Al zijn die platforms er ook steeds minder. Facebook is het in ieder geval niet, daar komen de laatste tijd zoveel nepnamen voorbij...
En in ons geval hou je daarmee ook degenen die het hardste twijfelen, die de meeste moeite hebben te ontdekken wie ze zijn, en die de grootste problemen hebben met hun omgeving, buiten de deur. Lijkt me een akelige bijwerking.
verwijderen van posts
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: verwijderen van posts
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Danielle
Als je een forum een langzame stille dood wil laten sterven, dan werkt dat inderdaad aardig. Gebruikers moeten zelf een afweging maken met wat ze publiekelijk willen bespreken en ervan uitgaan dat alles wat je op internet schrijft voor iedereen die het (echt) wil te lezen is. Als je dat niet wilt, dan kan je een forum als dit gebruiken om kennis te maken met gelijkgezinden of lotgenoten om bijvoorbeeld praatgroepjes te organiseren om in een meer private omgeving ervaringen en gedachten te kunnen uitwisselen.hX2eDVx3 schreef:Je zou je forum op een platform kunnen plaatsen waarop bijna iedereen met zijn echte naam zit, het forum afschermen voor niet-leden, mensen alleen op uitnodiging en na goedkeuring van een moderator toelaten.Emma schreef:Aan de andere kant houdt zoiets ook niemand tegen onder valse naam een ander account te openen en dan toch mee te blijven doen. Want wat moet je anders? Een initiatieritueel in het leven roepen? Een antecedentenonderzoek doen? Van iedereen een VOG gaan eisen? Nee toch?
Dat werkt aardig
Ik vind de naïviteit die in dit topic over de werking van internet wordt getoond behoorlijk treurig. Zelfs als berichten worden verwijderd zijn ze vaak terug te vinden in archieven. En toegangscontrole is nooit waterdicht. Iemand kan zich altijd voordoen als iemand anders.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Jessy
Klopt, of je moet al beginnen zoals ze dat in Korea doen. Daar gaan vele registraties op internet gepaard met een controle van identiteitskaartnummer, en een bevestiging per telefoon. En zelfs dan is het nog niet waterdicht, je zou verbaasd staan hoeveel afbeeldingen van ingescande identiteitskaarten je kunt googlen.
Misbruik zal er altijd zijn, het is onmogelijk om alles perfect af te schermen. Mensen met verkeerde intenties zullen altijd een stapje voor zijn op beveiligingsmaatregelen, pas nadat zij toeslaan kan de beveiliging erop worden aangepast (en daarom krijg je dus dagelijks updates op je antivirussoftware).
Eens je op internet actief bent, zal dat ALTIJD sporen nalaten, hoe voorzichtig je ook bent.

(en zelfs dan kun je nog belazerd uitkomen)
Een platform met echte naam gelinkt aan het forum ben ik een grote tegenstander van. Was het zo geweest, was ik (en menig anderen die nog in de kast zitten) nooit hier geweest. Ik zocht een platform waar ik zonder link naar mijn echte identiteit kon verkennen wat mijn problemen waren, en ervaringen uitwisselen. Bovendien werkt zo'n platform in 2 richtingen. Zij controleren je identiteit, en in ruil krijgen zij dan weer informatie terug.
Zo werkt het met Facebook ook, je gegevens zijn daar echt niet zo veilig als het lijkt! Vergeet ook niet dat daar ook mensen werken aan het onderhoud, en waar mensen zijn, zijn er altijd misbruikers. Het bedrijf kan je privacy garanderen, maar nog steeds kan een misbruiker op risico van ontslag en boetes adressenlijsten stelen en verkopen aan reclame aanbieders. En ja, dat gebeurt echt, heb het reeds 2 keer van dichtbij mogen meemaken.
1 keer in een groot bedrijf waar ik werkte, daar had een collega zo'n klantenbestand gestolen en verkocht. Is ontslagen, maar de schade aan de klanten was reeds gedaan.
1 keer als klant. Iedereen krijgt wel eens reclame in de bus, maar als je ineens wordt aangesproken met een spelfout in je naam, die je ooit bij slechts één "veilige" registratie met waarborg van privacy gemaakt hebt, dan weet je meteen hoe laat het is.
Misbruik zal er altijd zijn, het is onmogelijk om alles perfect af te schermen. Mensen met verkeerde intenties zullen altijd een stapje voor zijn op beveiligingsmaatregelen, pas nadat zij toeslaan kan de beveiliging erop worden aangepast (en daarom krijg je dus dagelijks updates op je antivirussoftware).
Eens je op internet actief bent, zal dat ALTIJD sporen nalaten, hoe voorzichtig je ook bent.
