Effect van hormonen

diederique

Re: Effect van hormonen

Bericht door diederique »

Net in een ander topic geplaatst:

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Berichtdoor diederique » 16 Feb 2014, 14:43

Misschien heb ik al eerder gereageerd, het item loopt al een tijdje. Toch een stand van zaken van dit moment.

Mijn transitie loopt inmiddels al 3,5 jaar, misschien al wel langer. Sinds dat moment ben ik in elk geval aan de hormonen. Sinds dat moment ook ben ik gefaseerd "Om" gegaan. Ik merk dat er sindsdien heel veel veranderd is; qua gedrag, qua emotie, lichamelijk etc.

Lichamelijk en emotioneel ligt redelijk voor de hand. Heb ik ook elders kortgeleden al eens beschreven. Stikkend meer emotie, meer angst en fysiek vrijwel alles wat in de bijsluiter staat. Nu na drie en een half jaar heb ik gewoon een veel vrouwelijker figuur gekregen, meer taille, andere vetverdeling, ronder gezicht, voldoende borst ontwikkeling, een andere huidstructuur. Daarnaast ook voor het laseren al een verminderde baardgroei (50%?), en weggebleven lichaamsbeharing (95% minder). Alleen mijn kaalheid die is vrijwel onveranderd gebleven.

Naast deze in het oog springende verschillen is er ook heel veel in mijn "gedrag" veranderd. Wat met wat samenhangt, wat nieuw is of gewoon de eerste tietallen jaren weggedrukt, wat aangeleerd is en wat door hormonen is ingegeven weet ik niet. Zeker is dat ik, zeker na de allerlaatste stapjes naar 24/7 leven als vrouw, ik mezelf steeds meer zie rijpen als vrouw, gewoontes, gespreksvoering en spreektrant, dagelijkse bezigheden, gevoeligheden, belangstellingen, noem maar op, je kunt het zo gek niet verzinnen of de jas van de Oudere Lesbische Transvrouw past me steeds beter; perfect eigenlijk.

Alleen dat ding beneden dat stoort me nog dagelijks als ik heb gedoucht. Gelukkig is de spiegel dan beslagen. Weer een illusie rijker en een ergernis minder. Nog 11 maanden dan is ook dat opgelost.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Fay

Bericht door Fay »

Alleen estradiol, does feel right so far

Fay
jacqueline

Bericht door jacqueline »

ik ben nu 2,5 maanden aan de hormonen. Wat een veranderingen! Ander gedrag, rustiger maar meer emotioneel, veranderingen in het gezicht waardoor ik meteen van dag 1 passabel ben, beginnende borstjes (ik kan zo niet meer naar het strand)...en intens gelukkig als ik in de spiegel kijk....
Fay

Bericht door Fay »

IIg een enorm verschil in stemmig zo heb ik het id :)

ik vandaag misselijk, zal de estradiol wel zijn
Fay
Kim-NL

Bericht door Kim-NL »

@ Diederique: Misschien heb je het op dit forum al verteld, maar dat heb ik dan gemist. Maar waarom moet je zo lang op je SRS wachten? Je bent tenslotte al 3,5 jaar aan de hormonen.

X Kim
jacqueline

Bericht door jacqueline »

vandaag echt een mindere dag. Ik vond mezelf vanmorgen lang niet meer zo mooi als dat het de hele week was. Ook leek het net alsof ik ergens verdriet over had, maar er was geen aanleiding toe. Zal toch wel de oestrogenen zijn.....Zo wil ik toch niet zijn. Ik hoop dat dit maar tijdelijk is want de rest van de week was super......
Fay

Bericht door Fay »

Ups en downs, maar, dat gaat over, en dat besef kan nogal eens helpen

Zelf ga ik regelmatig ff gewoon rustig zitten, bij dat gevoel blijven, het ervaren , en dan blijkt dat het weer verdwijnt,hoef je niets voor te doen,alleen erkennen dat het gevoel er is, zonder oordeel daarover

Fay
Fay

Bericht door Fay »

Heupe
Veronica

Bericht door Veronica »

Fay schreef:Heupe
??
Afbeelding
Fay