Coming-Out familie lid (met een verleden)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
SpiritofBattles
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2023, 17:44
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Flevoland

Coming-Out familie lid (met een verleden)

Bericht door SpiritofBattles »

Hoi Allemaal,

Ik ben niet zo een prater, zeker niet als het over persoonlijke dingen gaat, los ik normaal altijd alles het liefst alleen op.
Nu vind ik het ook best moelijk om überhaupt over mijzelf te praten, weet nooit hoe :? .

Ik heb pas sinds kort de doorzet gemaakt om eindelijk voormezelf te kiezen, en het ook actief in werkelijkheid te brengen.
Vond het behoorlijk spannend en ook moeilijk, omdat ik toch merk dat ik al meteen weer in mijn hoofd zat van, (maar wat als die of maby toch wachten tot weer contactherstel is met die, etc etc).
Een vriendin heeft mij gellukig er in ondersteund, (zag ook hoe slecht het ging).

Ondertussen heb ik afgelopen november mijn Top surgery gehad.. Wat een verademing en ging het ook zichtbaar sinds mijn start met T steeds beetje beter.
Nu ben ik voor mijn Omgeving e.d. ook volledig out en dat ging ook super.

Maar nu van de week kwam ineens het stukje Familie naar voren, en toen wist ik t even niet meer. (zit in nogal complexe situatie).

Het gaat er nu om dat out of the blue een broertje weer contact heeft gezocht via whatsapp, maar die weet nog van niets (al paar jaar niet gezien of gesproken). En van de week kwam ie met ik was vorige week nog in de buurt maar had net geen tijd meer om langs te komen.
Waarbij ik zoiets had eh... hmmm maby maar goed ook anders had je in shock gelegen waarschijnlijk (ben in uiterlijk en stem echt aardig veranderd).

Maar nu zit ik dus te malen, hoe ga ik het hem nou vertellen. Vooral vanwege de geschiedenis die speelt :?: Maar ook omdat hij een beperking heeft, ben ik onzeker. :think:

Heeft iemand misschien ervaring hiermee en zou mij daarover willen vertellen (mag natuurlijk ook via PM).
Sta ook open voor Tips hoe ik dit misschien kan aanpakken.

groetjes
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Re: Coming-Out familie lid (met een verleden)

Bericht door Secret24 »

Misschien een huidige profielfoto van jezelf op whatsapp plaatsen.... komt hij wel vragen hoe het zit.