SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Beardelady

Re: SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

Bericht door Beardelady »

Emma schreef:Aan de andere kant: in de ziektenkostenpremie die ik betaal (laat ik het eiigen risico voor het gemak daar ook maar onder rekenen) zit ook een bedrag aan zorg voor mensen die er voor 'kiezen' om hun gezondheid te schaden door te gaan roken, flink te drinken of andere schadelijke middelen te gebruiken. Is het terecht dat ik meebetaal aan die extra zorgkosten? Niet dat ik meteen voorstander ben van verschillende premies voor mensen die volgens een redelijk willekeurige definitie van de gezond of minder gezond leven. Maar nuance moet er zijn.
En dan zie ik echt wel een scheidslijn tussen dat, en het wonen op plaatsen waar de omgeving minder gezond is. Dat heb je alleen voor het kiezen als geld geen rol speelt. Of veronderstelde gezondheid, zoals de nog onbewezen claims over gluten.
Als we zo gaan beginnen dan weet ik er ook wel een paar.

Zo zie ik met regelmaat reacties op sites over transgender.. Waarom zij, als niet trans, daar aan mee zouden moeten betalen.

Maar zo kan ik ook als niet sporter, wel gezond leven verder, mee betalen aan sportblessures van sporters. Of ja als bijna niet drinker, wel meebetalen aan sociale veiligheid enz, voor al die typen die zo nodig het weekend toetertje lam willen zijn, daardoor dingen mollen, mogelijk zich blesseren etc.

Of zo betaal ik mee aan de publieke tv zenders.. Maar ik kijk het niet en... Ik heb niet eens een abbo op tv..

Wat ik zeggen wil is dat iedereen wel een paar dingen vinden kan om over te gaan zeiken.. En ook nog om er arrogant over te gaan doen.. Maar wat heb je er aan.. Niks.. Je frustreert jezelf er allen maar mee..

Just my 2 cents
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Joukje schreef:
Als we zo gaan beginnen dan weet ik er ook wel een paar.
Zoals ik al zei:
Emma schreef: Niet dat ik meteen voorstander ben van verschillende premies voor mensen die volgens een redelijk willekeurige definitie van de gezond of minder gezond leven. Maar nuance moet er zijn.
Joukje schreef:Zo zie ik met regelmaat reacties op sites over transgender.. Waarom zij, als niet trans, daar aan mee zouden moeten betalen.

Maar zo kan ik ook als niet sporter, wel gezond leven verder, mee betalen aan sportblessures van sporters. Of ja als bijna niet drinker, wel meebetalen aan sociale veiligheid enz, voor al die typen die zo nodig het weekend toetertje lam willen zijn, daardoor dingen mollen, mogelijk zich blesseren etc.
De scheidslijn ligt dan bij de keuze. Je kiest niet om trans te zijn. Je kiest wel om te beginnen met roken, of om je lam te zuipen. Maar ook dan is het niet helemaal voor iedereen duidelijk. Daarom ben ik er ook geen voorstander van, premie gebaseerd op levensstijl. En misschien zijn verstokte rokers en zware alcoholsten wel goedkoper, omdat ze gemiddeld genomen veel eerder dood gaan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Lydia

Bericht door Lydia »

Volgens mij nadert dit draadje de uiterste houdbaarheidsdatum.
Sapere Aude
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Inderdaad Lydia, we hebben het alleen nog niet gehad over aanleg en luchtvervuiling als medeschuldige aan*, en we missen nog de afschrikwekkende plaatjes. Maar of je daar wat aan hebt als je - on-topic - op zoek bent naar tips om niet door te draaien... je zou er nog geïrriteerder en agressiever van worden. :?
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Daniéla schreef:Inderdaad Lydia, we hebben het alleen nog niet gehad over aanleg en luchtvervuiling als medeschuldige aan*, en we missen nog de afschrikwekkende plaatjes. Maar of je daar wat aan hebt als je - on-topic - op zoek bent naar tips om niet door te draaien... je zou er nog geïrriteerder en agressiever van worden. :?
Hoi Daniéla,

Wat tips betreft: denk ik dat, dat voor iedereen anders is. Ik was een zware roker en ken veel tips, die voor mij van toepassing waren en zijn.

