen, is mijn ervaring.
Wees je zelf en niet een ander
-
Paul
De vraag die jij stelde Holden, die heb ik ook. Wat is de beste zorgverzekeraar voor transgenders?
Ik heb zelf DSW en volgens mij vergoeden die heel veel, maar ook niet alles.
Wel goed dat je hier hebt gedeeld dat je voor de diagnostische fase een deel moet betalen. Dat wist ik ook niet, en het is wel handig om te weten.
Overigens, Alwin Man van de Psycho Informa groep heeft ook met klem aangeraden om te sparen, sparen, sparen.
Al is het maar een euro per maand, zet zoveel mogelijk opzij. Er gaan altijd kosten komen waar je nu nog niet bij stil staat. Een aantal voorbeelden die hij noemde waren onder andere die eigen bijdrages, nieuwe garderobe, hoge prijzen om bij al je belangrijke papieren je V in een M te veranderen, en ongetwijfeld zal er meer zijn.
Ik heb zelf DSW en volgens mij vergoeden die heel veel, maar ook niet alles.
Wel goed dat je hier hebt gedeeld dat je voor de diagnostische fase een deel moet betalen. Dat wist ik ook niet, en het is wel handig om te weten.
Overigens, Alwin Man van de Psycho Informa groep heeft ook met klem aangeraden om te sparen, sparen, sparen.
Al is het maar een euro per maand, zet zoveel mogelijk opzij. Er gaan altijd kosten komen waar je nu nog niet bij stil staat. Een aantal voorbeelden die hij noemde waren onder andere die eigen bijdrages, nieuwe garderobe, hoge prijzen om bij al je belangrijke papieren je V in een M te veranderen, en ongetwijfeld zal er meer zijn.
-
jacqueline
diagnostische fase een deel betalen?? Huh ik heb nog geen cent neergeteld en ben al bijna aan het eind!
-
Holden
Ik was ook heel erg verbaast dat ik voor de diagnostische fase moet betalen maar Jos heeft dat gezegt en mijn verzekeraar (Zilveren Kruis Achmea) zei dat het onder "ziekenhuiskosten" viel dus dat een deel daarvan uit het verplicht eigen risico komt.. Ik ga iig beginnen met sparen en zie wel aan het eind van het jaar of het klopt of niet.
-
Holden
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het dit jaar veranderd is. Verzekeraars veranderen elk jaar hun polis en wat ze vergoeden dus misschien dat de diagnostische fase niet meer helemaal vergoed wordt.
-
Arike
Mocht dit zo zijn, dan zou het wel netjes zijn geweest als het genderteam daar goed over gecommuniceerd had....Holden schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het dit jaar veranderd is. Verzekeraars veranderen elk jaar hun polis en wat ze vergoeden dus misschien dat de diagnostische fase niet meer helemaal vergoed wordt.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Madeleine
Voor de diagnostiek zou ik het niet weten, maar in de RLE heb ik geen eigen risico aanspraak gehad voor de gesprekken (lijkt mij vergelijkbaar), voor medicatie en bloedonderzoeken wordt dan weer wel eerst je eigen risico aangesproken.
Het eigen risico is dus gewoon een standaard maximale kostenpost elk jaar als je op dat punt bent....
Het eigen risico is dus gewoon een standaard maximale kostenpost elk jaar als je op dat punt bent....
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..
-
Heleen
Het probleem was altijd (aldus de genderpoli) dat de DBC voor transsexualiteit geen vergoeding bood voor de gesprekken met de psycholoog. Het enige dat ik in de diagnostische fase en de RLE bij de zorgverzekeraar heb zien binnenkomen, was het eigen risico voor de medicatie (en natuurlijk andere dingen zoals logopedie en ontharing, maar dat heeft hier niets mee te maken).
Misschien dat het VU nu een 'oplossing' gevonden heeft om 'het uit eigen zak betalen van de psych door het VU' te omzeilen. Maar inderdaad, als dat zo is, had dat wel even gecommuniceerd mogen worden.
Misschien dat het VU nu een 'oplossing' gevonden heeft om 'het uit eigen zak betalen van de psych door het VU' te omzeilen. Maar inderdaad, als dat zo is, had dat wel even gecommuniceerd mogen worden.
-
Figó
Ik heb CZ als zorgverzekeraar, voor mij is dat handig omdat ik naar UZ Gent ga en CZ heeft een contract met hun. Ik moest het eerste gesprek ook betalen en het bonnetje moest ik opsturen naar CZ voor declaratie. Dat was dus niet genoeg. Na een paar keer bellen kwam ik er dus achter dat ik helemaal niks hoef te betalen. Het ziekenhuis regelt het helemaal zelf met de zorgverzekeraar. De volgende keer krijg ik het geld dus terug wat ik de eerste keer heb betaald (gelukkig!). Maar misschien werkt het anders omdat jij naar het VU gaat dat weet ik niet. Je hoort er in ieder geval niet voor te betalen als ik de reacties van anderen zo lees..
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
http://www.gender-idee.nl