Ervaring/tips gezichtsontharing?

Anon20180501

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20180501 »

Hai Fay

Ik heb mijn endocrinoloog gevonden met behulp van zorgzoeker.

Deze site is dan van zilverenKruis/Achmea maar iedere zorgverzekeraar heeft haar eigen site. Ik heb zelf CZ.
Op deze site kan je voor elke medische discipline gecontracteerde behandelaars vinden uit jouw omgeving.
Op de site van de CZ stonden er ook waarderingscijfers bij, ik heb niet verder gekeken of dat overal zo was.

x Daniéla

Ps. Eind deze week of in het weekend zou het voor mij denk ik wel kunnen, Fay. ;)
Fay

Bericht door Fay »

Hi, ok, ik zit bij vgz en die hebben een lijst met aangesloten instanties waar ze voor 2014 een contract mee hebben, maar ik wandel nie de eerste de beste binnen, als er mensen zijn met goed ervaringen met bepaalde behandelaars wekt dat iets meer vertrouwen

Hou ik het ff op eind deze week of het weekend :)

xx
Fay
Anon20180501

Je hebt helemaal gelijk Fay, er zijn goede en minder goede behandelaars.
Staan er geen waarderingscijfers bij op de site van het VGZ?
Deze 2, CZ en VGZ, werken trouwens nauw samen. In hoeverre hun beleid
op elkaar afgestemd is weet ik niet precies, wel ver.

x Daniéla
Fay

Bericht door Fay »

Die waarderingscijfsers, ik geloof het niet echt, standaard 7,6:)

Nood is nog niet hoog, ff het gezicht uit eigen zak betalen lukt wel, search goes on, verder nog iemand een tip?

:)

F
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

voor genitale ontharing werkt het VU met gecontracteerde instellingen. Dat is belangrijk i.v.m. de vergoeding hiervan door het VU. In de regio Eindhoven is er echter geen gecontracteerde behandelaar. Blijkbaar het meest dichtbij wel in Oosterhout, Maastricht en Venray. Gezichtshaar laseren wordt door mijn zorgverzekeraar vergoed.
Anon20180501

In mijn geval Irene is mijn huidtherapeute niet verbonden aan het VUmc maar heeft ze een contract met mijn zorgverzekeraar.
Ik heb een verwijskaart van mijn chirurge (S. Krege) bijgevoegd bij de aanvraag voor vergoeding van de epilatie. Hierop kreeg ik
toestemming van mijn zorgverzekeraar waardoor ik kon beginnen en omdat mijn huidtherapeute een contract heeft met het CZ
hoef ik niets voor te schieten.
Idem ben ik zo aan mijn endocrinologe gekomen, die verwijskaart kwam van mijn genderpsychologe Tanja van de P.I.G.

x Daniéla
Fay

Bericht door Fay »

Irene schreef:voor genitale ontharing werkt het VU met gecontracteerde instellingen. Dat is belangrijk i.v.m. de vergoeding hiervan door het VU. In de regio Eindhoven is er echter geen gecontracteerde behandelaar. Blijkbaar het meest dichtbij wel in Oosterhout, Maastricht en Venray. Gezichtshaar laseren wordt door mijn zorgverzekeraar vergoed.
Dat was idd zo, of dat nu ook zo is weet ik niet, ik neem aan dat ik zelf kan bepalen waar ik laat ontharen mits zij in het rijtje staan van behandelaars waar een contract mee is afgesloten

helemaal zeker weet ik dat niet, moet ik uitzoeken

Fay
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Fay schreef: Dat was idd zo, of dat nu ook zo is weet ik niet, ik neem aan dat ik zelf kan bepalen waar ik laat ontharen mits zij in het rijtje staan van behandelaars waar een contract mee is afgesloten

Fay
ehh.. ja vanuit 't Vu werkt het nog steeds zo, als je dat bedoelde tenminste. Je mag zelf kiezen. Ik kies voor genitale ontharing voor Venray, omdat het voor mij 't meest dichtbij is.. De rekening gaat rechtstreeks naar het Vu
Veronica

Bericht door Veronica »

Trouwens, als ik via VU straks een behandelaar voor genitale en gezichts ontharing uitkies, moet ik voorschieten of wordt het meteen vergoedt?
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Irene schreef:
Fay schreef: Dat was idd zo, of dat nu ook zo is weet ik niet, ik neem aan dat ik zelf kan bepalen waar ik laat ontharen mits zij in het rijtje staan van behandelaars waar een contract mee is afgesloten

Fay
ehh.. ja vanuit 't Vu werkt het nog steeds zo, als je dat bedoelde tenminste. Je mag zelf kiezen. Ik kies voor genitale ontharing voor Venray, omdat het voor mij 't meest dichtbij is.. De rekening gaat rechtstreeks naar het Vu
Ohja dat klopt, ik had een adres van het vu, in Oosterhout , maar zoek liever zelf de geschikte behandelaar, geen id hoe dat dan zit met vergoedingen

Fay