Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
pauline

Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla

Bericht door pauline »

waar het om draait is het anders zijn en de non-acceptatie van anders denkenden, anders zijnde.
Als ik anders denk dan de meeste mensen hier, dan moet je kijken hoe er gereageerd wordt.

Het is weliswaar zo dat gelovigen meer moeite hebben met acceptatie, dan niet gelovigen, maar ook onder de niet gelovigen is het merendeel afstandelijk naar transgenders.
Wat ik wil zeggen is dat hoe passabeler je bent hoe minder last je er van hebt.
Ben je niet Passabel, dan nog heeft niemand het recht jou te verbieden om te zijn wie je bent, maar je maakt het jezelf dan wel heel moeilijk.
Dan mot je ook niet klagen.
Ik klaag ook niet over dat iedereen zo over mij uit valt. Ik denk dan, de waarheid kwetst...
Ikzelf leef zo stealth mogelijk. Dan heb ik nergens last van. Pas als ik op een of andere mannier mijn tweeslachtigheid bekend moet maken, dan veranderen de mensen opeens...
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Bregje schreef:
FullMoonSynch schreef:
Toevallig liet m'n zus me gisteren een hele relevante comic daarover zien: http://everydayfeminism.com/2016/02/gen ... ts-us-all/
Leuke link!

Wat wel grappig is: volgens mij is en groot deel van dit forum eigenlijk best binair, ze zaten alleen in het verkeerde hokje. Hoe binair ik zelf ben weet ik nog niet, maar dan nog is het het makkelijkst om volledig over te gaan naar het andere geslacht en niet in een grijs gebied te blijven hangen omdat je hele omgeving daar niets van snapt en het dan, denk ik, te vervelend voor je wordt. En dat is eigenlijk heel triest :(

Hier had ik gisteren een hele leuke conversatie met m'n zus over. Stel dat alles als kleding, hobbies, interesses, gedrag etc niet meer in genderhokjes te verdelen valt, zou dan de hoeveelheid transgenders toe of afnemen of gelijk blijven? Zelf denk ik dat er niet zo veel verandert, behalve dan dat er een stuk minder gender-ellende zou zijn, want ook al zou ik dan in een mannenlichaam in een jurk over straat kunnen gaan zonder dat er haan naar kraait, zit ik nog altijd in het verkeerde lichaam. Heb wel een transvrouw gezien die verder nooit 'vrouwen'-kleding aan heeft, kort haar heeft en aan motorsport doet, en toch wilde transitioneren.

Zelf weet ik ook ik niet of ik 100% vrouw ben (definieer dat ook maar is), maar zeker geen man.
pauline schreef:
Het is weliswaar zo dat gelovigen meer moeite hebben met acceptatie, dan niet gelovigen, maar ook onder de niet gelovigen is het merendeel afstandelijk naar transgenders.
Ben je niet Passabel, dan nog heeft niemand het recht jou te verbieden om te zijn wie je bent, maar je maakt het jezelf dan wel heel moeilijk.
Ik klaag ook niet over dat iedereen zo over mij uit valt. Ik denk dan, de waarheid kwetst...
Ikzelf leef zo stealth mogelijk. Dan heb ik nergens last van. Pas als ik op een of andere mannier mijn tweeslachtigheid bekend moet maken, dan veranderen de mensen opeens...
Pauline, ik wil me niet in het gevecht mengen verder maar wel even dit:
Dat je als trans zijnde meer commentaar krijgt als het opvalt is logisch, helaas, daar werd dan ook niet over gestruikeld. Je hebt wel degelijk een aantal serieuse beledigingen laten vallen die verder niets met waarheid te maken hebben.

Laten we het on-topic houden, ging net weer twee pagina's goed en het is een leerzaam en relevant draadje.
Laatst gewijzigd door LunaWeisse op 27 feb 2016, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

pauline schreef:waar het om draait is het anders zijn en de non-acceptatie van anders denkenden, anders zijnde.
Als ik anders denk dan de meeste mensen hier, dan moet je kijken hoe er gereageerd wordt.

Hoi Pauline,

Ergens kan ik je wel volgen ! Gelukkig bent u: net als ik, bij de passebele transen ! Maar, er zijn ook andere mensen onder ons, die jammer genoeg dat geluk, niet/minder kennen ! Persoonlijk vind ik het : dan bijzonder erg, dat die kwetsbare mensen onder ons, weinig of niet kunnen rekenen op de, eigen passabele lotgenoten, dat vind ik het ergste ! , laat dan staan op/in de wereld/massa ! Is het niet eerder de bedoeling van dit Forum om o.a. die mensen onder ons, een hart onder de riem te steken/ een hand te reiken :hug2: !

Ik citeer u: " Ik klaag ook niet over dat iedereen zo over mij uit valt " Ik denk niet Pauline: dat,dat, sorry ! te wijten is aan u gender probleem, maar eerder aan u eigen persoonlijkheid !

