Nieuwe chat! Zie dit topic.

Je lijkt wel op een meisje!

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Je lijkt wel op een meisje!

Bericht door Aliss »

Chieftac schreef:Ongeveer 10 jaar geleden (wat gaat de tijd toch snel) toen ik op het VMBO zat heb ik een situatie meegemaakt die ik eigenlijk wel wil delen.

In die tijd werd ik dus onbewust door mijn moeder al redelijk vrouwelijk gekleed, omdat ze toen waarschijnlijk al wisten dat ik als jongen niet lekker in mijn vel zat. Maar dat was het rare, want ik vond die meisjeskleding toen de tijd eigenlijk helemaal niet bij mij passen (ik kijk nu op die tijd terug als een soort van ontkenningsfase).

Maar toen ik dus op een dag naar huis fietste in die vrouwelijke kleding kwam ik langs een jongen die ik zelf niet kende die het volgende naar mij riep: "Je lijkt wel op een meisje!". Ik vond dat toen een redelijk vage opmerking omdat ik toen mijzelf gewoon zag als jongen, maar om 1 of andere rede ben ik dit nooit vergeten. Ik denk dat dit de situatie is geweest die mij onbewust heeft getriggerd om dus mij zelf te gaan weerspiegelen tegenover meisjes door stiekem vrouwelijk te gaan dragen.

Ik vroeg me af of iemand anders ook z'n soort situatie heeft mee gemaakt waardoor ze onbewust er over na zijn gaan denken.
Ow jazeker,

Zo'n jaar of twee geleden op een avondje na sex te hebben gehad vroeg me ex of ik me ooit als een meisje voelde. Die avond is sindsdien in mijn hoofd blijven hangen. Er waren andere situaties die me lieten nadenken over wat 'het zou kunnen betekenen' in verleden, maar toen zat ik zelf in mijn ontkenningsfase, maar die avond was het moment wanneer ik begon te onderzoeken (op google), en mijn eerste zoekopdracht was 'ik ben een jongen maar voel me een meisje'.

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
CSIsara
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2013, 22:24
Gender: Trans FtM

Re: Je lijkt wel op een meisje!

Bericht door CSIsara »

Op de middelbare school werd ik ook geregeld uitgescholden voor manwijf, ik had meer moeite met het woord wijf dan met man. Nu weet ik nog steeds niet of ik nou beledigd ben als men soms 'dag meneer kan ik u helpen' tegen me zeggen zodra ze door hebben dat ik een vrouw ben lopen ze zelf vaak rood aan. Ik ben vrachtwagenchauffeur geweest en als ik dan bij klanten kwam hadden ze ook vaak dag meneer in de mond, ik vind het best. ik heb tot mijn 18s ook lang haar tot aan mijn kont, maar wel altijd strak in een staart ik moet geen los haar in mijn gezicht dus nog gel en speltjes erbij om de boel op zijn plek te houden.
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Je lijkt wel op een meisje!

Bericht door Aliss »

CSIsara schreef:ik had meer moeite met het woord wijf dan met man.
Ik dus tegenovergestelde....Kan echt niet tegen als ik word geadresseerd als man. Gelukkig komt het steeds minder vaak voor. Op een van de andere manieren, als mijn moeder mij in mannelijke vorm aanspreekt, dan vind ik het nog het ergste van allemaal :?

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Charissa
Berichten: 170
Lid geworden op: 11 mei 2012, 21:07
Gender: Onzeker

Re: Je lijkt wel op een meisje!

Bericht door Charissa »

heb het paar weken trug nog gehad. ben me haartjes lang aan het laten groeien en heb mijn familie al heel lang niet gezien ruim een jaar niet ben nog steeds niet out naar de familie etc maar goed ik kwam bij me tante en die herkende me niet begroete iedereen behalve mij ja op het laatst :( toen zij ze ja ik herkende je niet je lijkt zo op een meid en dat deed me dan weer goed :D
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Je lijkt wel op een meisje!

Bericht door Tanja »

Vroeger in mijn jeugd had ik echt lang haar . Vaak werd ik dan ook uitgemaakt voor meisje. Stond een keer bij de drogist (jaar of 14) en was toen nog relatief klein. Stond een lippenstift te kopen voor mijn toenmalige vriendinnetje toen de man uit de drogist aan mij vroeg of het voor mezelf was of voor mijn moeder. Hij dacht echt dat ik een meisje was waarop mijn vrienden het uitschaterde. Dat zijn dingen uit je jeugd die je niet snel vergeet. Ik vond het toen al niet erg en voelde me best trots. Het werd hier al eerder geschreven maar ook ik was vroeger een paspop voor mijn nicht en mijn buurmeisje. Jurkjes, hakjes, make-up, panty's etc droeg ik geregeld en ging ook zo over straat naar mijn huis. Als drie meiden liepen we dan door Rotterdam en ik voelde me echt happy. Mijn vader kon het echter niet waarderen en dat liet hij weten ook. Nu praat hij wel anders en haalt die herinneringen geregeld terug. Letterlijke woorden van... als ik toen had geweten wat er in je omgaat hadden we je wellicht kunnen helpen. Transseksualiteit was toen echter nog lang niet zo bekend als nu en over internet maar niet te spreken. Als ik nu jeugdfoto's van mezelf zie dan zie ik echt een meid. Helaas is dat in de loop der jaren enigszins veranderd. Gelukkig heb ik wel de bouw behouden.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Je lijkt wel op een meisje!

Bericht door Alexandra »

Denk niet graag terug aan mijn jeugd. Teveel trigger-materiaal. Mijn enige overheersende emotie die de boventoon voerde in mijn verwarrende jeugd -en die me nog bijstaat- is: misselijkheid en walging. Maar inderdaad, er waren genoeg incidenten. Onbekenden dachten altijd dat ik en mijn zus tweelingen waren. We zijn ook zeer kort na elkaar geboren, waarschijnlijk zat de baarmoeder nog vol met oestrogeentjes van mijn zus, waarvan ik stiekem heb gesnoept... Wie zal het zeggen, het leek me een interessante theorie.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Je lijkt wel op een meisje!

Bericht door Sabrina »

"Of is het een meisje?", Electronicaverkoper toen ik een jaar of 5 was met een mutsje op.
"Ik dacht eerst dat je een meisje was", vriendin van mij toen ik met een groepje ergens boeken aan het lezen was op de middelbare school.
"Hey, chickie!", Één of andere dronken gast toen ik langsfietste met lang haar en best androgyne kleding op een omafiets.
Afbeelding