Genderteam VUmc overbelast

Psychologen en procedures
Anon20180501

Re: Genderteam VUmc overbelast

Bericht door Anon20180501 »

Ok, maar dan nog klinkt het mij iets teveel als eigen volk eerst en dat laatste vind ik dan nogal hypocriet omdat een flink deel van de Nederlandse transgenders een buitenlandse chirurg bezoekt voor de operaties.
Zat ik ook aan te denken Ylse, dat compenseert, maar dan nog heeft het VUmc veel te weinig capaciteit om aan de binnenlandse vraag te voldoen, waarom dan in hemelsnaam aan zo'n project meedoen, dat idee is m.i. geboren puur uit grootheidswaanzin en geldingsdrang... :?
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Ik dacht eerlijk gezegd dat het hier wel kritiek op immigrerende mede-patiënten betrof (de Halbe Zijlstra's' ze-komen-hier-voor-borstimplantaten), anders is de toevoeging "de meesten spraken alleen Spaans" nogal raar, aangezien ik niet denk dat de dames die vanuit hier afreizen naar pak 'm beet Thailand meer dan 100 woorden Thais vocabulaire rijk zijn..
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Ik zie er geen vu bij staan dus lijkt mij dat de artsen er gewoon snabbel bij hebben om wat centen mee te verdienen!
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Oooooooh ze bestaan echt , ombouwbedrijf B...... en B......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Maar alles werkt daar met reserveringen en budgetten Enzo? Dan lijkt mij de verdeling tussen die GSA.com en het VUmc traject zelf niet in orde. dan moeten er meer bedden vrij voor het VUmc traject.

Iser ooit een partij geweest die onderzoek heeft gedaan naar GSA.com? (GenderSurgeryAmsterdam)

Ook zo handig dat 'http://www.gendersurgeryamsterdam.com/over-ons/costs/' leeg is.
Ik ben benieuwd wat deze VU artsen vragen via deze website. Wellicht interessant om het markt-conforme tarief in Nederland in kaart te brengen. Los van een vergelijking van prijzen voor diezelfde artsen in hetzelfde ziekenhuis.
J1nny

Bericht door J1nny »

Laat ik zo zeggen, ik heb daar bijna 3 weken bijna iedere dag geweest, een vriendin lag er en ik werkte er heel dichtbij (5 minuten lopen).
En de halve zaal lag vol met dames die uit Zuid Amerika werden geïmporteerd.
De meesten spraken alleen Spaans.
Een enkele ook Engels.
Ik vind dat geen probleem, maar als de VU zeurt over capaciteitsproblemen, dan denk ik dat eerst de prioriteiten even bepaald worden, ook omdat bv Kanhai het opereren onmogelijk is gemaakt.

Stop met de (ongetwijfeld lucratieve) operaties op geïmporteerde dames en zorg dat je zaakjes voor je core doelgroep (de NL transgroep) op orde is.
Mocht je dan nog tijd en ruimte over hebben, vul die dan met de Spaanstalige dames.
Maar daar zal ik wel te dom voor zijn.
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Maar zitten de knelpunten niet meer bij de diagnostische fase en endocrinologie?
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Mag ik de term "geïmporteerd" in deze context respectloos vinden?
Of ben ik dan teerhartig?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Dieuwertje schreef:Maar zitten de knelpunten niet meer bij de diagnostische fase en endocrinologie?
Wat betreft vu overbelasting en wachtlijsten, ja.
Maar er is evengoed een problem met betrekking tot vergoedingen en verzekeraars, en daar lijkt dat GenderSurgeryAmsterdam verhaal mij wel interessant.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Mirthe, Jinny ,get real

B en B schnabbelen gewoon bij . Ze hebben dus naast hun contract bij het Vu 'nog wat tijd over '.
Chirurgen zijn in Nederland vrije ondernemers . B en B hebben zich dus voor een bepaald , gebudgetteerd aantal uren verhuurd aan de genderzorg verbonden . Daarnaast is er blijkbaar nog tijd over . Ze huren ergens operatieruimte en pakken nog een paar centjes .

logisch toch?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.