Passabiliteit
-
Mellaney
Re: Passabiliteit
Dat zijn wijze woorden Jessy. Helemaal mee eens.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
-
Venka
Zo moeilijk is dat niet,kijken,kijken en kijken naar vrouwen,hoe gaat hun loopje,hoe reageren ze op dingen,hoe is hun houding,hoe zitten ze,hoe is hun onderlinge omgang.Veel naar jezelf kijken,ik bekijk mij vaak voor de spiegel en vergelijk dat met CIS-vrouwen.Ik leef al en femme en het man zijn nee dankjewel,dat is passe.Maar bij de omgang,die van mij is geleidelijk gegaan en niet op de een of andere dag.Ik heb het voordeel dat ik als kind al moest kopiëren om een jongen te moeten zijn,nu als vrouw pluk ik daar de vruchten van en als vrouw lopen,bewegen licht veel dichter bij mijn natuur.Maar ik vind wel dat jij je niet blind moet staren om zoveel mogelijk en femme te willen zijn,voor mij is het ook een gevoel hoe je bewegen moet.jacqueline schreef:heb je bij dat oefenen ook hulp gehad van professionelen? Of heb je je dat zelf aangeleerd? Ik sta nu vlak voor mijn RLE en ik wil mij dit ook gaan aanleren voordat ik echt en femme de straat op ga. Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk nietwaar? Dus ik zoek personen die hier heel veel ervaring mee hebben. Als ik zelf maar het gevoel heb gehad hoe het voelt om als een vrouw te lopen en te bewegen dan kan ik dat gevoel vast houden en van daaruit zelf gaan oefenen....
-
Raisa
Even wat gal spuwen hoor. Ik zat gisteren in de wachtkamer van Poli K omdat ik daar met een paar vriendinnen had afgesproken. We raken in gesprek met de moeder van een transvrouw die daar op haar dochter zit te wachten. Een vriendin wordt weggeroepen voor gesprek. Zegt die moeder: "Was dat meisje transgender?" - Ik: "Ja" Zij: "Je neemt me in de maling, bij jou kan ik het wel zien maar bij haar kan ik het me niet voorstellen".
en bedankt.
en bedankt.
-
J1nny
Lache, als ze dat nu nog van mij zegt.......
Heb vanmorgen je foto gezien op de telefoon van de partner van Hedwich, je kunt prima door voor meisje hoor.
Heb vanmorgen je foto gezien op de telefoon van de partner van Hedwich, je kunt prima door voor meisje hoor.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Gewoon venijn spuwen...?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
TanteJuut
Wat een heks! Over vleeskeuring gesproken. Mensen denken te vaak dat ze je openlijk mogen keuren. Ik had ook een keer zoiets soortgelijks. Vreemde mevrouw zegt in een café dat ik een donkere stem heb. Mijn reactie: en u heeft een grote neus. Ze droop gelukkig af, maar soms heb ik mijn woordje niet klaar en kun je heerlijk genieten van de koude douche. Het is geen travestieshow waar je punten mag uitdelen.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
-
Laura
Elke maand is er wel iemand die me mijnheer noemt. Alle andere keren is het 'mevrouw' maar toch is die ene 'meneer' genoeg om me niet passabel genoeg te voelen. Zelfs op een overvolle trein wordt er niet naar me gestaard, maar die ene 'mijnheer' verbrodt dus alles. Daarom kies ik resoluut voor een FFS want ik ben het kotsbeu!
-
Raisa
Ik zou zo met je willen ruilen.Elke maand is er wel iemand die me mijnheer noemt. Alle andere keren is het 'mevrouw'
-
Kim-NL
Ik wordt op stap steeds vaker benaderd door mannen en ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan. Ze zijn vrij opdringerig en komen in mijn "bubbel/aura/persoonlijke ruimte"
Als ze iets in mijn oor zeggen kussen ze me ineens. De jongens zijn dan niet lelijk dus het zoenen als "handeling" vind ik prima, maar het gebeurt zo snel. Ik wil niet de indruk wekken dat ik een makkelijk "sletje" ben. ik wil eigenlijk liever niet zoenen of überhaupt met de persoon praten. Hoe kan ik dit zonder bitcherig over te komen duidelijk maken
Mijn vriendinnetjes trekken mij dan naar hen toe al dansend maar vervolgens pakt die jongen me weer bij de heupen en dan zwicht ik weer. Heel stom.
Help!
XX Kim
Als ze iets in mijn oor zeggen kussen ze me ineens. De jongens zijn dan niet lelijk dus het zoenen als "handeling" vind ik prima, maar het gebeurt zo snel. Ik wil niet de indruk wekken dat ik een makkelijk "sletje" ben. ik wil eigenlijk liever niet zoenen of überhaupt met de persoon praten. Hoe kan ik dit zonder bitcherig over te komen duidelijk maken
Mijn vriendinnetjes trekken mij dan naar hen toe al dansend maar vervolgens pakt die jongen me weer bij de heupen en dan zwicht ik weer. Heel stom.
Help!
XX Kim
-
Fay
@ Kim ,dat betekend dat je op de goede weg zit, je iets uitstraalt wat hen bevalt, maar het lijkt me tegelijkertijd erg vervelend als je daar niet om gevraagd hebt, respectloos ook
zo zijn mannen blijkbaar?
denken ze in jou juist wel die slet te zien?
Heb niet die ervaringen, al zie ik mannen wel kijken, en het is afvragen waarom
Verwarrend ook voor je lijkt mij omdat die aandacht natuurlijk prettig kan zijn, maar hoever laat je je meevoeren, alleen jij kan de grens aangeven nee = nee en genoeg = genoeg
Joyy
zo zijn mannen blijkbaar?
denken ze in jou juist wel die slet te zien?
Heb niet die ervaringen, al zie ik mannen wel kijken, en het is afvragen waarom
Verwarrend ook voor je lijkt mij omdat die aandacht natuurlijk prettig kan zijn, maar hoever laat je je meevoeren, alleen jij kan de grens aangeven nee = nee en genoeg = genoeg
Joyy