Van die testen herinner ik me niet zoveel meer. De eerste was vragenlijsten invullen, dat was geloof ik op de dag van de intake. De tweede was bij een jonge dame, zal wel studente psychologie geweest zijn. Kan je niet meer vertellen of er veel open vragen bij zaten. Poppetjes tekenen herinner ik me niet.
De intake was mei 2009, de tweede was in late zomer of najaar 2010.
In de loop der tijd is mij meermaals meegedeeld, door de psychologe van mij en anderen, dat het overgrote deel van de transen als hamerstuk de vergaderingen voor hormonen en ook voor operaties doorgaat.
Met andere (mijn, voor de goede orde) woorden, jullie maken je veel te druk

.
Je komt alleen in de "problemen" als je daadwerkelijk een probleem hebt. Dat probleem zou je toch moeten kennen zo lijkt me en daarvoor ben je of in behandeling of al voor behandeld danwel zal het VUmc je dringend aanraden het te laten behandelen, eventueel voordat ze met je verder durven.
In een heel enkel geval kun je tegen een ingebeeld probleem aanlopen. Meestal is de psycholoog van dienst het probleem. Ik ken het (tamelijk extreme) geval waarbij een moeder haar transdochter "beschuldigde" van autisme, dit is meermaals onderzocht op verzoek van de VUmc psycholoog en door externe deskundigen zeer duidelijk van de hand gewezen. Dat heeft vertraging opgeleverd van 6-12 maanden als ik het me goed herinner. Een andere VUmc psycholoog was er kort over, niet aan de orde, geen probleem, door naar de hormonen... Acceptatie door de moeder was de overduidelijke oorzaak naast dieper liggende problemen bij de moeder.
Voor mij is de echte test het gebruik van hormonen. Hoe gaan lichaam en geest er mee om. Kun je de druk aan van de tussenin fase waarin je nog niet je ware geslacht bent van buiten rn je mogelijk risiko's loopt op onaangename uitspraken op straat. Hoe sterk ben je als de hormonen niet werken. Dat laatste is gelukkig vrijwel niet aan de orde.
Ik zou me er niet zo druk over maken, over die hele diagnose fase niet en zeker die testen niet. Zo heel veel verder dan een enquete van een onderzoeksbureau gaat het nu ook weer niet. Bij Van Hengel was het allemaal veel indringender, de diagnose en ook de testen.
Maar ik spreek met de wijsheid van achteraf

, voor die tijd maakte ik me er ook wel een beetje druk over hoor

. Maar laat het niet overheersen, dat is ook weer niet nodig.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF