Ik ben mij er zeer van bewust dat de srs geen heilige graal is , neem de vu bashing verhalen tot mij , maar toch heb ik mij aangemeld .
Ik heb er geen keuze meer in zal mijn mening zelf wel gaan vormen .
Maar ik stel positieve verhalen ook op prijs ....
Renée
HRT, doseringen en toedieningsmethoden
-
Anon20210626
Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
rachel
Maar hoe kan ik een andermerk regelen ik baal wel heb ik eindelijk hormonen en krijg ik een b merk die niet zo goed helpt
-
rachel
O over androcur dus als ik het goed begrijp zorgt ie er alleen voor dat dat ding niet meer werkt en verder zeker niks moet ik me de hele tijd weer ontharen pfffff
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Hoezo een B merk dat niet zo goed is??? Veronica heeft het over progynova tabletten waarvan een ander merk bij haar niet goed werkte. Maar ook dat is heel persoonlijk. Als iedereen er uitslag of hoofdpijn van kreeg was het zo van de markt af.
Ga nu eerst maar eens plakken en kijken wat het bij je doet. Sandoz is net zo'n grote fabrikant als Bayer of Janssen Cilag. Alledrie maken ze 'goedkope' varianten van elkaars merkmedicijnen. Maar dat maakt niet dat ze slechter zijn, alleen kun je doordat ze anders gefabriceerd worden met andere hulpstoffen, minder goed of juist beter voor je werken.
Oh, en het gaat even duren voor je effecten merkt. Dat zit ergens in de maanden.
Ga nu eerst maar eens plakken en kijken wat het bij je doet. Sandoz is net zo'n grote fabrikant als Bayer of Janssen Cilag. Alledrie maken ze 'goedkope' varianten van elkaars merkmedicijnen. Maar dat maakt niet dat ze slechter zijn, alleen kun je doordat ze anders gefabriceerd worden met andere hulpstoffen, minder goed of juist beter voor je werken.
Oh, en het gaat even duren voor je effecten merkt. Dat zit ergens in de maanden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
rachel
Ik weet het niet ik hoor dat iedereen andere medicatie heeft en ik ben bang dat ze mij dus het ziekenhuis mij hormonen hebben gegeven van mindere kwaliteit dan andere en ook wil ik geholpen worden en resultaat ik ben bang dat ik niks bereik met deze hormonen want alles wat goed koop is is in de medische wereld nooit goed maar het feit dat volgens de bloed onderzoek al veel vrouwelijke hormonen al heb heb ik daar wat aan
-
Veronica
Niks mis met een B merk hoor, in de meeste gevallen is het hetzelfde als A merk, zie het als een t-shirt een HEMA shirt is misschien zelfs beter of hetzelfde als die ene designer shirt van €100...rachel schreef:Maar hoe kan ik een andermerk regelen ik baal wel heb ik eindelijk hormonen en krijg ik een b merk die niet zo goed helpt
Bij een A merk betaal je vaak voor de naam, zo had ik Zumenon Estriadol laatst en dat is ook een A merk, toch kreeg ik bijwerkingen niet omdat het goedkoop was, waarschijnlijk is er toch iets anders dan met Progynova die ik altijd gebruik.
Conclusie is dat B merk niet eens zo slecht is, soms wordt het zelfs in diezelfde fabriek gemaakt maar wordt gescheiden in verschillende merken, of dacht jij de HEMA rookworst en Unox rookworst beide in een aparte fabriek werken gemaakt (antwoord is nee, het is precies hetzelfde worst uithetzelfde fabriek).
Zo is dat vaak ook zo met medicatie, tenzij je van de ene merk meer bijwerkingen krijgt of heftigere is er niks mis.
Soms kan de ene merk ook zwakker bij iemand werken, ECHTER aangezien medicatie bij iedereen anders werkt is dat heel logisch en ligt net zo veel aan iemands lichaam als veel andere factoren.
En nu in mensentaal, Rachel er is niks mis met wat jij mee kreeg.
P.S. wat Emma zegt klopt, ik kreeg altijd A merk Progynova en daarna plots A merk Zumenon, beide A merken, het ligt dus niet aan het merk, gewoon is het in mijn geval zo dat ik meer bijwerkingen krijg van de ander en terug ben naar de oude merk, jij Rachel moet nog beginnen dus voor jouw geldt dit niet, tenzij je plots in de toekomst andere merk krijgt en daarvan bijwerkingen, anders niet.