Op dat platform met echte namen na, gebeurt dit reeds. Maar hoe ver moet je die controle opdrijven voordat je iemand toelaat? Huisbezoek?hX2eDVx3 schreef:Je zou je forum op een platform kunnen plaatsen waarop bijna iedereen met zijn echte naam zit, het forum afschermen voor niet-leden, mensen alleen op uitnodiging en na goedkeuring van een moderator toelaten.
Een platform met echte naam gelinkt aan het forum ben ik een grote tegenstander van. Was het zo geweest, was ik (en menig anderen die nog in de kast zitten) nooit hier geweest. Ik zocht een platform waar ik zonder link naar mijn echte identiteit kon verkennen wat mijn problemen waren, en ervaringen uitwisselen. Bovendien werkt zo'n platform in 2 richtingen. Zij controleren je identiteit, en in ruil krijgen zij dan weer informatie terug.
Zo werkt het met Facebook ook, je gegevens zijn daar echt niet zo veilig als het lijkt! Vergeet ook niet dat daar ook mensen werken aan het onderhoud, en waar mensen zijn, zijn er altijd misbruikers. Het bedrijf kan je privacy garanderen, maar nog steeds kan een misbruiker op risico van ontslag en boetes adressenlijsten stelen en verkopen aan reclame aanbieders. En ja, dat gebeurt echt, heb het reeds 2 keer van dichtbij mogen meemaken.
1 keer in een groot bedrijf waar ik werkte, daar had een collega zo'n klantenbestand gestolen en verkocht. Is ontslagen, maar de schade aan de klanten was reeds gedaan.
1 keer als klant. Iedereen krijgt wel eens reclame in de bus, maar als je ineens wordt aangesproken met een spelfout in je naam, die je ooit bij slechts één "veilige" registratie met waarborg van privacy gemaakt hebt, dan weet je meteen hoe laat het is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
hX2eDVx3
Dat is niet helemaal waar hè. Volgens mij mag je gewoon lid worden zonder uitnodiging van een ander lid, en het forum is (op het verborgen deel na) niet afgeschermd:Jessy schreef:Op dat platform met echte namen na, gebeurt dit reeds. Maar hoe ver moet je die controle opdrijven voordat je iemand toelaat? Huisbezoek?hX2eDVx3 schreef:Je zou je forum op een platform kunnen plaatsen waarop bijna iedereen met zijn echte naam zit, het forum afschermen voor niet-leden, mensen alleen op uitnodiging en na goedkeuring van een moderator toelaten.
. Dus eigenlijk bedoel je: op bijna alles na wat je gezegd hebt doen we wat je zegt. Ik had beter van je verwacht Jessy.
Ik vind het een beetje belachelijk dat er meteen wordt gegooid met termen als 'huiszoeking' en 'Noord-Koreaanse praktijken'. Doen de moderators van de (vele) verborgen groepen op FB aan Noord-Koreaanse praktijken? Ik denk dat er leden zijn van dit forum zijn die misschien wel een Facebookgroep hebben. Dit forum is nota bene opgestart vanuit een verborgen Facebookgroep:

Die termen zijn natuurlijk onzin. Het blijkt prima mogelijk te zijn om een community te draaien waarbij je als lid je eigen berichten mag aanpassen en verwijderen, dat gebeurt namelijk overal behalve hier. En zelfs het forum beter afschermen dan nu het geval is blijkt prima mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld ervoor zorgen dat individuele posts niet meer door Google (e.d.) worden geïndexeerd.
Emma schreef:Ik vind de naïviteit die in dit topic over de werking van internet wordt getoond behoorlijk treurig.

-
Emma
- Beheerder
Hmm dat is niet eens een quote van mij. En de quotes van Jessy die je aanhaalt beantwoord je met totaal wat anders, wat Jessy niet bedoelde. Fijn een beetje trollen op een verloren zaterdagmiddag. Je moet er maar zin in hebben. Ik heb in ieder geval wat beters te doen wat ik nu aan het verwaarlozen ben. Dag.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Danielle
Eh... Noord-Korea? Waar heeft Jessy verwezen naar Noord-Korea? Nergens. Dat noord heb je er zelf van gemaakt, terwijl Jessy met 'Korea' een prima voorbeeld maakt, van Zuid-Korea welteverstaan. Het mag dan een van de weinige landen zijn die Nederland voorbijstreeft in internetaansluitingen en beschikbaarheid van bandbreedte, het land heeft ook een extreem strenge paternalistisch ingestelde censuur. Waaronder de verplichting voor site-beheerders om de persoonsgegevens te controleren middels persoonsnummers.hX2eDVx3 schreef:Ik vind het een beetje belachelijk dat er meteen wordt gegooid met termen als 'huiszoeking' en 'Noord-Koreaanse praktijken'. Doen de moderators van de (vele) verborgen groepen op FB aan Noord-Koreaanse praktijken? Ik denk dat er leden zijn van dit forum zijn die misschien wel een Facebookgroep hebben.
