kertsparty

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: kertsparty

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb er jaren geleden al een discussie over gevoerd, zonder enig resultaat, onderschrijf 100% het relaas van Amber. Ik heb ooit zelfs aangeboden voor ze te onderhandelen, maar ze accepteren geen enkele vorm van hulp, maar klagen liever dat ze geen veer in hun kont krijgen.
Irene
La-Clau

Bericht door La-Clau »

Moeten we die discussie nu ook hier nog eens gaan voeren? Tenslotte zitten we niet voor niets hier, en zijn we waarschijnlijk aldaar vertrokken (althans ik wel).
Het probleem is dat daar zich niemand er meer actief mee bemoeit, en dat er dus ook geen enkele poging wordt gedaan om iets eens een keer anders te organiseren. De enige die zich naar mijn mening daar voor inzet is iemand met naar ik aanneem te weinig kennis van zaken over de groep. (En nee, ik noem geen namen hier). Dat ze daarbij graag willen horen dat iedereen blij is dat er nog iets wordt georganiseerd snap ik ook niet helemaal. Volgens mij is het inmiddels een klein extraatje op een normale avond in de club, en wordt het volledig vanuit daar geregeld. Vandaar ook de diverse prijsstellingen. Maar goed, het zal mij een zorg zijn, er zijn voldoende mogelijkheden om elders lol te hebben, en aldaar lijken ze toch niet voor verandering, laat staan verbetering, vatbaar.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
ada

Bericht door ada »

Oke ik vind het prima dat ieder zijn mening heeft en geeft dus Mystique is het niet maar.......
Waar gaan T-vrouwen dan naar toe lijkt me een leuke tegenvrouw waar zijn T-vriendelijke zaken in Nederland.
Je moet tenslot ergens heen of alleen in je uppie thuis blijven waar de muren niets zeggen.
Misschien heb Amber een idee want je wil ook niet in hetero-disco in elkaar geslagen worden door vervelende jochies/mannen.
Heb gelezen dat veel transsexuelen eenzaam zijn, misschien toch bang voor de boze buitenwereld of gewoon geen kontakten kunnen leggen, oke via internet lukt het wel een beetje maar leuke vriendinnen waar kom je ze tegen? zeg het mij!!
Wees je zelf en niet een ander
J1nny

Bericht door J1nny »

Ja Ada, dat is zo iets, ik ga gewoon hier in de buurt naar dezelfde kroegen waar ik voordien ook heen ging.
Maar zo vaak kom ik daar niet met twee pubers en mijn eigen lief onder handbereik....... :D

Eenzaam ben ik dus allerminst.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Het begint nu wel erg af te dwalen van het onderwerp Kerstparty, maar ik ga toch iets schrijven.

De afgelopen tijd ben ik steeds meer een kluizenaar geworden. Uitgaan vind ik heel leuk, ook nu nog op m'n 37e. Sinds enkele jaren is er jammer genoeg heel veel anders geworden. Vroeger waren er veel meer kleinschalige feestjes, waar, om het zo te zeggen, een alternatief publiek op af kwam. Ik ging ook veel naar gothic-feesten. Daar werd behoorlijk goed begrepen dat er meer is dan man of vrouw.

Tegenwoordig lijkt "alternatief" niet meer te bestaan. De grote gemiddelde doorsneecultuur heeft de overhand gekregen. Zeker in Amsterdam. Dat is echt waardeloos geworden op het gebied van uitgaan. En dan nog eens die belachelijk vroege sluitingstijden; rijden de tram en de trein nog niet, dus kom je niet makkelijk, veilig en snel thuis.
Verder is er door Facebook veel veranderd. Ik heb gemerkt dat je nu veel minder snel contact hebt met onbekende mensen. Men spreekt af met een Facebookvriendengroep en blijft in dat groepje hangen. Anderen lijken vrijwel niet te bestaan.

Gelukkig zijn er nog wel écht leuke dingen. Het maandelijkse transgendercafé in Amersfoort en Nijmegen bijvoorbeeld. Ook het politiek cultureel centrum ACU in Utrecht heeft veel leuke en interessante dingen te doen en er komt een leuk en spontaan publiek.
Jammer dat het voor mij niet om de hoek ligt. Ik heb het namelijk een beetje gehad met het openbaar vervoer. Was er maar een grote stad in Nederland. Dan was de kans veel groter dat er leuke dingen te doen waren in de buurt.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
La-Clau

Bericht door La-Clau »

