TED TALK: Uiterlijk van vrouwen

Make-up, kleding, en zo voort
Simão

Re: TED TALK: Uiterlijk van vrouwen

Bericht door Simão »

Niet de media, maar social media. Men deed toen nog niet massaal aan selfies en liken, bedoel ik. De vleeskeuring gaat nu op veel grotere schaal dan vroeger en ze doen het vrijwillig! Dat moet haast wel effect hebben. Er zijn mensen die de hele dag bezig zijn met selfies nemen en helemaal hysterisch worden als ze maar weinig likes krijgen of minder dan hun vriendinnetjes.
en vooral ook de boel neppen om er goed uit te zien, holle rug trekken, tuitlipjes, van boven af de foto nemen, gunstige belichting, tig uur aan het haar gefrutseld, laag make up waar je u tegen zegt, ga zo maar door. (Jongens net zo erg hoor, maar daar liggen de accenten weer anders.)

En god ja, die gespierde spijkers. Nu je het zegt. Ik herinner me nog een breekbare presentatrice van huis en tuin of zoiets. Die vond ik eng om naar te kijken (vooral haar handen en polsen) maar ze werd heel mooi gevonden. Audrey Hepburn daarintegen was wellicht net zo dun, maar die vond ik dan wel weer mooi, raar hoe dat werkt.... Zal toch ook wel weer met uitstraling te maken hebben gehad.
Laatst gewijzigd door Simão op 20 okt 2016, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Simão schreef:
Ik weet nog hoe er grapjes rondgingen over het uiterlijk van Turkse vrouwen...
Ja ik ken mij deze grapjes ook voor de geest halen, sommige waren dan ook echt wel behaard in het gezicht.
Maar dat is voor die vrouwen op zich niet echt een probleem eigenlijk, de Nederlandse samenleving maakte er blijkbaar een probleem van :(
Simão

Bericht door Simão »

Lisa1973 schreef:
Simão schreef:
Ik weet nog hoe er grapjes rondgingen over het uiterlijk van Turkse vrouwen...
Ja ik ken mij deze grapjes ook voor de geest halen, sommige waren dan ook echt wel behaard in het gezicht.
Maar dat is voor die vrouwen op zich niet echt een probleem eigenlijk, de Nederlandse samenleving maakte er blijkbaar een probleem van :(
Ja, precies mijn punt.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Laten we wel wezen, dit is niet alleen Nederland waar gezichtshaar bij vrouwen wordt afgekeurd door de media/maatschappij, hè? Ik ken vrouwen in India die zich ook iedere dag scheren, en dat geldt ook voor vrouwen in Amerika, etc. Zelfs de armen worden regelmatig mee geschoren.
meerdere zakken met zaagsel
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Simão schreef:Even voor de goede orde, ik beweer ook nergens dat uiterlijk er niet toe doet, maar simpelweg dat het er voor jezelf niet toe zou moeten doen.
Je kunt dat niet scheiden, wat anderen van je vinden, je plaats in je sociale omgeving, en de invloed van je uiterlijk daarop doen er wel degelijk toe. Wat wel kan gebeuren is dat je het belang van je uiterlijk overschat.
En dus, als jij zeker in je vel zit, zou het je worst wezen wat een ander er van denkt...
Het probleem daarbij is dat je nooit goed in je vel zit als je niet het gevoel hebt ergens bij te horen. Je uiterlijk, hoe dat ervaren wordt en hoe je dat weer zelf ervaart speelt ook weer een rol bij hoe je je plaats tussen anderen ervaart.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Het probleem daarbij is dat je nooit goed in je vel zit als je niet het gevoel hebt ergens bij te horen.
Dat is dikke bullshit. Mensen plaatsen zichzelf graag in hokjes, ja, maar om te gaan zeggen dat niemand die nergens bij hoort zich goed voelt is je reinste onzin. Er zijn zoveel mensen die niet echt ergens bij horen maar zich wel goed voelen. Da's een stukje mentaliteit en niet in de slachtofferrol kruipen. "Boeheoeoeoeo ik hoor nergens bij ik ben zo zielig" lekker makkelijk ja.
meerdere zakken met zaagsel
Cait

Bericht door Cait »

Toch hoort daar de theorie van de 'mirror gaze' goed bij, simpel gezegt dat je je aanpast op hoe anderen naar je (denken/lijkt te) doen
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Denk dat het gros van de mensheid er wel baat bij heeft om ergens bij te horen. Het gros van de mensheid zijn namelijk wel sociale creaturen :whistle:
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Nate_0 schreef:
Het probleem daarbij is dat je nooit goed in je vel zit als je niet het gevoel hebt ergens bij te horen.
Dat is dikke bullshit. Mensen plaatsen zichzelf graag in hokjes, ja, maar om te gaan zeggen dat niemand die nergens bij hoort zich goed voelt is je reinste onzin. Er zijn zoveel mensen die niet echt ergens bij horen maar zich wel goed voelen. Da's een stukje mentaliteit en niet in de slachtofferrol kruipen. "Boeheoeoeoeo ik hoor nergens bij ik ben zo zielig" lekker makkelijk ja.
Volgens mij speelt juist bij jou de angst om in hokjes ingedeeld te worden Nate, ik denk dat jij meer met hokjes bezig bent dan degenen die men/jij in hokjes zou kunnen plaatsen/plaatst, die zijn daar namelijk helemaal niet zo mee bezig, die voelen zich simpelweg gewoon het prettigst bij hoe ze overkomen en hebben er verder helemaal geen zin in om zich te conformeren aan anti-rolmodellen...

O, en bullshit is stinkende stierenkak, daar gaan we hier niet mee smijten... oké ;)
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Nate_0 schreef:
Dat is dikke bullshit.
Jij mag voor jezelf geloven dat je zonder enige sociale acceptatie goed in je vel kunt zitten, voor de meeste mensen geldt dat niet. Mensen, de meeste mensen, kunnen niet zonder andere mensen, zonder sociaal netwerk, zonder acceptatie of waardering. De meeste mensen maken wel ergens deel uit van een groep, en hebben dat ook nodig. Er zijn er maar weinig die zich, sociaal geïsoleerd en zonder enige banden, goed voelen. Veruit de meeste mensen kunnen dat niet.
Mensen plaatsen zichzelf graag in hokjes,
Ik heb het niet over hokjes, waar haal je dat nu weer vandaan?
Er zijn zoveel mensen die niet echt ergens bij horen maar zich wel goed voelen.
Oh, ja? Wie ken jij van wie je zeker bent dat ze van geen enkele groep deel uit maken, geen sociale groep om zich heen hebben, en zich, ook zonder acceptatie of waardering uit hun sociale omgeving toch goed voelen?