En nogmaals, niks mis met goedkopere merk, geldt voor alles van voedsel tot medicatie, de regels in EU zijn te streng daarvoor in de VS zou jij je wel zorgen kunnen maken als jij een goedkoper merk kreeg maar in de EU niet, zo'n bedrijf die zou kapot gaan als ze troep zouden leveren in de EU.
-
Jennifer W
Dat is misschien wel eens een heel goed idee....Renée schreef:Ik ben mij er zeer van bewust dat de srs geen heilige graal is , neem de vu bashing verhalen tot mij , maar toch heb ik mij aangemeld .
Ik heb er geen keuze meer in zal mijn mening zelf wel gaan vormen .
Maar ik stel positieve verhalen ook op prijs ....
Renée
Een vaste plek waar de goede ervaringen in komen te staan....om zo een meer evenwichtig beeld te creeren...
-
Claire
Rachel waar baseer je dat op wat je daar nu weer zegt?rachel schreef:Ik weet het niet ik hoor dat iedereen andere medicatie heeft en ik ben bang dat ze mij dus het ziekenhuis mij hormonen hebben gegeven van mindere kwaliteit dan andere en ook wil ik geholpen worden en resultaat ik ben bang dat ik niks bereik met deze hormonen want alles wat goed koop is is in de medische wereld nooit goed maar het feit dat volgens de bloed onderzoek al veel vrouwelijke hormonen al heb heb ik daar wat aan
Plus lees je niet wat anderen posten dit is toch al uitgelegd.
Plus als je niet blij ermee bent dan moet je gewoon VU bellen en vragen.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Danielle
Het Farmacotherapeutisch Kompas is niet veel gedetailleerder in het vermelden van de risico's. Daar wordt vooral gesproken over de periode dat de estradiol wordt genomen en gaan ze uit van de standaard doses van 1 of 2 mg per dag. Bij progesteron (utrogestan) wordt er vooral gewaarschuwd voor hart- en vaatziekten.Emma schreef:Het is allemaal erg complex. HRT met estradiol en progesteron verhoogt bij bio-vrouwen weer de kans op borstkanker aanzienlijk genoeg om te adviseren het maar een jaar voor te schrijven... en dat is al meer dan 10 jaar het geval. Om welke doseringen het gaat en bij welke hormoonspiegels dat risico ontstaat staat er dan weer niet bij.
https://www.ntvg.nl/artikelen/nieuws/eu ... ietherapie
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... oraal).asp
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... steron.asp
Volgens mij bedoel je mij hiermee.Veronica schreef: (ik herinner mij nog dat iemand (noemt de naam niet) beweerde dat ik onzin praat dat ondanks diezelfde stoffen er wel andere bijwerkingen kunnen optreden, die persoon sprak dat tegen, echter het geldt niet alleen voor progy, mijn moeder moet veel medicatie gebruiken en ook zij had paar keer bijwerkingen omdat ze plots een ander merk kreeg)
Ik heb nooit gezegd dat dezelfde medicatie van een andere fabrikant geen andere bijwerkingen zal hebben. Ik heb gezegd dat als de werkzame stof en de dosering daarvan hetzelfde is dat de uitwerking ervan hetzelfde zou moeten zijn. Het kan wel dat je anders reageert op/door andere hulpstoffen of mogelijk allergisch bent voor één van deze hulpstoffen. Om die redenen kan je in overleg met je arts een recept voor een specifiek merk/fabrikant van medicijnen krijgen, de apotheker mag daar dan niet van afwijken (dit moet dan wel op het recept vermeld worden). Sommige zorgverzekeraars leggen die keuze geheel bij hun cliënten neer zonder dat een arts specifiek een recept op merknaam uitschrijft.
Ik heb zo'n keuze optie in mijn verzekering: als ik niets zeg krijg ik soms alternatieven, maar als ik aangeef liever Progynova van Bayer te krijgen, in plaats Estradiol van Sandoz, dan is dat geen probleem. Ik heb tot nu toe geen verschil gemerkt tussen de twee. Voor de cyproteronacetaat heb ik een stuk of drie merken gehad. Het ironische is dat de laatste keren de Androcur van Bayer (het orignele octrooimiddel) het beste leverbaar was en goedkoper dan die van 'merkloze' aanbieders.
Oh, even terzijde: de Hema rookworst wordt weliswaar gemaakt door Unox, maar wel volgens een eigen recept. Waaronder iets met grovere structuur en echt roken, in plaats van toegevoegd rookaroma.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
rachel
Is het erg dat de pleister er niet goed op zit op het manier van niet zo strak bij bewegingen als je er overheen vrijft voelt het niet goed