Ik grijp weer even terug naar Ada's vraag. Eigenlijk ken ik geen T-onvriendelijke kroegjes in Nederland, hooguit zijn er de nodige kroegen die algemeen, dus T-onafhankelijk niet uitnodigen om er binnen te stappen. Dan heb je het meestal over kroegen die sterk leunen op jongeren die 1 of 2 avonden van de week vooral veel komen drinken, met muziek op een oorverdovend niveau. Alle echte stads- en dorpkroegjes met een iets ouder publiek , wat vaak even een uurtje langswipt om wat te drinken geven geen enkel probleem. In restaurants heb ik hoegenaamd nog nooit een probleem gehad, zelfs niet in grillrooms. Disco's ken ik dan niet zo, hooguit ga ik eens naar een georganiseerde avond met 70's en 80's disco, waar je ook weer het iets oudere publiek tegen het lijf loopt, maar ook op een groot Dance-Event heb ik geen probleem gekend. In het algemeen is dus de vraag niet waar je T-vriendelijke gelegenheden vindt, en is het eerder een idee een topic te openen met plaatsen waar je NIET heen moet gaan, als mensen daar ooit al eens per ongeluk beland zijn. Mij is het eigenlijk nog niet overkomen.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Kan ik me wel in vinden, Claudia. Misschien bestaan er T-onvriendelijke horecagelegenheden, maar wij zijn ze nog niet tegengekomen. Nou ja, Café Van Zanten wilde graag dat we vaker kwamen, maar dan niet meer allemaal tegelijk, hahaha
Is dat T-onvriendelijk? Nee. Tikje onhandig misschien.
Voor het overige heeft een kastelein(se) toch in eerste instantie belangstelling voor de inhoud van je knipje. Soms ontstaat daaruit meer serieuze belangstelling en komt plotseling de mamma van de kastelein bij je zitten.

Jullie benadering lijkt sterk op de onze. Reken niet op de morele ondersteuning van een groep T-mensen. Je kunt gewoon zelf naar iedere gelegenheid die je wilt. Ze bijten niet ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka

Bericht door Venka »

ada schreef:Waar gaan T-vrouwen dan naar toe lijkt me een leuke tegen vrouw waar zijn T-vriendelijke zaken in Nederland.
Ik vind T vriendelijke zaken een dom woord,waarom moet er zon nadruk gelegd worden op het T zijn.We zijn mens en in welke hoedanigheid dat doet er toch niet toe.Ik ben vrouw ,ook al niet geboren,doet er voor mij niet toe.Sms heb ik het gevoel dat je een T bent dat je dan ook naar T evenementen heen moet.Ik heb enkel mensen om mij heen die gewoon in hun bio-geslacht leven en heb er totaal geen probleem mee dat ik geen T in mijn leven tegen kom.Ik ben ook helemaal niet op zoek naar het hele T gebeuren.
ada schreef:Je moet tenslotte ergens heen of alleen in je uppie thuis blijven waar de muren niets zeggen.
Ik ben zon iemand,ik ben echt een geen stapper en heb totaal geen behoefte aan uitgaan.Ik zit veel liever op de bank met een mooi filmpje of op bezoek bij een vriendin.Niet dat ik nooit de deur uit ga,ik ben een zeer ondernemende vrouw maar vind uitgaan helemaal niks.
ada schreef:Misschien heb Amber een idee want je wil ook niet in hetero-disco in elkaar geslagen worden door vervelende jochies/mannen.
Dit heeft niet alleen met anders zijn te maken,de sfeer in het uitgaan leven is sowieso vijandig.De hele maatschappij is vijandig,hard en egoïstisch.
ada schreef:Heb gelezen dat veel transsexuelen eenzaam zijn, misschien toch bang voor de boze buitenwereld of gewoon geen contacten kunnen leggen, oke via internet lukt het wel een beetje maar leuke vriendinnen waar kom je ze tegen? zeg het mij!!
Die kun je overal tegen komen,brei/naai clubje(dit meen ik niet serieus).Als je ondernemend bent en je gewoon vol in de maatschappij staat kom je genoeg mensen tegen.Ik ben van mening dat als je zelf niks onderneemt je eenzaam zal sterven.Je zal altijd mensen tegen komen die vies zijn van T mensen,daar moet je boven staan en niet in je wereld laten want die voegen toch niks toe.

Klagen en je zelf ongelukkig voelen is 1 maar om er een draai in je leven te geven op weg naar meer geluk is 2.Ik begrijp niet dat mensen zich zelf helemaal afsluiten voor de wereld/maatschappij,mij maakt het geen bal uit wat een ander van mij vind.Ik zie ook wel eens blikken van is dat nu een man of vrouw of is dat een manwijf!!!

Maar aan de andere kant is acceptatie iets wat je zelf in de hand hebt,wat jij uitstraalt is zo belangrijk.