TV tip, Love me gender

Nieuwsberichten
Jer158

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Jer158 »

Ja, doordat het een EO programma is vraag ik mij dubbel af wat nu daadwerkelijk de boodschap is die ze willen overbrengen.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Hoop dat er vanavond beetje positievere uitzending op de buis zal komen..
Anon20230219

Ik vond de uitzending van vanavond weer een positievere inslag hebben..
Die jongen welke Lisa op het einde ontmoette leek mij een hele aardige en open man.
Ben benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen..
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb deze aflevering met heel wat meer plezier bekeken, zeker vanwege de eerder genoemde positievere inslag van de aflevering. Waar ik de vorige keer echt tenenkrommend heb gekeken, had ik dat deze keer niet. Het was een ontspannen kijkritje en net als aflevering 1 en 2 was deze vierde aflevering niet zo eenzijdig. De betrokkenheid van familieleden vind ik zelf altijd heel erg mooi en interessant, zodat je ook eens hoort hoe zij het beleven.

Ik ben zelf ook heel benieuwd of lisa en die jongen nog een vervolg gaan krijgen, in ieder geval gun ik het haar volledig

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Simão

Bericht door Simão »

Het is nu ook duidelijk waarom ze de vorige aflevering zo ge-edit hebben als getoond. Daardoor komt het positieve resultaat dat Lisa nu bereikt heeft als iets veel mooiers dan als alles van een leien dakje was gegaan in de aanloop.

Die dating coach vond ik irritant. Waarom moet iedereen de macho uithangen? Alsof vrouwen alleen daarop vallen. Ik kan er zo tien noemen die het reuze irritant vinden om lopend op straat zo benaderd te worden, al is het voor een compliment. Ik ben blij de dat René het afkapte. Helemaal omdat het gewoon zo ver van zijn persoon afstond. Het heeft geen zin om iemand maniertjes aan te leren, daar prikken mensen zo doorheen.
De oefening van BeyonG had veel meer effect omdat mensen dan wat over hen konden zeggen. Als je onzeker bent, is het belangrijk om te horen dat mensen je best leuk/mooi/aantrekkelijk vinden.
Je zag ook dat ze daar ook veel relaxter in waren. Dat geeft ze toch een betere ondergrond om een ander te benaderen in een natuurlijker situatie dan gewoon op straat op iemand afrennen...

Wat Lisa betreft, ik vond die uitdrukking na het afscheid nemen zo leuk om te zien. Dat echte gevoel van "wow" straalde eraf. Ik hoop ook dat het wat wordt met ze.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20230219

Simão schreef: Die dating coach vond ik irritant. Waarom moet iedereen de macho uithangen? Alsof vrouwen alleen daarop vallen. Ik kan er zo tien noemen die het reuze irritant vinden om lopend op straat zo benaderd te worden, al is het voor een compliment. Ik ben blij de dat René het afkapte. Helemaal omdat het gewoon zo ver van zijn persoon afstond. Het heeft geen zin om iemand maniertjes aan te leren, daar prikken mensen zo doorheen.
De oefening van BeyonG had veel meer effect omdat mensen dan wat over hen konden zeggen. Als je onzeker bent, is het belangrijk om te horen dat mensen je best leuk/mooi/aantrekkelijk vinden.
Je zag ook dat ze daar ook veel relaxter in waren. Dat geeft ze toch een betere ondergrond om een ander te benaderen in een natuurlijker situatie dan gewoon op straat op iemand afrennen...

Wat Lisa betreft, ik vond die uitdrukking na het afscheid nemen zo leuk om te zien. Dat echte gevoel van "wow" straalde eraf. Ik hoop ook dat het wat wordt met ze.
Euh ja dat was inderdaad een beetje een doordrammer die coach, hij werd er ontzettend ongemakkelijk van en moest zich zo geforceerd gaan gedragen dat zijn uitstraling/gedrag alleen maar onzekerder werd.
René leert vanzelf wat bij hem past en wat vrouwen ook leuk vinden om benaderd te worden..

