Nick schreef:Hoi iedereen, woensdag 15/03/2017 was het zover.
Eerst en vooral, wat had ik zenuwen

.
Kort verslagje : Amper 2j verschil der leeftijd ( Dertien, veertienjarigen), maar wat een enorm verschil der reeds een eigen mening kennen. En wat een verschil der vragen stellen en begrip. Bij bepaalde momenten kreeg ik, persoonlijk zelfs tranen in mijn ogen ( In mijn tijd , eind jaren 80, begin jaren 90, was dat totaal toch ondenkbaar). Als men me, nu op heden zou vragen, wil/zal je het nog opnieuw doen ? Graag en met zeer veel genoegen.
Hierbij, een x-aantal vragen en reacties die bij mij, bijzonder zijn blijven plakken/kleven:
-( Reactie) GD staat voor genderdystrofie, dystrofie voor stoornis toch!. Dan denk ik,
( veertienjarige) daarbij toch,onmiddellijk aan de psychiatrie, therapie en de nodige pillen ( medicatie). Dat klopt toch totaal niet, want jullie kunnen enkel naar wens, hormonaal/ operatief, eventueel geholpen worden.
- ( Vraag) Is GD een geaardheid ?
- ( Reactie) Transgenders, noemen ze jullie, en ons dan weer, lastige pubers ( Boel een beetje op stelten). Waarom !, omdat we gewoon van jongen naar man gaan of van meisje naar vrouw. Onzin toch allemaal, we ondergaan dan allemaal een transformatie in ons leven ( hoorde ik al eerder, onder een twaalfjarige

).
- ( Vraag) Moet je alles ( operatief) zelf betalen ?
- ( Vraag) Wat vonden je ouders hier vroeger van ?
- ( Vraag) Bestaat er iets buiten FB voor mensen met dergelijke vragen of ervaringen ?

( En tranen), Bedankt gasten, bedankt directie voor jullie felicitaties. Ik kom idd graag terug ( Had dit mss al veel eerder moeten doen ).
Grtz Nick

Hoi iedereen,( mss is het niet onbelangrijk om mijn reacties, hierop ook even te laten kennen).
- ( Reactie 1 ) Een

doordenkertje, waarvoor dank. Ik deel je mening/ manier van doordenken enorm. Laten we er, met zijn allen dan ook even over doordenken/dieper op ingaan.
- ( Vraag 1) Gelukkig niet meer ( In België). Vroeger was dat wel zo, maar dat was, voor mijn tijd en voor het in" België" mogelijk was ( Toen, moest men jammer genoeg, nog naar het buitenland, tegen een zeer hoge betaling).
Nu betaal je idd nog zelf, een eigen persoonlijke bijdrage ( België). Die ik, persoonlijk nog steeds veel te hoog vind. Althans, voor een nodige " medische" behandeling/ingreep/noodoplossing.
-( Vraag 2) Mijn vader heeft het, jammer genoeg nooit, mogen meemaken/ geweten. Ik was zelf, amper 11jaar toen hij plots kwam te overlijden.
Mijn moeder daarin tegen, gelukkig wel : ( Waarvoor veel

) ze stond trouwens bij iedere operatieve ingreep der mijn GD, aan me bed.
- ( Vraag 3) Gelukkig wel: O.a. kwa forums en dergelijke, ........( Jammer genoeg, momenteel, compleet in coma) T-Nederland en,...... Maar er is : natuurlijk gelukkig nog meer, o.a. ........, .........., ..........., enz,........ En niet te vergeten, de vele trefpunten o.a. te,....Brugge, Kortrijk, Gent, enz,... ( België).
Grtz Nick