http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... itskaarten" target="_blank
Nederlands paspoort en ID-kaart
Een Nederlands paspoort met een maximale geldigheidsduur van 5 jaar mag maximaal € 51,05 kosten en een identiteitskaart € 28,36. Personen jonger dan 18 jaar krijgen een paspoort of ID-kaart met een geldigheidsduur van 5 jaar.
Een Nederlands paspoort met een geldigheidsduur van 10 jaar mag maximaal € 66,96 kosten en een identiteitskaart € 52,95. Personen ouder dan 18 jaar krijgen een paspoort of ID-kaart met een geldigheidsduur van 10 jaar. Dit geldt voor reisdocumenten die zijn aangevraagd vanaf 10 maart 2014. Een reisdocument dat voor deze datum is aangevraagd, is 5 jaar geldig.
Voor Nederlanders die in het buitenland wonen, gelden andere tarieven.
denk dat ze een 10 jaar geldige ID kaart aan heb gevraagd
geslachtswijziging GBA
-
Silvia
Re: geslachtswijziging GBA
Everyone is Perfect in their Own Way

-
Jennifer-Fernanda
Ik ben gisteren bij het VU geweest en zit nog in de diagnostieke fase.
Het formulier voor de wijziging in de geboorteakte had ik via de website ingevuld.
Ik kreeg te horen dat ik nog wel een gesprek met een deskundige zou krijgen á €250,= en daarnaast dus de €65,= voor de verklaring.
Omdat ik nog maar een paar gesprekken te gaan heb (waarschijnlijk eind aug laatste gesprek), laat ik dat gesprek vervallen, en vraag als ik groen licht krijg voor het traject de verklaring opnieuw aan.
Dit scheelt mij in ieder geval €250,= , die ik wel beter kan besteden.
Het formulier voor de wijziging in de geboorteakte had ik via de website ingevuld.
Ik kreeg te horen dat ik nog wel een gesprek met een deskundige zou krijgen á €250,= en daarnaast dus de €65,= voor de verklaring.
Omdat ik nog maar een paar gesprekken te gaan heb (waarschijnlijk eind aug laatste gesprek), laat ik dat gesprek vervallen, en vraag als ik groen licht krijg voor het traject de verklaring opnieuw aan.
Dit scheelt mij in ieder geval €250,= , die ik wel beter kan besteden.
-
Eveliene
€250,= voor een gesprekje, waarom heb ik het verkeerde beroep gekozen?
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb net telefoon uit Rotterdam gekregen, geslachtswijziging staat inderdaad niet in het afsprakensysteem van de stadswinkels omdat zij dat helemaal niet afhandelen. Dit is een handeling die rechtstreeks via de burgelijke stand loopt. Dus als je 14-010 belt, niet voor optie 1 kiezen maar voor optie 9, de situatie uitleggen en zeggen dat je een afspraak moet maken met een ambtenaar van de beurgelijke stand. Ergens volgende week wordt de juiste informatie op de website van de gemeente gezet.
Overigens weten ook zij nog niet waar de lijst met deskundigen die een verklaring mogen afgeven is te vinden... Gaat dus nog leuk worden.
Overigens weten ook zij nog niet waar de lijst met deskundigen die een verklaring mogen afgeven is te vinden... Gaat dus nog leuk worden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Emma
- Beheerder
Vers van de pers, de publicatie van de AMvB:
https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 4-222.html" target="_blank
Waarin gezegd wordt dat er een aanvullende publicatie komt
https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 4-222.html" target="_blank
Waarin gezegd wordt dat er een aanvullende publicatie komt
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Emma
- Beheerder
En omdat ik dan toch bezig ben, er zit ergens iemand bij de gemeente Rotterdam die de Bekendmakingswet niet kent en bij hoog en bij laag beweert dat wetsvoorstel 33351 nog niet in de Staatscourant is gepubliceerd en het dus nog helemaal niet zeker is dat de wet wel ingaat. Wat een knurft. Maar het zorgt er wel voor dat alle ambtenaren daar nog steeds in de slaapstand blijven. Grrrrr....
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Sabrina
Is het je via deze optie gelukt om een afspraak te maken of kan dat pas vanaf 1 juli?Emma schreef:Ik heb net telefoon uit Rotterdam gekregen, geslachtswijziging staat inderdaad niet in het afsprakensysteem van de stadswinkels omdat zij dat helemaal niet afhandelen. Dit is een handeling die rechtstreeks via de burgelijke stand loopt. Dus als je 14-010 belt, niet voor optie 1 kiezen maar voor optie 9, de situatie uitleggen en zeggen dat je een afspraak moet maken met een ambtenaar van de beurgelijke stand. Ergens volgende week wordt de juiste informatie op de website van de gemeente gezet.
Dat is volgens mij dezelfde als ik aan de lijn heb gehad, die zei dat de koning de wet nog niet had getekend en niet zeker was dat het VU de verklaringen af ging geven, zelfs toen ik aangaf al een officiële aanvraag voor het formulier bij het VU had gedaan.Emma schreef:En omdat ik dan toch bezig ben, er zit ergens iemand bij de gemeente Rotterdam die de Bekendmakingswet niet kent en bij hoog en bij laag beweert dat wetsvoorstel 33351 nog niet in de Staatscourant is gepubliceerd en het dus nog helemaal niet zeker is dat de wet wel ingaat. Wat een knurft. Maar het zorgt er wel voor dat alle ambtenaren daar nog steeds in de slaapstand blijven. Grrrrr....
-
Emma
- Beheerder
Ik moet gewoon bellen als ik mijn verklaring heb en dan kan ik dezelfde of de volgende dag nog terecht. Dat dan weer wel. Maar dat van die publicatie, daar ga ik heel erg hard tegenaan schoppen! Alleen zijn de verantwoordelijke uilskuikens collectief naar huis lijkt het, ik krijg alleen nog maar collega's aan de telefoon...
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
jacqueline
niet zo moeilijk: gewoon deze wet uit het Staatscourant uitprinten en meenemen.....dan kan hij er niet meer onderuit.
-
MichelleH
De verwarring zit mogelijk hierin dat een besluit tot inwerkingtreding van een wet in de regel afzonderlijk in het Staatsblad wordt bekend gemaakt. Nu is dat meegenomen in een ander besluit in het Staatsblad.