Ik ken genoeg communities die daar beperkingen in hebben. Soms heb je een paar minuten om je posts te wijzigen, soms 48 uur. Dat werkt daar prima. Het onbeperkt kunnen wissen en verwijderen kan discussies nogal eens onleesbaar maken, daar heb ik ook voorbeelden van gezien, en werkt trollen alleen maar in de hand. Dat bots de toegang wordt ontzegt, dat beperkt niet geregistreerde gebruikers om posts te kopieren of er anderzins nare dingen mee te doen. Zo heb ik ook al eens een voorbeeld gezien van een behoorlijk afgeschermde online-community waar posts van de gebruikers niet doorzoekbaar zijn door Google en Consorten toch in de indexes terecht komen. Simpel omdat kwaadwillenden 'handige hulpmiddeltjes' hebben gemaakt waaraan je je wachtwoord geeft en die dan alles wat er wordt gevonden richting de zoekmachines stuurt.Die termen zijn natuurlijk onzin. Het blijkt prima mogelijk te zijn om een community te draaien waarbij je als lid je eigen berichten mag aanpassen en verwijderen, dat gebeurt namelijk overal behalve hier. En zelfs het forum beter afschermen dan nu het geval is blijkt prima mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld ervoor zorgen dat individuele posts niet meer door Google (e.d.) worden geïndexeerd.
Ga er gewoon vanuit dat dingen die je schrijft op webfora niet geheim blijven en bedenk zelf vooraf wat je wilt delen.
Laatst gewijzigd door Danielle op 03 aug 2014, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
athena1978
Geen kritiek maar misschien is het beter als heel het forum een privé forum word waar iedereen zich moet aanmelden (met een intro) eer die berichten kan lezen en dat er ook een wachttijd is voor de goedkeuring laten we zeggen week tot 2 weken en als dat gelijk bekend is wanneer mensen zich willen aanmelden zullen de mensen die gewoon willen meelezen en geen serieuze bedoelingen hebben misschien ook minder snel zich zelf aanmelden.
-
Emma
- Beheerder
Alleen... Het is juist heel belangrijk dat mensen kunnen meelezen. Anders hadden de meesten dit forum nooit gevonden. Een besloten forum is handig als je elkaar kent en weet waarvoor je komt maar als je nog zoekend bent kom je dan nooit aan een hint waar je je antwoorden moet vinden. Vaak weet je dan niet eens wat je vragen zijn...
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Jessy
Mee eens Emma. Ik denk dat ik anders nog steeds afgesloten van de wereld met mijn problemen in de kast had gezeten, waren er geen fora geweest waar ik zag dat ik niet alleen ben, en wat voor hulp en steun ik kan verwachten.
Afgeschermd zijn persoonlijke introducties (wel zichtbaar, niet leesbaar), het verborgen forum, en seksualiteit. Dit zijn fora waar meeste persoonlijke informatie wordt gepost.
Niemand geplicht je om mee te discussiëren in de openbare fora. Feit is wel dat veel mensen die nog schrik hebben om te registreren hulp kunnen vinden op hun vragen.
Het huidige beheersteam beslist dat. Je bent vrij om veranderingen voor te stellen maar de beslissing ligt bij hun. En als het niet bevalt ben je vrij om te gaan, of om het te accepteren.

Maar goed, het is een keuze om discussies te trachten intact te houden als gegevensbron voor nieuwen, daarom deze keuze.
Buiten dat om, denk ik dat het niet nodig zal zijn, want zo ver ik weet zijn de beveiligde fora reeds afgeschermd voor bots. Het feit dat je de bots nog ziet in de online lijst zegt niets, de inhoud van afgeschermde fora wordt hen geweerd. En lijkt te werken, ik krijg het toch niet voor elkaar om afgeschermde onderwerpen in mijn zoekresultaten te krijgen, hoe specifiek ik ook op bepaalde inhoud zoek.
Klopt dat dit forum niet op uitnodiging is. Gelukkig maar, het zou idioot zijn als iemand die hulp nodig heeft en zich zo ongelukkig voelt dat die zich afzondert, ineens connecties in dit wereldje moet hebben om informatie in te winnen en vragen te stellen.hX2eDVx3 schreef:Dat is niet helemaal waar hè. Volgens mij mag je gewoon lid worden zonder uitnodiging van een ander lid, en het forum is (op het verborgen deel na) niet afgeschermd:
[ Afbeelding ].
Afgeschermd zijn persoonlijke introducties (wel zichtbaar, niet leesbaar), het verborgen forum, en seksualiteit. Dit zijn fora waar meeste persoonlijke informatie wordt gepost.
