Medewerker: Ik neem aan dat U geen VCA heeft...
Ik: Jawel, geldig tot 2019...
Hai Aliss
Een uitzendbureau is voor mij lang geleden, wtf is een 'VCA'?
Iets met diploma's zei google maar die zijn langer geldig, nl. levenslang.
x Daniéla
Hoi Daniéla,
VCA is Veiligheidscertificaat. Vereist onder andere om bij industriële bedrijven met verhoogde gezondheid risico's te mogen werken . Bijvoorbeeld sommige fabrieken, olie raffinaderijen, of bouw/constructie zone's.
PS. Nou mijn pasje zegt gewoon tot 2019....ik werd geïnformeerd dat ik opnieuw examen moest afleggen in 2019....Misschien zijn de wetten ondertussen veranderd. Is weer bijna vijf jaar geleden geweest.
Decide that you want it more than you are afraid of it
Wellicht dat bv. door innovaties de aard van het werk waartoe jij gecertificeerd bent verandert
en dat je daarom om de zoveel tijd moet bijscholen of zo...?
Het kán natuurlijk ook zo zijn dat certificaten altíjd maar tijdelijk geldig zijn...
Aafke schreef:
Een toelichting van mijn kant is dat mijn kinderen over mij praten als hun moeder en niet als hun vader want zij willen niet aan iedereen moeten uitleggen en rare vragen te voorkomen dat hun vader een vrouw aan het worden is.Goede vrienden(innen) weten het wel en zij maken er geen probleem van en praten ook gewoon over jouw andere moeder tegen mijn kinderen.Wij zijn tot deze oplossing gekomen om onnodige vragen en blikken te voorkomen want het is voor veel mensen veel logischer om 2 moeders te hebben dan een moeder en een vader die vrouw word/is.Want als ik ergens met mijn kinderen kom dan is de vraag en met wie ben je gekomen soms best raar,mijn vader en dan zien ze een vrouw dus dit is de perfecte oplossing voor mij,mijn kinderen en buitenstaanders.Heel veel mensen denk dat ze bepaalde vragen mogen stellen zoals wat is jouw jongens naam,zijn je borsten echt en heb je al een vagina en ga maar door,heel irri.
Tsja.. dat is inderdaad zo'n punt.. Mijn kinderen hebben zelf de beslissing genomen door me als hun vader te blijven benoemen. Zoals mijn zoon van 18 jaar het zo mooi kan zeggen tegen de omgeving als dit echt aan de orde komt en het hem zelf ook aangaat (bijvoorbeeld tegen zijn manager van zijn werk); "da's os pap" (op zijn Brabants). Ik vind het prima zo. Per slot van rekening ben ik hun biologische vader en dat blijft zo. De ontvanger begrijpt meteen dat hun vader 'transgender is en dat is tot nu toe altijd geaccepteerd. What else
Het andere vind ik ook maar verwarrend; uitleggen over "twee moeders en zo"...
Aafke schreef:
Een toelichting van mijn kant is dat mijn kinderen over mij praten als hun moeder en niet als hun vader want zij willen niet aan iedereen moeten uitleggen en rare vragen te voorkomen dat hun vader een vrouw aan het worden is.Goede vrienden(innen) weten het wel en zij maken er geen probleem van en praten ook gewoon over jouw andere moeder tegen mijn kinderen.Wij zijn tot deze oplossing gekomen om onnodige vragen en blikken te voorkomen want het is voor veel mensen veel logischer om 2 moeders te hebben dan een moeder en een vader die vrouw word/is.Want als ik ergens met mijn kinderen kom dan is de vraag en met wie ben je gekomen soms best raar,mijn vader en dan zien ze een vrouw dus dit is de perfecte oplossing voor mij,mijn kinderen en buitenstaanders.Heel veel mensen denk dat ze bepaalde vragen mogen stellen zoals wat is jouw jongens naam,zijn je borsten echt en heb je al een vagina en ga maar door,heel irri.