Tip (1) verban de sigaret uit je woning. B.v. garage, tuinhuis, buiten hok/dergelijke. Ik koos voor het losstaande washok, dat mijn :doh: woning rijk is. Alle asbakken verdwenen uit mijn woning. Waarom het washok ? Ik probeerde het eerst buiten, maar woon alleen en bij slecht weer, stond ik toch half /snel weer binnen. In het begin, zat ik meer in mijn washok dan in mijn woning. Maar ik hield vol, omdat ik het echt wilde en door mezelf eveneens te belonen. Met 1 euro per dag niet binnen te roken, in een potje op te sparen ( Nu nog steeds 1 euro per dag niet roken). Eenmaal dit gewoon, merkte ik dat ik reeds al veel minder rookte. En begon ik, stilaan aan de afbouw van mijn aantal sigaretten per dag. Een sigaret minder 50 cent er bovenop het potje in, enz,..................
Maar of iemand aan dergelijke ervaringen/tips iets heeft ?

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik denk dat het heel persoonlijk is wat werkt en wat niet. Maar een goede motivatie om te stoppen is belangrijk.
Ik ken een paar mensen die gestopt zijn die het eerst probeerde met afbouwen, en waar dat helemaal weer mis ging. Uiteindelijk hebben ze de knoop doorgehakt om in 1 keer helemaal te stoppen, en al was dat niet altijd even gemakkelijk, hebben ze het toch volgehouden.
Nogmaals laat je drijven door een goede motivatie, en sta daar geregeld ook bij stil. En zorg dat je jezelf bezig houdt en dat je vooral in het begin best niet teveel met rokers in de omgeving geconfronteerd wordt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Hakuna

Bericht door Hakuna »

Na het lezen van dit topic ben ik toch maar blij dat ik nooit aan deze smerigheid begonnen ben, want bij de intake werd al meteen gevraagd of je roken doet, drugs gebruikt, of medicatie.

Toen ik eerlijk antwoord gaf dat ik de eerste twee niet gebruik kon dat meteen worden afgestreept en zal hier bij de diagnostiek en de hormoon fase of eventuele SRS niet meer op terug worden gekomen.
Cait

Bericht door Cait »

Geloof mij , daar word altijd op teruggekomen. Net als dat in een ziekenhuis ( voor operatie ) continue gevraagd word hoe,je heet en wanneer je geboren bent .
Hana

Bericht door Hana »

Een e-sigaret heeft mij enorm geholpen, ik heb de dosis nicotine steeds kunnen verlagen en rook inmiddels vloeistof met 0mg nicotine.
Dit nadat ik alles had geprobeerd, pleisters, kauwgom, medicatie, cold turkey...

Het is zo fijn om er vanaf te zijn!
Afbeelding
Alice

Bericht door Alice »

Begon te roken toen ik 10 jaar was. Was z’n beetje ‘uitgerookt’ op mijn 30ste. Stoppen deed ik met de langzame, goedkope, Hollandse methode. Kocht geen shag of sigaretten meer maar bietste die bij bekenden/collega’s, je weet wel ‘goh ben mijn shag/sigaretten vergeten heb je wat voor mij (en voor mijn werkloze broer)?’ totdat ze het ging vervelen en stopten met te geven en toen was ik van het roken af.

Op mijn 10de kon je gewoon naar de sigarenboer gaan en een pakje voor je vader kopen, kreeg je nog een paar snoepjes toe omdat voor je vader een boodschap deed. ;)

Ik vraag mij af wanneer dat rookverbod is ingegaan bij de VU. Eigenlijk nog noot gehoord in de tijd voor het rookverbod als er iets mis gegaan is met de srs er een verband was met roken (nu hoor ik natuurlijk ook niet alles).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.