Omdat ik dacht dat het niet zomaar kon, heb ik nog niks gedaan. Maar als dat gewoon kan, ga ik er alvast voor.
Nu de stap naar veranderen bij de grotere instanties.
Goed topic Fiego!
Oh ik ken dat, ik heb nu ook zo iets ik wil nergens meer de heer zien staan want dat ben ik niet. Ik heb nu ook de papieren binnen van het pig waarop sta dat ik gediagnosticeerd ben als zijnde transseksueel en dat ik sinds augustus 2012 in mijn gewenste geslacht leef. Niet dat dat papiertje veel uit maakt voor de buitenwereld maar voor mij is het een mijlpaal en bevestiging dat ik ook echt vrouw ben en dat ik niet zomaar wat verzin.EvaVanA schreef:Meander is het lokale ziekenhuis in Amersfoort. Ik heb ze gisteren netjes gevraagd om die M in een V te veranderen. Dat kon niet vanwege de gba. Mijn vraag was (en is): "Waarom kan het bij het VUmc wel en hier niet? Hebben zij een beter systeem?" Dat wist men niet.
Vandaag telefonisch contact gehad met een soort van klantenservice en concreet gesteld dat ik me niet aangesproken voel met "Meneer". Niet in de wachtkamer en niet op papier.
Ze zouden een serieuze poging gaan doen om het te op te lossen. Ik geloof dat ik wel heel duidelijk ben geweest. Het gesprek eindigde in elk geval van hun kant met "Dag mevrouw...".
Ik zal wel recalcitrant zijn, maar ik zocht een ander. Serieus!Aafke schreef:Maar voor dat zij wat kon zeggen zei ik, u gaat toch geen meneer zeggen of wel. Nou nee was haar reactie maar ik krijg wel dood leuk per brief een bevestiging gericht aan meneer grrr dat maakt mij boos en dat krijgt ze ook te horen over 2 week.
Bij mij ging het bij mijn Ohra zorgverzekering juist ontzettend makkelijk, en ik ben nog geen eens door mijn diagnostiek heen. Online heb ik met digid ingelogd. Rechtsonder ergens staat een linkje naar wijzigingen door gegeven, daar heb ik het online formulier persoonsgegevens wijzigingen in gevuld, met mijn nieuwe voor naam en geslacht.EvaVanA schreef:Nu Ohra-zorg nog. Daar doen ze ook erg vervelend, ondanks een brief van het VUmc. Maar ook zij hebben concurrenten