geslachtswijziging GBA
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: geslachtswijziging GBA
Die €250 betaal je ook als je wel bij de VU zit maar maar 1 gesprek van je groen licht af zit. Normaal gesproken zou ik nog wel geduld kunnen hebben maar maar maar...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Arike
Ik vind dat het VU zich hiermee belachelijk maakt ...Emma schreef:Die €250 betaal je ook als je wel bij de VU zit maar maar 1 gesprek van je groen licht af zit. Normaal gesproken zou ik nog wel geduld kunnen hebben maar maar maar...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Arike
Wie een laag inkomen heeft, maar wel toch al steeds je zorg eigen risico opmaakt doet er vanuit financieel oogpunt verstandig aan om gewoon de normale procedure bij de vu te doorlopen ... Dat scheelt je als persoon € 250 ... Als maatschappij kost dat uiteraard een veelvoud van dat bedrag ... Maar blijkbaar is dat wat de maatschappij graag wil...Sabrina40 schreef:En dat is natuurlijk helemaal schrijnend, als mensen met objectieve feiten al kunnen aantonen, dat hun gevoelens duurzaam zijn.Arike schreef: die 250 betaalt iedereen die niet in vu traject zit, ook al zit je onder bijstandsniveau...
-
Sabrina40
Gisteren en vannacht moeten er al in totaal al rond 60 aanmeldingen voor zo'n deskundigenverklaring bij het VUmc zijn binnengekomen. En dat terwijl de aankondiging, voor de mogelijkheid om zo'n verklaring aan te gaan vragen, nog niet eens op de algemene nieuws pagina van de website van de VUmc afdeling genderdysforie : http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentr ... er/nieuws/" target="_blank staat gepubliceerd.
Ik vernam, dat het VUmc voornemens is om op deze reeds gedane aanvragen vanaf 1 juli aanstaande te gaan reageren. Dat betekent, dat op 1 juli 2014 de herziene wet BW 1:28 officieel van kracht wordt, maar het VUmc langs deze weg nog geen enkele voor die wet benodigde deskundigenverklaring heeft afgegeven.
De enige uitzondering hierop zijn mogelijk, volgens het rond 28 mei door Madeleine ontvangen bericht :
"Dank voor de email In de loop van juni/juli gaan wij naar bekende patiënten een deskundige verklaring sturen Wij vragen patiënten ons te mailen hoe zij geregistreerd staan bij de burgelijke stand
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan hoe ziet zo’n verklaring er uit en hoeveel zal deze gaan kosten Mvrgr Jos Megens Coördinator genderteam",
die mensen die in hun behandeling traject bij het VUmc hun RLE reeds hebben afgerond en mogelijk binnenkort een brief met acceptgiro van de afdeling Genderdysforie krijgen toegestuurd. Maar daarvoor moet iemand dus wel eerst de volledige RLE hebben afgerond.
Ik vernam, dat het VUmc voornemens is om op deze reeds gedane aanvragen vanaf 1 juli aanstaande te gaan reageren. Dat betekent, dat op 1 juli 2014 de herziene wet BW 1:28 officieel van kracht wordt, maar het VUmc langs deze weg nog geen enkele voor die wet benodigde deskundigenverklaring heeft afgegeven.
De enige uitzondering hierop zijn mogelijk, volgens het rond 28 mei door Madeleine ontvangen bericht :
"Dank voor de email In de loop van juni/juli gaan wij naar bekende patiënten een deskundige verklaring sturen Wij vragen patiënten ons te mailen hoe zij geregistreerd staan bij de burgelijke stand
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan hoe ziet zo’n verklaring er uit en hoeveel zal deze gaan kosten Mvrgr Jos Megens Coördinator genderteam",
die mensen die in hun behandeling traject bij het VUmc hun RLE reeds hebben afgerond en mogelijk binnenkort een brief met acceptgiro van de afdeling Genderdysforie krijgen toegestuurd. Maar daarvoor moet iemand dus wel eerst de volledige RLE hebben afgerond.
-
LisaM
Tja, het VU probeert met alle macht zijn monopolie positie in stand te houden. Dit hele proces is véél meer dan het 'eenvoudige' gesprekje waar Teeven het over had in de tweede kamer...Sabrina40 schreef:Gisteren en vannacht moeten er al in totaal al rond 60 aanmeldingen voor zo'n deskundigenverklaring bij het VUmc zijn binnengekomen. En dat terwijl de aankondiging, voor de mogelijkheid om zo'n verklaring aan te gaan vragen, nog niet eens op de algemene nieuws pagina van de website van de VUmc afdeling genderdysforie : http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentr ... er/nieuws/" target="_blank staat gepubliceerd.
-
Raisa
Die 250 euro geldt ook voor mensen die de gehele diag en rle hebben doorlopen maar al 6 maanden geen psych van het genderteam meer hebben gesproken. Belachelijk.Veronica schreef:Die 250 euro is voor mensen die NIET bij het VU zitten.
-
jacqueline
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik krijg de verklaring ASAP van Alwin. Gelukkig wel, en dan gaat het me niet eens om het geld maar wel om de procedure. En met een beetje geluk is het allemaal nog ruim op tijd voor de 17e rond.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
jacqueline
vraagt Alwin ook 65 euro?
-
Arike
Mooi, goed geregeld!Emma schreef:Ik krijg de verklaring ASAP van Alwin. Gelukkig wel, en dan gaat het me niet eens om het geld maar wel om de procedure. En met een beetje geluk is het allemaal nog ruim op tijd voor de 17e rond.
Btw: Alwin is op cursus geweest bij de VU?