geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Madeleine

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Madeleine »

Oei, als dat waar is vind ik het maar een matige oplossing...

Dan heb ik relatief weinig te klagen met "maar" 5 uur reistijd heen en weer om bij mijn geboortegemeente te komen, maar je bent toch in de aap gelogeerd als je niet in NL bent geboren, alsnog geen mogelijkheid tot wijziging.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Jennifer19

Bericht door Jennifer19 »

Klopt is in feite maar een gedeeltelijke oplossing voor mensen die in nederland geboren zijn is het redelijk maar voor de andere heel vervelend.

ikzelf heb ook niets te klagen ik woon in mijn geboortegemeente gewoon 1,5 uur lopen totaal
Afbeelding

Afbeelding
Madeleine

Bericht door Madeleine »

Hmm ik vrees dat het weer op zijn elf en dertigst gaat :p
Dank voor de email

In de loop van juni/juli gaan wij naar bekende patiënten een deskundige verklaring sturen
Wij vragen patiënten ons te mailen hoe zij geregistreerd staan bij de burgelijke stand
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan hoe ziet zo’n verklaring er uit en hoeveel zal deze gaan kosten

Mvrgr
Jos Megens
Coördinator genderteam
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Madeleine schreef:Hmm ik vrees dat het weer op zijn elf en dertigst gaat :p
Dank voor de email

In de loop van juni/juli gaan wij naar bekende patiënten een deskundige verklaring sturen
Wij vragen patiënten ons te mailen hoe zij geregistreerd staan bij de burgelijke stand
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan hoe ziet zo’n verklaring er uit en hoeveel zal deze gaan kosten

Mvrgr
Jos Megens
Coördinator genderteam
Nogal, ze wisten al een tijdje dat het er aan zat te komen. Dan zou je toch denken dat de eersten al op 1 juli op het gemeentehuis kunnen zijn. Het goede nieuws is dat ze concreet weten hoe het aangepakt gaat worden. Nog en maandje of twee wachten :D
Afbeelding
LisaM

Bericht door LisaM »

Madeleine schreef:Oei, als dat waar is vind ik het maar een matige oplossing...

Dan heb ik relatief weinig te klagen met "maar" 5 uur reistijd heen en weer om bij mijn geboortegemeente te komen, maar je bent toch in de aap gelogeerd als je niet in NL bent geboren, alsnog geen mogelijkheid tot wijziging.
Iedereen die niet in Nederland is geboren, maar wel Nederlandse nationaliteit heeft wordt ingeschreven in de burgerlijke stand van Den Haag. Daar laten wijzigen dus, de buitenlandse geboorteakte kan uiteraard niet veranderd worden...
J1nny

Bericht door J1nny »

Sabrina schreef:
Nogal, ze wisten al een tijdje dat het er aan zat te komen. Dan zou je toch denken dat de eersten al op 1 juli op het gemeentehuis kunnen zijn. Het goede nieuws is dat ze concreet weten hoe het aangepakt gaat worden. Nog en maandje of twee wachten :D
Dat tijdje valt wel mee, pas na december werd duidelijk hoe de wet eruit ging zien, zie het formulier van de gemeente welke ik laatst openbaarde.
Het is een klusje dat echt in korte tijd even moet worden geklaard.
Holden

Bericht door Holden »

vind het wel raar dat mensen die bij VU het traject doorlopen dan nog extra moeten betalen voor zo'n verklaring.. Vraag me af hoe duur dat zal worden.
Arike

Bericht door Arike »

Holden schreef:vind het wel raar dat mensen die bij VU het traject doorlopen dan nog extra moeten betalen voor zo'n verklaring.. Vraag me af hoe duur dat zal worden.
Dat geldt in de huidige procedure voor de rechtbank ook al. De VU rekent die 50 euro voor dat velletje gewoon af via je je advocaat (en dat betaal je uiteindelijk meestal toch zelf ;-) )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Zojuist ontving ik van het VUmc de mededeling, dat op 16 juni a.s. de procedure, voor het aanvragen van een deskundigenverklaring inzake BW 1:28 over de geslachtswijziging, op de website van het VUmc http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentr ... er/nieuws/" target="_blank bekend zal worden gesteld.
J1nny

Bericht door J1nny »

Half juli zal iedereen die ervoor in aanmerking komt een brief krijgen met de benodigdheden incl een factuur van max 60 Euro voor de wijziging.
Info Jos.