Droom je (in je slaap) weleens over je gender?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Droom je (in je slaap) weleens over je gender?

Bericht door Jeste »

Misschien komt het omdat het hele zoek- en transitieproces alweer vrij lang geleden is, maar in mijn dromen ben ik op het gebied van gender(identiteit) zoals gewenst. Zoals ik nu ook ben in het echte leven.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Droom je (in je slaap) weleens over je gender?

Bericht door Simão »

Ik droom van kinds af aan dat ik een jongen ben en gek genoeg ben ik op een jaar of zestien blijven hangen.Wat ik ook wel grappig vind is dat ik wéét dat ik in Portugal woon en als ik in een droom in Nederland ben, ben ik meestal op weg naar Portugal of heb het er over dat ik terug naar Portugal moet. Ik droom van kleins af aan om een of andere mysterieuze reden voornamelijk in het Engels, maar ook dat is situatie bepaald. Ben ik met mensen uit mijn jeugd, dan spreek ik Nederlands en ben ik in Portugal,dan spreek ik Portugees. Ik kan mijn dromen ook makkelijk beinvloeden trouwens. Als kind geleerd om uit nachtmerries te komen en nu gebruik ik het om dromen op te leuken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
icarus
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2022, 19:36
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij

Re: Droom je (in je slaap) weleens over je gender?

Bericht door icarus »

Veel van mijn dromen gaan echt nergens over, maar:
Ik droom vaak dat ik al mijn mastectomie heb gehad, dat mijn borst plat is. En dat ik dan een snor of baard heb en dat mijn stem diep is. Wanneer ik dan weer wakker word is de realiteit uhhh teleurstellend... (janken)

Soms heb ik een nachtmerrie dat ik ergens ben, of als kind of als volwassene, en dat iedereen mijn deadname gebruikt en de verkeerde voornaamwoorden. Of dat ik een rok moet dragen en dat ik de vrouwenwc in word geforceerd.

Dus mijn gender komt best voor in mn dromen.
02 2020: wachtlijst vu
02 2021: wachtlijst genderteam zuid
11 2022: intake vu
01 2024: vu overleg heeft nog "te veel vragen" voor groen licht
03 2024: groen licht mastectomie
25-04-2024: intake mastectomie Gender Clinic
narayani
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 dec 2023, 17:35
Gender: Transgender

Re: Droom je (in je slaap) weleens over je gender?

Bericht door narayani »

Sweta schreef: 24 dec 2023, 02:45 Ik heb er wel over gedroomd. Voordat ik me bezig hield (of überhaupt wist over) transgenders droomde ik dat ik een meid was en achter leuke jongens zat. Ik keek ook in de spiegel en zag een leuke dame :D zo blij als ik was.

Vele jaren later een trotse dame droomde ik wel eens dat ik ge misgenderd werd. Nota bene door mijn eigen moeder! Ja, ik was er mee bezig. Maar zulke dromen komen niet zo heel vaak voor. Ik heb eerlijk gezegd automatisch mijzelf aangenomen zoals ik ben. Het is ook een langzame proces. Ik heb mijn veranderingen zelf niet eens door. Het grappige is dat mensen die ikzelf wel erken mij vaak niet erkennen. Behalve zij die me vaker hebben gezien. Persoonlijk gezien ben ik altijd dezelfde persoon. Ook in mijn dromen.
Fijn dat je hebt aangenomen zoals je schrijft dat je bent. Dit is je kracht.
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Droom je (in je slaap) weleens over je gender?

Bericht door Saskia-Vince »

Ik heb ook wel eens van die dromen, en dan meestal over mijn uiterlijk wat ik niet heb, ik mis en ik graag zou willen veranderen.
Ik zie er best wel min of meer vrouwelijk uit komt mede dor dat ik mijn haren al jaren laat groeien eerder voor de pubertijds fase had ik al langere haren dan veel werd gezien bij jongens in mijn omgeving had altijd al schouderlang haar, dit mocht na mijn mening wel veel langer, alleen mijn moeder hield het toen nog een beetje tegen maar in de pubertijd besloten het onbeperkt te laten groeien en nu ik 18 ben is het al gegroeid tot net over mijn billen, en mijn volgende doel mijn knieeen is, door dat lange haar werd ik steeds meer voor meisje aan gezien en begon ik stoere meiden kleding te dragen als antwoord daar op.
Maar in mijn dromen ben ik nog niet af, ik heb een platte borstkas waar ik enorm mee zit dat wil ik graag vervrouwelijken en in mijn dromen zie ik mij al met borsten, daarnaast heb ik lichte lichaams beharing wat ik verfoei wat wel weg mag, en ik met deze veranderingen al blij zal zijn in mijn dromen.
Maar het gekke is wat ik droom zie ik ook zo in de praktijk, misschien een beetje verwarrend maar zoals ik soms droom over mij zelf staat niet zo ver af zoals ik mij zelf zie in de toekomst.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud