Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Merle

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Merle »

Eerlijk gezegd vraag ik me altijd een klein beetje af waarom wij transen blijkbaar alles zo graag indelen in de hokjes 'man' en 'vrouw'. Begrijp me niet verkeerd hoor: ik heb het ook gedaan. Daar kom ik ook gerust voor uit. Dat was toen alleen wel een copingsmechanisme. Ik ben namelijk nooit echt een 'man' geweest, en nou ja, om me toch als 'man' staande te houden moest ik dat dus maar emuleren. Dat kan eigenlijk maar op één manier: observeren, classificeren, en nadoen. Maar hoe goed je daarin ook bent: uiteindelijk ben je gewoon nep. En weet je waarom? - Omdat de details, al die kleine dingetjes waar we helemaal niet over nadenken, niet kloppen. Het zijn, voor mij in ieder geval, deze details die iets daadwerkelijk vrouwelijk of mannelijk maken, en niet het grote(re) geheel. Zoiets heb je nu eenmaal in je of niet. Ik zou het liefst dan ook helemaal niet willen spreken van mannelijke of vrouwelijke hobby's, maar eerder van gendergeladen invullingen daarbinnen. Ik heb bij mezelf, in vergelijkingen met mannen, namelijk gezien dat dat weleens heel erg kan verschillen.

Ik wil trouwens helemaal niet ontkennen dat er hobby's zijn waar meer mannen of vrouwen mee bezig zijn. In de ene hobby is het nu eenmaal veel makkelijker om feminiene dan masculiene gevoelens een plekje, of omgekeerd natuurlijk. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het één het ander meteen uitsluit. ;)
Met veel liefs,
Merle
Dinges12

Bericht door Dinges12 »

Hobby's? Euhm ik ben verslaafd aan gamen, maar ik vind zingen ook heel leuk. Tekenen en iets met kunst, speksteen, klei etc. vind ik ook leuk, met mijn handen bezig zijn... Ben sinds een jaar aan het kijken wat tuinieren met mij doet. En of ik het talent van mijn oma geërfd heb, of die van mijn vader. Vanaf kleins af aan vond ik motoren geweldig en babyborn eng. Maar ik denk dat iets leuk vinden los staat van of iets mannelijke of vrouwelijke interesses zijn. Bedoel de maatschappij van nu plakt die stempel er op. Maar paar eeuwen geleden droegen mannen, als goed is, ook nog gewoon 'hakken' en kleden die zich best 'vrouwelijk'. Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt :D, of het nu 'mannelijk' of 'vrouwelijk' is ;).
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Het blijft mijn favoriete speelgoed, met roterende kop en trilfunctie. :mrgreen:
Judiana

Bericht door Judiana »

:wship: :mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen: :wship:
Jessy

Bericht door Jessy »

Past de dilator daar ook in? :mrgreen:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Judiana

Bericht door Judiana »

:mrgreen: :fpalm:
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Judiana

Bericht door Judiana »

OMG ! :D
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Hedwich schreef:Het blijft mijn favoriete speelgoed, met roterende kop en trilfunctie. :mrgreen:
Hedwich blijft wel Hedwich, hahaha
Gelukkig maar ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana

Bericht door Judiana »

LOL