Is dit normaal bij primolut?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
nathan06
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2023, 18:34
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Is dit normaal bij primolut?

Bericht door nathan06 »

Ik ben om mijn menstruatie te stoppen begonnen met primolut. Mijn dokter zei dat ik de 1e dag van mijn menstruatie moest beginnen en dat heb ik gedaan, maar nu na 7 dagen is mijn menstruatie nog steeds niet gestopt terwijl het normaal na 4 dagen klaar is. Hoort dit?
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Is dit normaal bij primolut?

Bericht door San(ne) »

Hmm, ik heb een aantal keer primolut gebruikt toen ik nog topsport deed om mijn menstruatie uit te stellen.
Ik weet niet of het inmiddels anders is, maar ik herinner me dat ik juist een aantal dagen vóórdat het bloeden begon moest beginnen met slikken. Anders was het te laat en begon het bloeden al, dan had slikken niet zo veel zin meer. Misschien dat nog even dubbel checken met je arts?
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Is dit normaal bij primolut?

Bericht door Verkaasd »

Jullie kregen een dag waarop je moest beginnen? Ik startte gewoon de secondes dat ik primolut in mn handen kreeg en heb nu al 2 jaar geen last
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Is dit normaal bij primolut?

Bericht door San(ne) »

Verkaasd schreef: 29 dec 2023, 21:10 Jullie kregen een dag waarop je moest beginnen? Ik startte gewoon de secondes dat ik primolut in mn handen kreeg en heb nu al 2 jaar geen last
Ik gebruikte dit medicijn alleen een paar dagen, zodat ik niet ongesteld was (en me daardoor slecht voelde) tijdens belangrijke wedstrijden. Ik heb het nooit langer geslikt dan een dag of 4 achter elkaar.
xfynn648
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2023, 17:18
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Is dit normaal bij primolut?

Bericht door xfynn648 »

Ik gebruik Primolut ook sinds kort. Ben helaas toch nog ongesteld geworden. Las in de bijwerkingen dat in het begin nog last kunt hebben van een bloeding maar dat het na verloop van tijd stopt. Als je twijfels hebt, zou ik naar de huisarts gaan die je hopelijk ook kan adviseren over wat je het beste kan doen!