Vraag over seksuele activiteit

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Carms
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2023, 22:28
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Vraag over seksuele activiteit

Bericht door Carms »

Hoi allemaal
Ik zit toch met een vraagje nog
Omtrent seksuele activiteiten (orgasme / seks hebben)
In mijn onstlag brief staat niets over hoe lang wachten
Of wanneer dit mogelijk is
Ook niet online te vinden

Ik ben een maand post op nu
Tuurlijk is dat zowieso te vroeg op zich
Maar ik zou toch willen weten of een onbewust orgasme (natte droom)
Vroegtijdig
Consequenties zou hebben voor mijn herstel

En daarbovenop
Wanneer het evt mogelijk is om seksueel ietsje actief te worden
Aangezien ze me daar eigenlijk niets over verteld hebben en omtrent vragen ze best wel een hand hebben in t Ziekenhuis om niet te antwoorden of met een antwoord te komen waar ik nog niets wijzer van word soms

Groetjes💜
Gebruikersavatar
Claude Eriksson
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2023, 10:41
Gender: Man
Voornaamwoorden: Niet

Re: Vraag over seksuele activiteit

Bericht door Claude Eriksson »

Ik denk dat dit soort vragen meer voor medische professionals zijn. Gewone gebruikers op het forum kunnen waarschijnlijk niet echt helpen. Ik zou niet aarzelen om het ziekenhuis te bellen of er langs te gaan en hen deze vraag te stellen. Dat is hun werk. Zonder Kamagra Kopen lukt het mij bijvoorbeeld niet alleen om een orgasme te bereiken, maar ook om überhaupt normale seks te hebben. Maar ik sta onder dokterscontrole, dus ik maak me geen zorgen.
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Vraag over seksuele activiteit

Bericht door Esther78 »

Het herstel was voor mij heilig. Ik was té voorzichtig.
Ik ben na een paar maanden langzaam begonnen met verkennen, aftasten en wat voor mij goed voelde.

Bij mij was het belangrijkste gegeven, dat ik mijzelf de tijd gun en neem die ik nodig heb. Hoeveel tijd iemand nodig heeft, verschilt per individu en is voor iedereen compleet normaal. Als je denkt dat het je herstel negatief beïnvloedt, dan moet je het zeker niet forceren.

Bij normaal "gebruik", kun je niet snel iets kapot maken.
Gebruikersavatar
Marijntje
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2017, 23:32
Gender: Trans MtF

Re: Vraag over seksuele activiteit

Bericht door Marijntje »

Bel vooral met het ziekenhuis. Daar zijn ze voor, en je bent de eerste niet.

Er zijn mensen die al na een maand een orgasme kunnen hebben. Bij anderen duurt het langer. Maar ik zou vooral (sorry, het is een cliché) luisteren naar je lichaam. Als er nog duidelijk wondherstel is, met afscheiding en gevoelige zwelling zou ik er nog even vanaf blijven - bovendien is dan de kans groot dat het sowieso teveel pijn doet.

Ik kan me niet voorstellen dat een niet-meer-zo-natte droom problematisch is. Met de spieren die je dan onbewust gebruikt doe je overdag ook al het een en ander. Er zit nog wat zwellichaam waarschijnlijk, maar dat gaat niet voor problemen met hechtingen zorgen.

Ontdek langzaam hoe het werkt en voelt. Jaag niet achter dat orgasme aan, als het komt dan komt het. Maar geniet van wat je nu al voelt. En als het gebeurt: leuk.

Ik durfde zelf pas na zes weken voorzichtig te voelen hoe alles zat. Daarvoor was er nog te veel best wel pijnlijke zwelling.

Overigens heb ik nu, twee jaar na de operatie, mijn eigen orgasme nog immer niet terug gevonden. Het voelt allemaal erg lekker en opwindend, maar ik blijf ergens halverwege steken. Ik kom niet hoger dan de tweede versnelling, zeg maar. Dus het varieert heel erg.

Ik wens je écht vooral veel plezier en genoegen :-)