Vraag over laser ontharing.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Vraag over laser ontharing.

Bericht door Andrea2 »

Is het slecht voor de huid om er na makeup of makeup remover aan te brengen? en kan je je vlak daarna ook gewoon scheren of moet je een bepaalde tijd wachten tot je deze dingen kunt doen?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door Marica »

Na het laseren krijg je een verkoelende creme opgesmeerd. Bij thuiskomst kan je je voorzichtig scheren. Tenminstte ik deed dat gewoon, en heb geen klachten gehad.
Ik zou wat make up producten wat terughoudend zijn, wacht daar bijv een dag mee. Je ogen opmaken kan natuurlijk wel gewoon.

Probeer het scheren gewoon.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door AnneCeleste »

Ik vond het scheren heel lastig na laser, omdat de behandelde haartjes extra stug werden. Op de hals liet ik scheren eventjes achterwege.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door Marica »

O, ja ik scheer zonder zeep te gebruiken. Het is even wennen, maar gebruik een vrij nieuw mesje, en vervang die vaak.
De witte haren zijn zo stug niet meer, dat scheert makkelijk glad
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door Frederieke »

Hmm, ik ben helemaal verrast door deze reacties.

Mijn huidtherapeut verwachtte altijd dat ik geschoren naar de laserbehandeling kwam. En voorafgaand aan de behandeling deed ze dat nog even na met een nieuw scheermesje.
Alleen bij een combi-behandeling van elektrische epilatie en laseren kwam ik ongeschoren. Vervolgens werd eerst geëpileerd en daarna de restjes weggeschoren door mijn huidtherapeut. En daarna werd pas de laserbehandeling gedaan.

Dus na aflooop hoefde ik niet te scheren, pas de dag erna. En dan was de ergste roodheid toch allang weggetrokken.
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door SearchingLady »

Frederieke schreef: 14 feb 2024, 19:31 Hmm, ik ben helemaal verrast door deze reacties.

Mijn huidtherapeut verwachtte altijd dat ik geschoren naar de laserbehandeling kwam. En voorafgaand aan de behandeling deed ze dat nog even na met een nieuw scheermesje.
Alleen bij een combi-behandeling van elektrische epilatie en laseren kwam ik ongeschoren. Vervolgens werd eerst geëpileerd en daarna de restjes weggeschoren door mijn huidtherapeut. En daarna werd pas de laserbehandeling gedaan.

Dus na aflooop hoefde ik niet te scheren, pas de dag erna. En dan was de ergste roodheid toch allang weggetrokken.
Dit is ook mijn ervaring. Altijd scheren voor de afspraak en ze had zelf ook nog een mesje mocht ik iets gemist hebben.
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door Esther91 »

Ik ging in het begin geschoren omdat de schaduw toen zelfs geschoren duidelijk genoeg was. Ik kon destijds niet eens fatsoenlijk over straat als ik me niet 2x per dag scheerde.

Veel later (ongeveer 15 behandeling) ben ik juist ongeschoren gekomen. Dan werd er eerst afgetekend en daarna geschoren. De aftekening bleef zichtbaar ondanks het scheren.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door AnneCeleste »

Huh? Ja natuurlijk scheer je je ook voor de laserbehandeling 🤔Het gaat om de dagen daarna.
CarlaJansen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vraag over laser ontharing.

Bericht door CarlaJansen »

Voorafgaand aan de laser behandeling scheer je je. Hoe snel je daarna weer moet/wilt scheren is persoonlijk.

Het idee is dat je gezichtshaartjes de laser energie oppakken. Als dat aan de buitenkant van je huid plaatsvindt is er geen ontharingseffect. De laserenergie, de hitte, moet juist zoveel mogelijk in je huid naar het haarzakje geleid worden. Vandaar superzorgvuldig scheren voor de behandeling.

Na afloop is je huid warm; je krijgt een verkoelende gel en eventueel nog koude packs. Je huid is dan geirriteerd, dus kalm aan met makeup.