Tja Lisa was echt wel in de zevende hemel toen ze wegging, ook dat ze zei dat ze niet gewend was om aangeraakt te worden op die manier was zeker een momentje.
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Je kon ook duidelijk bij doe coach zien dat hij er wel van baalde dat René niet verder wilde met die vertoning. Het kan natuurlijk projectie zijn maar zo zag ik het wel. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat de aanpak van BeyonG meer effect had in het boosten van zelfvertrouwen.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Charlotte_C schreef:Je kon ook duidelijk bij doe coach zien dat hij er wel van baalde dat René niet verder wilde met die vertoning. Het kan natuurlijk projectie zijn maar zo zag ik het wel. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat de aanpak van BeyonG meer effect had in het boosten van zelfvertrouwen.
Hoi Lotte idd volledig mee eens,

Maar de aanpak en de verlegenheid van René t.o.v. het andere geslacht, is toch echt als een kleine (25jarige !), onzekere jongen :fpalm:. Ik hoop van harte, dat hij een partner zal vinden, maar zijn aanpak :oops: wat ben ik klein, bang, onzeker, en niet perfect ( dat is niemand). Daar is toch wat werk aan. Stilaan stel ik mijn toch, de vraag is dit om zijn trans-gender zijn/is hij gewoon van nature zo ? Bij zijn ouders, idem aan tafel ( ik kwam aan het woord niet, enz,....) :fpalm: .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Simão

Bericht door Simão »

Dat is inderdaad juist het punt Nick, het is van het begin af aan duidelijk dat hij verlegen en onzeker is. Bij een meisje is dat allemaal wel okee, maar een jongen moet plots initiatiefnemer zijn? Verlegen jongens zijn ook okee. Er zijn ook meisje die geen macho willen en zich prima voelen met zo´n jongen.
Verder denk ik dat hij inderdaad gewoon een deel ontwikkeling door moet maken en hij er gewoon ook eigenlijk helemaal niet aan toe is. In elk geval niet op zo´n geforceerde manier. Hij moet eerst leren dat hij okee is als jongen en dan is er pas plaats om een ander toe te laten. En wellicht liggen bij hem meer de kansen binnen een vereniging of zo, ipv in het uitgaansleven.
Maar eerst moet er meer zelfvertrouwen in het algemeen komen. Ik schat zomaar dat daar in de vogende aflevering wel stappen voor worden ondernomen. Gezien de opbouw van het geheel.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Simão schreef:Dat is inderdaad juist het punt Nick, het is van het begin af aan duidelijk dat hij verlegen en onzeker is. Bij een meisje is dat allemaal wel okee, maar een jongen moet plots initiatiefnemer zijn? Verlegen jongens zijn ook okee. Er zijn ook meisje die geen macho willen en zich prima voelen met zo´n jongen.
Verder denk ik dat hij inderdaad gewoon een deel ontwikkeling door moet maken en hij er gewoon ook eigenlijk helemaal niet aan toe is. In elk geval niet op zo´n geforceerde manier. Hij moet eerst leren dat hij okee is als jongen en dan is er pas plaats om een ander toe te laten. En wellicht liggen bij hem meer de kansen binnen een vereniging of zo, ipv in het uitgaansleven.
Maar eerst moet er meer zelfvertrouwen in het algemeen komen. Ik schat zomaar dat daar in de vogende aflevering wel stappen voor worden ondernomen. Gezien de opbouw van het geheel.
Sorry, niemand is iets plots. Dat was je/wilde je al veel eerder onbewust/bewust. Zijn angst/verlegenheid kent eerder een andere oorzaak dan GD, naar mijn mening.
Kende René, immers al eerder een relatie ? GD is niet de oorzaak/oplossing voor alle problemen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .