Ervaringen met het UMCG?

Gwendolyn

Re: Ervaringen met het UMCG?

Bericht door Gwendolyn »

Martijn schreef:@Jannet V
Mag ik vragen hoeveel gesprekken jij hebt gehad voordat je groen licht kreeg?
Ik heb begrepen dat morgen mijn laatste gesprek zou kunnen zijn en dat daarna bepaald wordt hoe nu verder, maar ik heb dan nog maar 3 gesprekken gehad? Weet jij of dit normaal is in Groningen?
Martijn, in tegenstelling tot het VU, bekijkt men bij het UMCG ( Dr. Jiawan Psychiater ) met heel andere ogen, en is hij vermoedelijk niet gebonden aan protocollen zoals die bij het VU gehanteerd worden. Het UMCG heeft natuurlijk wel "een" protocol". Het komt wel vaker voor dat er iemand maar enkele gesprekken nodig heeft alvorens groen licht te krijgen. Ik ben er één van, één gesprek, en bij het tweede gesprek al groen licht. :wship: 8-)

Het is overigens geen wedstrijd om zsm groen licht te krijgen, er vanuit gaand van bekwaamheid, en deskundigheid van Dr. Jiawan, is het volledig afhankelijk van wie, hoe jij bent.
Geldt overigens ook elders, maar ieder heeft zo zijn protocollen, welke dikwijls niet altijd tengunste van de cliënt blijken te zijn.

Martijn, haal de taart nog niet uit de vriezer, maar het zou best kunnen dat je morgen taart eet. ;) 8-) Succes.

Gwendolyn.
Martijn

Bericht door Martijn »

@Gwendolyn Bedankt voor je reactie. Heb ik even een wat beter beeld over hoe het bij het umcg gaat. Was even nieuwsgierig hoe het ging in het umcg, omdat ik 3 gesprekken zo kort vond klinken. Je hoort mij overigens niet klagen ;)

Maar we zien wel vanmiddag. Ik hoop, maar verwacht niets. Als er nog wat gesprekken bij moeten komen vind ik het ook prima. Is het vandaag al Groen licht spring ik een gat in de lucht.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Minne

Bericht door Minne »

Ik moet ook weer naar het UMCG vandaag(over een half uurtje om precies te zijn..)voor het schrijven van een biografie. De intake viel me 100% mee, niks van dat gemiep over m'n lange haar of 'vrouwelijke' hobbies, hij was heel geïnteresseerd, ook over dingen die niet direct met genderdysforie te maken hadden(zoals m'n werk enzo), dat zorgde voor een hele relaxte sfeer. Gelukkig stelde hij me ook meteen gerust over m'n angst dat ze het zouden schuiven op het autisme dat bij mij in de familie zit(maar ik niet heb). Er zat ook een leerling bij, die was ook gewoon aardig en kon me nog dingen vertellen over de chirurgie omdat ie daar ook meegelopen had. Ik keek er ontzettend tegenop, maar nu voor het tweede deel helemaal niet :) Ze waren ook stipt op tijd, ik was om 11 uur aan de buurt en stipt om 11 uur werd ik opgehaald en precies een uur later was ik weer klaar.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

@Jannet V
Mag ik vragen hoeveel gesprekken jij hebt gehad voordat je groen licht kreeg?
Ik heb begrepen dat morgen mijn laatste gesprek zou kunnen zijn en dat daarna bepaald wordt hoe nu verder, maar ik heb dan nog maar 3 gesprekken gehad? Weet jij of dit normaal is in Groningen?
Martijn, ik hoop dat je gesprek goed verlopen is. Tijdens het tweede gesprek kreeg ik al te horen dat ik bij de volgende groen licht zou krijgen. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Vanaf het moment dat ik uit mijn kooi ben gestapt heb ik nooit meer getwijfeld, ik neem aan dat, dat niet voor iedereen zo is. En je weet het: "Bij twijfel niet oversteken!"

Groetjes Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Martijn

Bericht door Martijn »

@Jannet Het gesprek is goed verlopen. Ik mag weer ongeveer twee maanden wachten i.v.m met de doorverwijzing voor de hormoonbehandeling :D
Ben wel blij dat umcg per geval kijkt hoeveel gesprekken er nodig zijn. Niet meer dan nodig, maar zeker ook voorzichtig of iemand niet teveel twijfelt. Ik heb vanaf het moment dat ik begon met de gesprekken in Groningen geen twijfel gehad over mijn gevoelens, maar vond de gesprekken wel heel belangrijk. Ze laten je twijfelen, waardoor je of zekerder wordt van je zaak of toch nog even goed gaat nadenken of dit wel echt is wat je wilt.
tot ik ga staan
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Ik drink vanavond een wijntje op jou! Wat zul je, je gelukkig voelen.
Liefs Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Martijn

Bericht door Martijn »

@Jannet Dankjewel :)
tot ik ga staan
Enquist

Bericht door Enquist »

Sietse schreef:Ik moet ook weer naar het UMCG vandaag(over een half uurtje om precies te zijn..)voor het schrijven van een biografie. De intake viel me 100% mee, niks van dat gemiep over m'n lange haar of 'vrouwelijke' hobbies, hij was heel geïnteresseerd, ook over dingen die niet direct met genderdysforie te maken hadden(zoals m'n werk enzo), dat zorgde voor een hele relaxte sfeer. Gelukkig stelde hij me ook meteen gerust over m'n angst dat ze het zouden schuiven op het autisme dat bij mij in de familie zit(maar ik niet heb). Er zat ook een leerling bij, die was ook gewoon aardig en kon me nog dingen vertellen over de chirurgie omdat ie daar ook meegelopen had. Ik keek er ontzettend tegenop, maar nu voor het tweede deel helemaal niet :) Ze waren ook stipt op tijd, ik was om 11 uur aan de buurt en stipt om 11 uur werd ik opgehaald en precies een uur later was ik weer klaar.
Goed hoor, hoop dat het zo vlot blijft verlopen voor je!! :D

Jannet V schreef:Ik drink vanavond een wijntje op jou! Wat zul je, je gelukkig voelen.
Ik zat hetzelfde te denken, succes Martijn!!
Argue for your limitations, and sure enough, they're yours. Richard Bach
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Hallo Martijn, dus toch "vanavond aan de gebak" 8-) :hug: :D :D
gefeliciteerd met je vlotte doorloop, en met het begeerde groen licht.

Jammer dat je nog weer moet wachten op de endo, mogelijk een ander dan Dr Schultz, want ik heb begrepen dat die eind dit jaar met pensioen gaat.

Liefs
Gwendolyn
Jasper

Bericht door Jasper »

Hoi Martijn, gefeliciteerd!
wat de moeite waard is is de moeite waard