Met andere woorden: prijs u , net zoals ik, zeer gelukkig om onopgemerkt te kunnen leven in/tussen de massa !
Maar vergeet, ! de minder gelukkigen onder ons niet ! Want dat: is eveneens geen keuze, het kon even goed u of ik zijn !!!Doordenkertje, Pauline ! De wereld is al bekrompen genoeg ! En schrijf nu niet: was ik niet passabel, ik deed het niet ! Dat weet u niet !, net als ik ! Daar het geen keuze is, maar een noodoplossing !.Laat dat, duidelijk zijn ! En eerlijk ik word, hier bijzonder stil van !

Grtz Nick :hug2:
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 27 feb 2016, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
elke

Bericht door elke »

pauline schreef:waar het om draait is het anders zijn en de non-acceptatie van anders denkenden, anders zijnde.

Gebruik jij nou hormonen ? Zit je in de real life fase. Zou je graag wat beter begrijpen.
elke

Bericht door elke »

Het is als vrouwelijk trans vrijwel onmogelijk als zodanig geloofd en geaccepteerd te worden met zoveel transen die met hun mannelijke heteroseksuele verleden en hobbies paraderen aan de ene kant....en de shemale seksindustrie aan de andere kant.
Bailey

Bericht door Bailey »

pauline schreef: Ben je niet Passabel, dan nog heeft niemand het recht jou te verbieden om te zijn wie je bent, maar je maakt het jezelf dan wel heel moeilijk.
Dan mot je ook niet klagen. Ik klaag ook niet over dat iedereen zo over mij uit valt. Ik denk dan, de waarheid kwetst...
dit is dus waarom ik wegblijf van al die transmeets. zelfs bij mijn clienten op de webcam kom ik minder transfobie tegen dan bij zogenoemde 'lotgenoten' onderling.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Bailey schreef:
pauline schreef: Ben je niet Passabel, dan nog heeft niemand het recht jou te verbieden om te zijn wie je bent, maar je maakt het jezelf dan wel heel moeilijk.
Dan mot je ook niet klagen. Ik klaag ook niet over dat iedereen zo over mij uit valt. Ik denk dan, de waarheid kwetst...
dit is dus waarom ik wegblijf van al die transmeets. zelfs bij mijn clienten op de webcam kom ik minder transfobie tegen dan bij zogenoemde 'lotgenoten' onderling.

:think: Is dit ? transfobie/ eerder jaloersheid onderling ?

Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Veronica

Bericht door Veronica »

Bailey schreef:
Sad but true, de meest kwetsende groep waar het meeste onbegrip in voorkomt tegenover transgenders is.... de transgenders zelf.

Meeste onbegrip, kwetsende opmerkingen en vooral elitisme en haat tegenover transgenders komt van de transgenders zelf.

De bittere waarheid, al valt het in NL nog mee, in Engeland en VS lijkt dit vaker de norm te zijn.
Afbeelding
Amy

Bericht door Amy »

Veronica schreef:
Bailey schreef:
Sad but true, de meest kwetsende groep waar het meeste onbegrip in voorkomt tegenover transgenders is.... de transgenders zelf.

Meeste onbegrip, kwetsende opmerkingen en vooral elitisme en haat tegenover transgenders komt van de transgenders zelf.

De bittere waarheid, al valt het in NL nog mee, in Engeland en VS lijkt dit vaker de norm te zijn.
Ik ga wel eens naar van die T&T avonden maar ik merk daar helemaal niets van transfobie. Het zijn naar mijn idee maar enkelingen die dat doen op forums en zo en ik denk ook alleen maar zodat ze zich beter proberen te voelen dan anderen. Maar bij van die avonden zie je ze niet of durven ze die onzin niet uit te kramen.
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

elke schreef:Het is als vrouwelijk trans vrijwel onmogelijk als zodanig geloofd en geaccepteerd te worden met zoveel transen die met hun mannelijke heteroseksuele verleden en hobbies paraderen aan de ene kant....en de shemale seksindustrie aan de andere kant.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk zijn er groep mensen wiens invalshoek is beïnvloed door de seksindustrie en stereotypering in de media en hollywood. Zo zijn er ook mensen die denken dat alle moslims terroristen zijn, dat alle Amerikanen dom zijn en alleen maar met wapens lopen te paraderen, en dat alle Amsterdammers consequent stoned zijn. De stille meerderheid met meer dan vier bruikbare hersencellen snapt echter wel dat al die stereotypes onzin zijn ;)
Nick schreef: :think: Is dit ? transfobie/ eerder jaloersheid onderling ?

Absoluut zal jaloersheid ook grotendeels meespelen, Mensen zijn van nature snel jaloers en iedereen maakt zich daar aan meer of mindere mate schuldig aan.
Amy schreef: Ik ga wel eens naar van die T&T avonden maar ik merk daar helemaal niets van transfobie. Het zijn naar mijn idee maar enkelingen die dat doen op forums en zo en ik denk ook alleen maar zodat ze zich beter proberen te voelen dan anderen. Maar bij van die avonden zie je ze niet of durven ze die onzin niet uit te kramen.
Truth. Op forums, reddit en chatrooms komen wel is hele vervelende mensen die willen compenseren voor hun eigen ellende, en kunnen dat alleen maar door andere af te vakellen.

Voordat ik op dit forum zat was ik op een paar Amerikaanse/internationale forums waar trannier-than-thou pissing contests orde van de dag waren.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!