Niemand geplicht je om mee te discussiëren in de openbare fora. Feit is wel dat veel mensen die nog schrik hebben om te registreren hulp kunnen vinden op hun vragen.
Ten eerste ben ik al een tijdje geen beheer meer, ik heb dus geen inspraak op wat er gebeurt.hX2eDVx3 schreef:Dus eigenlijk bedoel je: op bijna alles na wat je gezegd hebt doen we wat je zegt. Ik had beter van je verwacht Jessy.
Het huidige beheersteam beslist dat. Je bent vrij om veranderingen voor te stellen maar de beslissing ligt bij hun. En als het niet bevalt ben je vrij om te gaan, of om het te accepteren.
Dan moet je mijn bericht nog maar eens opnieuw lezen. Je stelt voor dat er een betere controle moet komen, en ik haal enkel aan dat zelfs fora waar ze zo streng zijn op aanwerving niet geheel waterdicht zijn. Wat is jouw visie hoe het moet gebeuren dan? En heb je enige ervaring met forumbeheer? Dat laatste bedoel ik niet lullig, het is gewoon zo dat ideeën en praktijk 2 heel verschillende zaken zijn. Je werkt met mensen, en mensen hebben zeer verschillende meningen. Als je op de ideeën van de ene persoon in gaat, schop je altijd wel een ander tegen de schenen.hX2eDVx3 schreef:Ik vind het een beetje belachelijk dat er meteen wordt gegooid met termen als 'huiszoeking' en 'Noord-Koreaanse praktijken'.
Dat weet ik niet, want ik ben geen actieve deelnemer aan FB groepen. Wellicht zal er strenger gemodereerd worden, maar de regels daar zijn aan hun om te beslissen en niet aan mij. Wederom hun groep, hun regels, mijn keuze om wel of niet mee te doen. En zo is het hier ook.hX2eDVx3 schreef:Doen de moderators van de (vele) verborgen groepen op FB aan Noord-Koreaanse praktijken?
En die Facebookgroep was opgericht vanuit een eerder forum dat gesloten ishX2eDVx3 schreef:Ik denk dat er leden zijn van dit forum zijn die misschien wel een Facebookgroep hebben. Dit forum is nota bene opgestart vanuit een verborgen Facebookgroep:
Kijk nog maar eens wat verder rond dan. Er zijn genoeg forums waar je zelfs die 48 uur marge niet krijgt.hX2eDVx3 schreef:Het blijkt prima mogelijk te zijn om een community te draaien waarbij je als lid je eigen berichten mag aanpassen en verwijderen, dat gebeurt namelijk overal behalve hier.
Maar goed, het is een keuze om discussies te trachten intact te houden als gegevensbron voor nieuwen, daarom deze keuze.
Kijk, dat is nu een concreet idee waar iets mee gedaan kan worden. Zoiets kan in het feedback forum worden voorsteld en geïmplementeerd.hX2eDVx3 schreef:En zelfs het forum beter afschermen dan nu het geval is blijkt prima mogelijk. [url=http://lmgtfy.com/?q=block+googlebot+phpbb]
Je kunt bijvoorbeeld ervoor zorgen dat individuele posts niet meer door Google (e.d.) worden geïndexeerd.
Buiten dat om, denk ik dat het niet nodig zal zijn, want zo ver ik weet zijn de beveiligde fora reeds afgeschermd voor bots. Het feit dat je de bots nog ziet in de online lijst zegt niets, de inhoud van afgeschermde fora wordt hen geweerd. En lijkt te werken, ik krijg het toch niet voor elkaar om afgeschermde onderwerpen in mijn zoekresultaten te krijgen, hoe specifiek ik ook op bepaalde inhoud zoek.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
-
athena1978
Emma schreef:Alleen... Het is juist heel belangrijk dat mensen kunnen meelezen. Anders hadden de meesten dit forum nooit gevonden. Een besloten forum is handig als je elkaar kent en weet waarvoor je komt maar als je nog zoekend bent kom je dan nooit aan een hint waar je je antwoorden moet vinden. Vaak weet je dan niet eens wat je vragen zijn...
Al zou het eventueel helemaal gesloten zijn zodat niet iedereen zomaar kan meelezen kan er altijd een Hele uitgebreide informatieve intro zijn waar in staat waar het forum voor staat en voor wie het forum beschikbaar is..
Maar goed dit ligt bij het beheer en aangezien er leden zijn die het graag anders zouden willen is het misschien een idee om er toch over na te denken (misschien via een poll) want het forum is er ook voor de mensen die er al zijn en niet alleen voor nieuwkomers.
Ik zelf heb er geen moeite mee in de vorm hoe het forum er nu voor staat want ik deel geen dingen waar ik niet achter sta of ondoordacht en anders moet ik dat niet online posten, maar begrijp andere hun statement ook. Het valt me wel op dat sommige niks meer schrijven.