Boeken tip

Pas ik nou in een hokje of niet?
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Boeken tip

Bericht door Maartje-nb »

Ik heb mijzelf het boek Gender Magic van Rae McDaniel (zelf non-binair) cadeau gedaan😀 alvast een vervroegd feestdagen cadeautje zeg maar.

Ik kan je dit boek echt enorm aanraden.
Het beschrijft een manier van leven die veel meer uitgaat van positiviteit je kracht als trans/nonbiniar persoon kunt “reclaimen”in plaats van het denken in tekortkomingen, dat er iets “mis” met je is. Heel verfrissend hoe het geschreven is, met respect naar de community en wat we allemaal meemaken, zonder dat het een halleluja- verhaal wordt zeg maar. Echt knap geschreven.
Het leest als een trein (wel in het Engels natuurlijk) en vertelt je hoe je oa:
- jezelf als gender-divers persoon als waardevol kunt zien en voelen.
- hoe je beter voor je lijf kunt zorgen
- hoe je in contact met jezelf en in contact met de ander veel authentieker kunt zijn.
Vooral jezelf “vieren” is echt heel waardevol.
Eerst was ik een beetje sceptisch, heb nooit zo veel met de 3 stappen tot geluk-boeken, daar geloof ik niet zo in. Maar was wel heel benieuwd naar hun methode, om veel vrijer in het leven te staan. Ik ben aardig ingelezen in deze materie, dus veel herkende ik al. Maar hoe het toegepast wordt op gender zaten toch wel een paar hele mooie eye openers in.
Het heeft mij ik elk geval weer een mooie boost gegeven in mijn eigenwaarde en praktisch dingen kunnen begrijpen waarom ik denk zoals ik denk etc… heel herkenbaar en zelfs helend.
Dus wellicht… een leuk feestdagen cadeautje voor je.
Dacht .. ik deel even mijn ervaring.
Liefs, Maartje