Ervaring/tips gezichtsontharing?

Ilse

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ilse »

nou dames,

ik heb gisteren mijn eerste sessie mogen beleven met de laser en ik heb denk ik een erg lage pijngrens in mijn gezicht, :oops:
jeetje zeg wat deed dat pijn, knetter nog aan toe, maar inmiddels alweer achter de rug.
ik had ook het gevoel dat ik de haren echt voelde knetteren :shock:

op naar de volgende sessie met een grote :D
Groetjes,
Ilse
diederique

Bericht door diederique »

Karyn,
Dat knetteren klopt, net als de geur van verbrand haar. Je moet er wat voor over hebben. De volgende keer een standje hoger? Koel je huid eventueel met wat icepads en smeer er Aloe Vera op. Helpt en koelt echt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Hi Karyn,

Oh wat een leuke naam overigens... ;)
Probeer eens zonnebloem zalf... daar kan in mijn optiek niets tegenop.

X Melany
“good enough”
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Ik heb zojuist mijn wenkbrauwen gedaan, en meteen mijn gezicht nagelopen met fel licht. Ik dacht halverwege, laat ik eens gaan tellen. Ik kwam uit rond de 50 haartjes, dat verdubbelen en dat is dan zo'n 100 haartjes die ik eruit heb gehaald met een pincet. Ik denk dat de helft blond was. Lijkt veel, 100 haartjes, maar er bevinden zich 20.000 - 30.000 haarzakjes op het gelaat en hals. Daarna heb ik met gewoon keukenzout mijn gezicht gescrubd en nu is het zo zacht als een babyhuidje. Kan er nu weer voor een paar weken tegenaan.

:)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Is er hier eigenlijk iemand met alleen maar lichte blonde gezichtsbeharing? En dan bedoel ik vooral iemand die die haren ook heeft laten verwijderen met elektrische epilatie.
Hoe is dat gelukt? Ik heb wel gelezen dat het resultaat tegen kan vallen.
Op de websites van veel huidtherapeuten staat het bekende verhaal dat het een zeer langdurige behandeling is, maar dat de haartjes uiteindelijk verdwijnen. Toch heb ik op een website van een huidtherapeut ook eens gelezen dat de kans groot is dat haartjes terug blijven komen.

Wie heeft ervaring?

Gelukkig heb ik relatief weinig "echte stevige" baardharen. Deze haren vallen niet erg op. De meeste haartjes zijn erg dun en zacht. Die vallen natuurlijk nog minder op.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Veronica

Bericht door Veronica »

Mijn haartjes vallen niet op maar een vriendin had alleen blonde haartje, wel enorm veel last van van het was erg zichtbaar door de hoeveelheid.

Na 4 jaar is ze er vanaf.

Trouwens, ik heb gisteren een kopie van de brief naar mijn verzekeraar gekregen over de vergoeding voor gezichtsontharing, geschreven door iemand die van duidelijke taal houdt :D
Afbeelding
intrans

Bericht door intrans »

4e behandeling achter de rug vandaag.
In mijn hals/nek en zeikanten/wangen is alles bijna zo goed als weg.
Kijklijn/kin/snor zit nog het een en ander.
Jeste

Bericht door Jeste »

Veronica schreef:Na 4 jaar is ze er vanaf.
Dat is wel heel erg lang. Wilde de ziektekostenverzekeraar dat wel vergoeden?
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Jeste

Bericht door Jeste »

Renee schreef:Ik had al een tijdje geleden in deze topic gemeldt dat mijn zorgverzekering mijn electrische epilatie behandelingen niet meer vergoeden. Volgens mij omdat het voor de verzekering te duur ging worden. Ik zou nog miniaal 2 jaar aan behandeling nodig hebben.
Dus ben ik maar een beetje gaan experimenteren op mezelf en heb ik mijn "episilk" gepakt en ben begonnen met mijn rechter wacht te epileren. Was in het begin zeeeeer pijnlijk en heb iedere keer dat ik het ging doen kleine gedeeltes van mijn rechter wang gedaan. maar nu naar ongeveer 2 maanden hoef ik mijn rechter wang niet meer met het scheermesje te behandelen.
Je kan een epileerkop ook los van het apparaat gebruiken, dus dat je de kop met de hand laat draaien. Dat lijkt me wat beter voor je huid. Zo'n epileerapparaat is namelijk helemaal niet bedoeld voor het verwijderen van gezichtsbeharing. De snelheid is namelijk erg hoog.
Het kan dan wel zijn dat je ergens een stukje plastic moet afzagen of -snijden, zodat je met je vinger bij het aandrijftandwieltje kan. Dan kan je de epileerkop dus niet meer op het apparaat gebruiken.
Je kan zo vrij veel haren tegelijk verwijderen, maar het zal evengoed nodig zijn om overgebleven haren met een pincet weg te halen.
Veronica

Bericht door Veronica »

Jeste schreef:
Veronica schreef:Na 4 jaar is ze er vanaf.
Dat is wel heel erg lang. Wilde de ziektekostenverzekeraar dat wel vergoeden?
Zo ongeveer 70% wel.
Afbeelding