Andere forums?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180730

Re: Andere forums?

Bericht door Anon20180730 »

Nou moet ik toch echt wel even lachen, lieve Joukje, we zijn m.i. ontopic :hug2:
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Irene schreef:Nou moet ik toch echt wel even lachen, lieve Joukje, we zijn m.i. ontopic :hug2:
Dat kan lieverd, misschien heb ik het mis? :o

Maar volgens mij ging het alweer over moderatie en iemand die zichzelf aan het verdedigen is. Daar waar het volgende mijn vraag was, namelijk: "Weet iemand dus nog een forum waar draadjes niet in 'pissing contest' ontaarden? Pm mij of reageer dan." ;)
elke

Bericht door elke »

Irene schreef:haha schat en je bent trans voor nu en altijd, srs of niet. Ik val je niet aan hoor, vond de opmerkingen alleen maar wat eng en bekrompen klinken, iets van het verleden (jaren negentig of zo, eerder nog..). Maar ja je bent net als mij ook wel een behoudend en wat klassiek type. Weerstand wat er allemaal zoal om ons heen gebeurd. Mijn lieve oom van bijna 90 jaar kan de ontwikkelingen al helemaal niet meer volgen en wil het liefst zo snel mogelijk van deze volgens hem redelijk 'losgeslagen" wereld af.. :oops:
Ik ben absoluut niet ouderwets of bekrompen maar ik hecht veel waarde aan authenticiteit en ik zou op den duur het leuk vinden als het beeld uit de wereld wordt geholpen dat het mogelijk is van de gemiddelde geboren heterovrouw een succesvolle man te maken (zelfs nog succesvoller dan de gemiddelde man).

Aan dat verhaal rammelt gewoon van alles. En het is ook niet eerlijk naar vrouwen toe...terwijl de meeste vrouwen toch op een voetstuk hebben staan.

Daarnaast is er in de samenleving veel aanzien en respect voor mannelijkheid bij zowel mannen als vrouwen.

Maar voor vrouwelijkheid is enkel maar respect in seksuele gebruiks-zin en als opvoedingstaak.

Denk daar even over na.
Dat je als vrouw geen man kunt worden is geen zonde. Je bent zoals je bent. En vrouwelijkheid is een eigenschap die erg is ondergewaardeerd in onze samenleving. Nog steeds!

Het aangeboren bestaan ervan wordt zelfs op deze wijze nog eens gebagetaliseerd,
Maar ik durf te stellen dat verreweg de meeste vrouwen doodongelukkig zouden zijn om geboren te worden in een mannenlichaam en het niet zouden zien als een buitenkans om carriere te maken... een huwelijk met een andere vrouw te starten... of te gaan voetballen als one of the boys met zn maatjes.
Beardelady

Wederom.. ON TOPIC a.u.b!
Anon20180730

Emma schreef:Gewoon een risicoanalyse, en of ik dat goed gedaan heb zullen we nooit weten.
Emma, je hebt het best goed gedaan, maar mensen kunnen nu denken 'wat heb ik in vredesnaam verkeerd gezegd' of 'heb ik iemand persoonlijk zeer beledigd'? Ja er worden opmerkingen gemaakt, wie de schoen past, trekke hem aan.
Neem nou 'de meiden in NH Purmerend", die vinden het vast ook niet leuk dat ze in een ander draadje recentelijk zijn uitgemaakt voor 'T(ravo)-girls op hoge hakken". So what, ze vinden het niet leuk, maar kunnen er wel tegen hoor. Ze komen alleen maar sterker terug.
fenna

Bericht door fenna »

Elke,

Als je je visie eens in een eigen draadje onderbrengt ..... wellicht helpt dat de discussie een beetje ;)

Fenna
elke

Bericht door elke »

Joukje schreef:Wederom.. ON TOPIC a.u.b!
Het is geheel on-topic omdat het draadje van Lucas erover ging dat vrouwelijkheid bij mannen nog te vaak belachelijk wordt gemaakt en er veel homofobie is in de samenleving. Ik ben de hele tijd al on topic. Ik schrijf nu hier omdat ik overduidelijk aanleiding ben tot jouw draadje. Er valt ook verder niet veel meer te zeggen omtrent jouw vraag.
Anon20180730

goed punt Fenna
elke

Bericht door elke »

fenna schreef:Elke,

Als je je visie eens in een eigen draadje onderbrengt ..... wellicht helpt dat de discussie een beetje ;)

Fenna
Dat draadje is op slot omdat mijn mening ongewenst is hier.
Beardelady

elke schreef:
Joukje schreef:Wederom.. ON TOPIC a.u.b!
Het is geheel on-topic omdat het draadje van Lucas erover ging dat vrouwelijkheid bij mannen nog te vaak belachelijk wordt gemaakt en er veel homofobie is in de samenleving. Ik ben de hele tijd al on topic. Ik schrijf nu hier omdat ik overduidelijk aanleiding ben tot jouw draadje. Er valt ook verder niet veel meer te zeggen omtrent jouw vraag.
Elke,

Nee, je bent niet on topic. Lees mij eerste post dat dit draadje begint nog eens goed a.u.b. En ook hoeft dit draadje niet in een pissing contest te veranderen.. Dus.. Blijf ON TOPIC!