Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Josh »

Waarschuwing: transfobie en onsmakelijk

https://www.nu.nl/achterklap/6300954/an ... bloed.html

De gedachtegang van Anouk kan ik niet volgen. Is dit gewoon puur haar idee zoals een kleuter die denkt als ik geen positieve aandacht krijg, dan maar negatieve ongeacht de gevolgen voor andere mensen?

Waarom transfoob tussen aanhalingstekens is gezet snap ik ook niet van dit artikel.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
RoosRoos
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 okt 2023, 13:46
Gender: Onzeker

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door RoosRoos »

" In de reacties krijgt de de 48-jarige zangeres flink wat kritiek. "Jammer dit. Had oprecht anders verwacht", reageert iemand. "Hoe minder verwachtingen je hebt, hoe beter", reageert Anouk daarop.

Ook BN'ers reageren verbaasd op de boodschap van Anouk. "Dat je dan op de wc een beetje zit te mijmeren, achterom kijkt, 'eigenlijk wel goed moment om transvrouwen te beschimpen' denkt, toch even een foto maakt, die dan helemaal post, om vervolgens tevreden gaan zitten wachten tot Boulevard en Shownieuws bellen", schrijft presentator Tim Hofman.

Cabaretière Claudia de Breij laat ook van zich horen "Anouk, maak je geen zorgen hoor. Jij gaat om je post niet gecanceld worden, daarvoor ben je veel te geliefd. Een stuk geliefder dan transvrouwen. Zij kunnen nauwelijks gecanceld worden, want om gecanceld te worden moet je eerst omarmd zijn geweest en dat krijgen zij een stuk minder dan jij en ik. Daarom kun je ze ook gewoon supporten, of met rust laten."

Influencer Nikkie de Jager heeft het bericht van Anouk op haar eigen Instagram-pagina geplaatst. Daar heeft ze bijna twintig miljoen volgers. "Dat een van de nuchterste en meest gerespecteerde muzikanten van Nederland een schaamteloze transfoob blijkt te zijn, stond NIET op mijn bingokaart voor 2024", schrijft ze. "We zijn een minderheid die simpelweg acceptatie wil, laat ons verdomme met rust."

Anouk heeft, op een paar korte reacties op haar pagina na, nog niet gereageerd op de kritiek."

Gelukkig wordt ze niet gehinderd door enige kennis van zaken, en hengelen naar aandacht is van levensbelang voor de inkomsten van "over the top" artiesten...
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Secret24 »

Als je jaren in een panel met Ali B en Marco Borsato hebt gezeten, moeten we ons maar afvragen of het menstruatiebloed is.... gezien de sexuele obsessies van de andere twee.
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Josh »

Anouk reageerde zaterdag via Threads op de kritiek. "Iedereen die je verliest door feiten uit te spreken is geen verlies", schrijft de zangeres. "Het is een richting. Vandaag gaan we verder. Geen haat, alleen liefde. Voor iedereen."
Ok, hypocriet
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Laura2021 »

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan praten "met" in plaats van "over" mensen.
Groetjes Laura :hbeat:
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Theunix »

Trigger Warnings: Uitwerpselen
Spoiler:
Image
Drop mic....
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Sweta
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mar 2023, 07:54
Gender: Vrouw

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Sweta »

Dat soort figuren zijn de laatsten op aarde waar ik een voorbeeld aanneem. :? Sorry als ik wat grof klink, maar in Anouk zie ik geen dame, maar een ordinair wijf. Dat mens is geen aanwinst, maar een verlies op onze beschaving.

Mijn lieve moeder (schaamte) keek altijd naar The Voice en dat soort rotzooi. Zit ook vol met ordinaire troep. Later hoorde we het misbruik achteraf van pubermeiden die hun zielen hadden verkocht aan Ali en Marco B. Dat is ook de wereld waar Anouk zich in bevind. Allemaal willen ze roem en rijkdom, veel 'gescoord' hebben, populair zijn en vooral niet 'gecanceld' worden. Neem geen voorbeeld aan hen. Deze mensen bereiken daarmee niks in hun graf.
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Laura2021 »

Ik heb zo eens zitten te denken...

Indien je identiteitsbewijs zoals paspoort, rijbewijs of ID bewijs is aangepast door de overheid van biologisch geslacht naar het geslacht wat je wenst, transitie of niet, heb je dan gronden om, als je dat zou willen, publieke uitingen zoals de zangeres hierboven beschreven op haar instagram account en alle toekomstige uitingen, onder artikel 1 van de grondwet bij de rechter aan te kaarten/toetsen op grond van discrimineren op basis van het geslacht?

Artikel 1:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Groetjes Laura :hbeat:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Emma »

Nee, daar is de Nederlandse Grondwet niet voor bedoeld. De rechter mag niet toetsen aan de grondwet. De grondwet is puur bedoeld as basis voor onze 'gewone' wetten, en het is aan de Eerste Kamer om te beoordelen of nieuwe wetten door de beugel kunnen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Anouk krijgt forse kritiek om 'transfoob' bericht met foto van menstruatiebloed

Bericht door Laura2021 »

Dankjewel Emma. Als ik het goed begrijp rest je om aangifte te doen wat zowiezo verstandig is en ben je dus min of meer aangewezen op het justitie en het openbaar ministerie, en die maken een selectie want die hebben niet zo veel te doen, toch?
m.a.w. geen schijn van kans denk ik zo.
Groetjes Laura :hbeat: