Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Tyler

Re: Female to Male

Bericht door Tyler »

Zou ik dan al 5 maanden verspilt hebben met wachten op dat eerste gesprek? Dat zou flink klote zijn. Hum. Nou ja, ik merk het wel. Meer dan wachten kan ik nu toch niet doen.
tijgertjetzum

Bericht door tijgertjetzum »

Hi everybody
tijdje niet geweest, veel drukte gehad.
Kan melden dat ik begin aug. gesprek heb bij de ggz in leeuwarden, in opdracht van het UMCG
2 weken later staat het volgende gesprek gepland en daarna....afwachten

Huggelss
Tyler

Bericht door Tyler »

Ik vroeg me al af waar je was gebleven.
Augustus valt te overzien. Fijn dat je zo snel al een 2e gesprek hebt.
tijgertjetzum

Bericht door tijgertjetzum »

Tyler schreef:Ik vroeg me al af waar je was gebleven.
Heb echt weken gehad van slapen, eten, werken.. niet grappig maar jah
Als je belangrijk wilt zijn en je wilt laten zien zijn dat consequenties..
Nu wel meer regelmaar dus hoop ook weer regelmatig hier op het forum te komen!

Huggel
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Tyler schreef:Ik heb volgende week dinsdag mijn intake gesprek. Dat heeft langer dan normaal geduurd omdat bepaalde informatie niet goed doorgekomen is. Nou maar hopen dat ik niet extra lang moet wachten op de volgende fase hierdoor....
Ik had net het VU gebeld om te vragen wanneer mijn intake was (vanwege ook die papieren rompslomp die zo lang duurt) en dat was niet bekend nog, het zou nog zeker wel een paar weken duren.
Maar toen had ik ook gevraagd of die wachttijd van 14-18 maanden tot de diagnostische gesprekken ingaat vanaf de datum van aanmelding of vanaf het eerste intake gesprek, maar die blijkt al in te gaan vanaf de datum van aanmelding.
Dus dat het 5 maanden heeft geduurd voor je intake gesprek, heeft in elk geval niet gezorgd voor vertraging verder op de volgende fase dus en heb je er gewoon al 5 maanden van de 14-18 opzitten. :)
Tyler

Bericht door Tyler »

tijgertjetzum schreef: Als je belangrijk wilt zijn en je wilt laten zien zijn dat consequenties..
Haha. Probleem bekend idd.

Wel fijn on te horen dat ik inderdaad niet nog langer hoef te wachten. Het is zo belachelijk lang. Nu nog 9-13 maanden dan..... Zucht.
Cisca1953

Bericht door Cisca1953 »

Bij Transvisie in Rotterdam hebben we een vrouwengroep en een gemengde groep. Daar komen regelmatig meerdere transmannen en dat is hartstikke gezellig en ook leerzaam. Wij transvrouwen kunnen soms best wat leren van de transmannen. Ook is het delen van ervaringen best belangrijk. Inmiddels heeft Rotterdam ook een aparte mannengroep. Ik zou het erg jammer vinden als alle transmannen daarin verdwijnen, want die gemengde groep is nou juist zo aantrekkelijk. Op de T&T-avonden ben ik nauwelijks transmannen tegengekomen. Blijkbaar voelen die zich er niet thuis of hebben andere kanalen om bij elkaar te komen of uit te gaan.
Zef

Bericht door Zef »

Ik heb vandaag gebeld met het VUmc! Wat een super aardige mensen. Ze zei dat ze me morgen gaat bellen voor een afspraak en dat het al heel snel zal zijn omdat ze verder geen gegevens van mij hoeft op te vragen. Ik ben echt opgelucht en blij. Ik weet dat ik straks anderhalf jaar op de lijst sta maar ik ben zo opgelucht nu ik de eerste stap heb gezet.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Cisca1953 schreef:Bij Transvisie in Rotterdam hebben we een vrouwengroep en een gemengde groep. Daar komen regelmatig meerdere transmannen en dat is hartstikke gezellig en ook leerzaam. Wij transvrouwen kunnen soms best wat leren van de transmannen.
Bij Transvisie in Amsterdam zit ik in de zoekersgroep. De biovrouwen die zich geen vrouw voelen voeren daar toch wel de boventoon. Daar heb ik heel veel aan.
Het klinkt misschien gek, maar ik ben juist heel erg bezig met hoe ik er mee om kan gaan dat ik me als (trans)vrouw nogal jongensachtig voel. Dan is het voor mij natuurlijk prettig om met biovrouwen met een zekere mate van genderdysforie in zo'n groep te zitten.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Tyler

Bericht door Tyler »

Zef, gefeliciteerd! Well done. Ik weet hoe moeilijk het is. Maar nu je die eerste stap hebt gezet kan je tenminste echt beginnen. Fijn voor je.

Ik zit een beetje te dubben over die groepen. Ik denk dat ik wel een keertje een kijkje ga nemen. Het voelt wel een beetje fight club maar dat kan aan mij liggen.