Massage therapie door non-binaire therapeut

Psychologen en procedures
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Massage therapie door non-binaire therapeut

Bericht door Maartje-nb »

Ik kwam een podcast tegen met daarin een interview met Josje Fens. Die is non-binair en massage therapeut.
Josje heeft een onderzoek gedaan naar transgender en non/binaire personen en de effecten daarvan.
Heel interessant.
Vaak “zitten we zo in ons hoofd” of hebben we een “moeilijke” relatie met ons lichaam.
Binnenkort heb ik een kennismakingsgesprek met Josje. Ik ben heel erg benieuwd en ik verheug me er erg op.
Fijn om gewoon “in je eigen taal” te kunnen spreken en aangesproken en begrepen te worden.
Iemand ervaringen ?
https://lichaamstaal-utrecht.nl/over-mij/

Groetjes, Maartje
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Massage therapie door non-binaire therapeut

Bericht door Maartje-nb »

Al weer een tijdje terug een behandeling gehad bij deze massage therapeut. Heel verfrissend om een gesprek met een hulpverlener te hebben die zelf ook non binair is. Heel fijn. De behandeling daarna, wist ik niet goed wat ik kon verwachten. Dus liet het gewoon over mij heen komen. Ik was er naar toe gegaan om gewoon even te kijken hoe dit zou gaan. Was er nieuwsgierig naar.
De eerste behandeling bleek te gaan over “leren te voelen” wat er allemaal in je lijf gebeurt, waar er blokkades zitten en dat te ervaren. Heel bijzonder hoe ze met minimale aanraking al zoveel los wist te krijgen.
Als je (nog) meer in contact wilt leren te staan met je lijf, wat voor veel queer en trans mensen een issue is, raad ik t zeker aan. Binnenkort voor een volgende behandeling. Ben erg benieuwd weer.
Ps. Dit is geen reclame , maar gewoon mijn persoonlijke ervaring, omdat ik zelf ook behoefte had om nog meer “in mijn lichaam” te komen dan dat ik al doe. En dan voelt dat heel gemakkelijk en veilig omdat bij iemand te doen die zelf ook begrijpt hoe het is om non-binair te zijn.