Tsja.. dat is inderdaad zo'n punt.. Mijn kinderen hebben zelf de beslissing genomen door me als hun vader te blijven benoemen. Zoals mijn zoon van 18 jaar het zo mooi kan zeggen tegen de omgeving als dit echt aan de orde komt en het hem zelf ook aangaat (bijvoorbeeld tegen zijn manager van zijn werk); "da's os pap" (op zijn Brabants). Ik vind het prima zo. Per slot van rekening ben ik hun biologische vader en dat blijft zo. De ontvanger begrijpt meteen dat hun vader 'transgender is en dat is tot nu toe altijd geaccepteerd. What else
Het andere vind ik ook maar verwarrend; uitleggen over "twee moeders en zo"...
Dat jij je er zo in kan vinden is toch prima Irene.Ik kan mij er niet in vinden,oke biologisch blijf ik hun vader,maar zowel mijn kinderen als ik vinden het beter om deze oplossing er op na te houden.Het verschil tussen jou (transgender) en ik (transseksueel) is dat ik gewoon als vrouw gezien wil worden en niet als transgender/transseksueel.Het 2 moeders verhaal is voor ons beter want dat is vrij normaal geaccepteerd want een tante van mijn kinderen is getrouwd met een vrouw en is eigenlijk zo vanzelfsprekend voor mijn kinderen en hun omgeving.Ook een leerkracht van mijn dochter is getrouwd met een vrouw en hebben samen net een kindje.
Aafke schreef:
Dat jij je er zo in kan vinden is toch prima Irene.Ik kan mij er niet in vinden,oke biologisch blijf ik hun vader,maar zowel mijn kinderen als ik vinden het beter om deze oplossing er op na te houden.Het verschil tussen jou (transgender) en ik (transseksueel) is dat ik gewoon als vrouw gezien wil worden en niet als transgender/transseksueel.Het 2 moeders verhaal is voor ons beter want dat is vrij normaal geaccepteerd want een tante van mijn kinderen is getrouwd met een vrouw en is eigenlijk zo vanzelfsprekend voor mijn kinderen en hun omgeving.Ook een leerkracht van mijn dochter is getrouwd met een vrouw en hebben samen net een kindje.
Prima als jij en je kids er zo in kunnen vinden. Mijn kids hebben echter geen tante die getrouwd is met een andere vrouw, maar een vader die zich profileert als vrouw. Dat je hier nu suggereert dat ik liever als een transgender/transsexueel gezien wil worden en niet "gewoon" als vrouw, vind ik echter ronduit een rotopmerking (en dan druk ik me nog genuanceerd uit). Ik begrijp het wel weer, maar het slaat echt kant noch wal.
Beste Aafke, niet alles wat je denkt hoef je te zeggen ..of het moet echt bijdragen aan de discussie, maar dat doet het in dit geval dus niet.
Je weet dat jouw visie niet door iedereen hier gedeeld wordt en dat je er anderen soms pijn mee doet.
Ik bewonder je standvastigheid maar kan het even wat minder, niemand zal je daar minder om gaan waarderen.
Wellicht dat bv. door innovaties de aard van het werk waartoe jij gecertificeerd bent verandert
en dat je daarom om de zoveel tijd moet bijscholen of zo...?
Ik denk dat in het geval dat er een incident op het terrein van het bedrijf gebeurt, die als eerste wordt aansprakelijk gesteld. Dus om dat te voorkomen, is het in belang van personeel, zowel als werkgever om een zo veel mogelijk veilige sfeer te creëren
.
Daniéla schreef: Het kán natuurlijk ook zo zijn dat certificaten altijd maar tijdelijk geldig zijn... x Daniéla
Ik denk dat de kennis vergaat na een tijdje, dus is het wel slim om af en toe dingen bij te leren. Ook is het wel handig om er herinnerd aan te worden, want vaak kan die kennis het verschil beteken tussen leven, verwonding of dood. Ik hoop dat ik het duidelijk heb geschreven.
Decide that you want it more than you are afraid of it