Adams appel reductie ervaring Nijhuis

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Tina32
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jan 2024, 13:19
Gender: Trans MtF

Adams appel reductie ervaring Nijhuis

Bericht door Tina32 »

Hoi allemaal,

Heeft een van jullie hier misschien ervaring met de adams appel reductie technieken van Dr. Nijhuis? Ik maak me vooral zorgen over lange termijn effecten op mijn stem van de operatie.

Groetjes,
Tina
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Adams appel reductie ervaring Nijhuis

Bericht door DominiqueB »

Weet alleen van wat de logopedist heeft verteld en dat er wel risico's aanzitten en geen garanties
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren
Tina32
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jan 2024, 13:19
Gender: Trans MtF

Re: Adams appel reductie ervaring Nijhuis

Bericht door Tina32 »

Ik heb inderdaad een vergelijkbaar verhaal gehoord van mijn logopedist, maar ik heb ook begrepen dat het heel erg ligt aan de ervaring van de dokter die de operatie doet.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Adams appel reductie ervaring Nijhuis

Bericht door Frederieke »

Jazeker, ik heb vorig jaar gelijktijdig met mijn SRS een aantal feminisatie operaties ondergaan in het Radboudumc, waaronder een adamsappel reductie (tracheal shave). Ik ben heel blij met het resultaat, mijn leven is een stuk gemakkelijker sindsdien.

En voor alle zekerheid, ik heb geen enkele negatieve invloed op mijn stem gemerkt. Ik houd van zingen, en dat gaat nog uitstekend.
Gebruikersavatar
Alexandra11
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2024, 14:46
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Adams appel reductie ervaring Nijhuis

Bericht door Alexandra11 »

Als het een trachael shave is, dan snijden/schaven ze een klein stukje van de buitenkant eraf, het puntje. Heb ik ook gehad als onderdeel van mijn FFS. Ik had geen problemen met mijn stem. Ik heb hierdoor een klein littekentje van een centimeter onder mijn kin vanwaar ze de instrument in gelijden. Dit litteken is niet zichtbaar, tenzij je echt onder mijn kin gaat kijken. Ik had ook geen gezwollen nek, het was complicatieloos.