Renee schreef:Ik had al een tijdje geleden in deze topic gemeldt dat mijn zorgverzekering mijn electrische epilatie behandelingen niet meer vergoeden. Volgens mij omdat het voor de verzekering te duur ging worden. Ik zou nog miniaal 2 jaar aan behandeling nodig hebben.
Dus ben ik maar een beetje gaan experimenteren op mezelf en heb ik mijn "episilk" gepakt en ben begonnen met mijn rechter wacht te epileren. Was in het begin zeeeeer pijnlijk en heb iedere keer dat ik het ging doen kleine gedeeltes van mijn rechter wang gedaan. maar nu naar ongeveer 2 maanden hoef ik mijn rechter wang niet meer met het scheermesje te behandelen.
Je kan een epileerkop ook los van het apparaat gebruiken, dus dat je de kop met de hand laat draaien. Dat lijkt me wat beter voor je huid. Zo'n epileerapparaat is namelijk helemaal niet bedoeld voor het verwijderen van gezichtsbeharing. De snelheid is namelijk erg hoog.
Het kan dan wel zijn dat je ergens een stukje plastic moet afzagen of -snijden, zodat je met je vinger bij het aandrijftandwieltje kan. Dan kan je de epileerkop dus niet meer op het apparaat gebruiken.
Je kan zo vrij veel haren tegelijk verwijderen, maar het zal evengoed nodig zijn om overgebleven haren met een pincet weg te halen.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.