Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Fay

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Fay »

Miazara schreef:
Fay schreef:Ach ja, die testen, poppetjes getekend, saai mannetje, vrolijk vrouwtje, conclusie VU: borderline

sure

Fay
Ik denk dat die conclusie eerder komt uit de vragen die je moest invullen dan uit je teken stijl. Anders is dat (heel eerlijk gezegd) best wel (in mijn mening that is) extreem hilarisch. En ik heb geen idee what je tekenstijl is heh.
Vanwege de in hun ogen te extreme verschillen tussen het mannetje en het vrouwtje,werd het me zo uitgelegd in gesprek

En idd als er sprake is van comorbiditeit dan kan het traject vertraagd worden, zelf moest ik vanwege een diagnose adhd eerst maar eens gaan babbelen met een psych in eindhoven,dat heb ik uit fatsoen met tegenzin 2 keer gedaan , men was bang voor ene impulsieve beslissing, magoed, uit mijn levensverhaal kwam wel naar voren dat het al mijn hele leven speelde, e doch men is voorzichtig en das misschien wel goed

Fay
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Moet het tekenen uitgebreid dan? Ik en er niet zo'n held in... Of is het niets meer dan gewoon twee figuurtjes tekenen die doorgaans te vinden zijn op toiletdeuren? :lol:
Raisa schreef:Ik vond de psychologische/autisme test wel meevallen op 1 ding na: bij het tekenen van poppetjes gaven ze me een potlood zonder gum of puntenslijper: ronduit frustrerend.
Wordt het daar als een probleem gezien als je autisme hebt? Bij mij is namelijk ergens in 2010 wel autisme vastgesteld, maar door een andere instantie dan het VUmc. Moet dit opnieuw onderzocht worden dan?

Bij de aanmelding is wel door het VUmc mijn gegevens opgevraagd bij de instantie waar ze autisme hadden vastgesteld. Die papieren zag ik in mijn dossier zitten, maar verder tot nu toe geen woord over gehoord.
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

kw1989 schreef:Moet het tekenen uitgebreid dan? Ik en er niet zo'n held in... Of is het niets meer dan gewoon twee figuurtjes tekenen die doorgaans te vinden zijn op toiletdeuren? :lol:
Raisa schreef:Ik vond de psychologische/autisme test wel meevallen op 1 ding na: bij het tekenen van poppetjes gaven ze me een potlood zonder gum of puntenslijper: ronduit frustrerend.
Wordt het daar als een probleem gezien als je autisme hebt? Bij mij is namelijk ergens in 2010 wel autisme vastgesteld, maar door een andere instantie dan het VUmc. Moet dit opnieuw onderzocht worden dan?

Bij de aanmelding is wel door het VUmc mijn gegevens opgevraagd bij de instantie waar ze autisme hadden vastgesteld. Die papieren zag ik in mijn dossier zitten, maar verder tot nu toe geen woord over gehoord.
Dat zou absoluut geen probleem mogen zijn, autisme is geen uitsluitingsgrond voor behandeling gender dysforie (voor zover ik kan nagaan is die er überhaupt niet, alleen voorzichtigheid).

Wel is er in een onderzoek in het verleden iets geroepen over een verband tussen autisme en gender dysforie. Sindsdien is het een beetje een hot item voor de psychologen. Laat je er niet door bang maken. Blijf bij je verhaal want dat is jou leven. Uit de vragen die ze je stellen zou je mogelijk op kunnen maken dat ze je uittesten om te zien hoe standvastig je bent.

Uiteindelijk weet je pas dat je de diagnose fase doorbent als je na afloop van een gesprek met de psycholoog een formulier meekrijgt om bloed te laten prikken... Zodra dat gebeurd weet je vrijwel zeker dat je een positief advies hebt voor de hormonen.

edit: schrijffout hersteld.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Raisa

Bericht door Raisa »

kw1989 schreef:Moet het tekenen uitgebreid dan? Ik en er niet zo'n held in... Of is het niets meer dan gewoon twee figuurtjes tekenen die doorgaans te vinden zijn op toiletdeuren? :lol:

Bij het tekenen letten ze er in eerste instantie op welk geslacht je als eerste tekent. Verder neem ik aan dat ze het hetzelfde behandelen als de 'teken een boom' test die je vaak bij sollicitaties krijgt. Hiermee proberen psychologen uit de manier waarop je hebt getekend je karakter te bepalen. Een kinderlijke schets zou duiden op een onderontwikkelde identiteit, als je onderaan het papier begint ben je kinderlijk, als je veel schaduwen toevoegd dan heb je grote dieptes en laat je niet zoveel los. Neerhangende takken wijzen op een defensief karakter en stevige wortels op een sterke persoonlijkheid. Afijn, ik heb echt te veel van die testjes moeten doen vroeger.

Autisme zal je zeker niet uitsluiten van groen licht, maar het zorgt er wel; voor dat de diagnose wat voorzichtiger zal zijn en misschien wat langer kan duren omdat het soms lastig is om te bepalen of de wens tot geslachtsverandering komt uit genderdysforie of uit een obsessie.
Silvia

Bericht door Silvia »

dan woord het bij mij dit :lol:

Afbeelding
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

fout, te blij :)

Fay
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Het is ook nooit goed... :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Venka

Bericht door Venka »

Lol ik heb gewoon toilet figuren getekend en met de tekening heb jij enkel een grijs potlood.
Miazara

Bericht door Miazara »

Raisa schreef:

Bij het tekenen letten ze er in eerste instantie op welk geslacht je als eerste tekent. Verder neem ik aan dat ze het hetzelfde behandelen als de 'teken een boom' test die je vaak bij sollicitaties krijgt. Hiermee proberen psychologen uit de manier waarop je hebt getekend je karakter te bepalen. Een kinderlijke schets zou duiden op een onderontwikkelde identiteit, als je onderaan het papier begint ben je kinderlijk, als je veel schaduwen toevoegd dan heb je grote dieptes en laat je niet zoveel los. Neerhangende takken wijzen op een defensief karakter en stevige wortels op een sterke persoonlijkheid. Afijn, ik heb echt te veel van die testjes moeten doen vroeger.

Autisme zal je zeker niet uitsluiten van groen licht, maar het zorgt er wel; voor dat de diagnose wat voorzichtiger zal zijn en misschien wat langer kan duren omdat het soms lastig is om te bepalen of de wens tot geslachtsverandering komt uit genderdysforie of uit een obsessie.
Bij mij is ook gezegd (metname door een externe psycholoog) dat ik een beetje autistisch bent. En ook zei hij dat ze dan inderdaad iets voorzichtiger zijn bij het VU (hij heeft zelf bij het VU gender team gewerkt als psycholoog) Maar dat heeft bij mij verder geen negative gevolgen gehad.
Code Sorceress
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik moet even zoeken, maar van dat ik geen autist ben heb ik een officiele verklaring van de volwassenenpoli van Yulius Autisme. Mijn GD zat toen nog te diep weggestopt, maar volgens de deskundigen had ik sterk de neiging om uit een soort van zelfbescherming mezelf weg te cijferen en onzichtbaar te maken. Dat resulteert in autisme-achtig gedrag maar is het niet.
Zal het zowel bij het VUmc als bij Alwin aankaarten, is een goede, zou ik bijna vergeten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]