Beperkte Kledingvrijheid

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
GirlyMe
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2024, 14:39
Gender: Genderfluid
Locatie: Omgeving Eindhoven

Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door GirlyMe »

Het frustreert mij vaak wanneer ik een vrouwelijke collega met een leuk jurkje en panty zie, of juist met een hele mannelijke outfit. Het is altijd heel oneerlijk, vrouwen kunnen op de werkvloer gewoon mannenkleding dragen, tot aan herenschoenen en de stropdas toe, maar een man kan niet in een shorts of rok, al dan niet met panty, of luchtig bloesje naar het werk gaan.
Toch probeer ik een middenweg te vinden, laatst hele leuke chunky dames loafers gekocht, instappers met een dikke zool die ik dan onder een fijne zachte stretch chinobroek aan doe, en geen sokken maar een panty daarin draag. Mix and match zeg maar ;)
Liefst zou ik ook eens een rok aan doen, maar dat kan gewoonweg niet. Dit trekt al genoeg aandacht merk ik.
De mensen zijn nog steeds niet veel gewend :think:
Groetjes uit Brabant
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Marije »

Ik heb meer dan 30 jaar gehoopt dat het zou gebeuren dat een man een jurk aan kon, maar in mijn leven gaat het niet meer gebeuren... echt niet.

Nu kan het... en doe ik 't hooguit 1 of 2 keer per week en draag ik meestal een spijkerbroek... ;-)
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door DominiqueB »

Marije schreef: 21 mar 2024, 16:48 Ik heb meer dan 30 jaar gehoopt dat het zou gebeuren dat een man een jurk aan kon, maar in mijn leven gaat het niet meer gebeuren... echt niet.

Nu kan het... en doe ik 't hooguit 1 of 2 keer per week en draag ik meestal een spijkerbroek... ;-)
Moet nog ff geduld hebben maar dan komt ook mijn moment dat ik het echt mag doen. :happy-cheerleaderkid:
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren
Gebruikersavatar
GirlyMe
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2024, 14:39
Gender: Genderfluid
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door GirlyMe »

Marije schreef: 21 mar 2024, 16:48 Ik heb meer dan 30 jaar gehoopt dat het zou gebeuren dat een man een jurk aan kon, maar in mijn leven gaat het niet meer gebeuren... echt niet.

Nu kan het... en doe ik 't hooguit 1 of 2 keer per week en draag ik meestal een spijkerbroek... ;-)
Nee dat denk ik ook niet. Spijkerbroeken draag ik niet, meestal stretch broeken naar werk of leggings in de vrije tijd
Groetjes uit Brabant
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik geloof niet in het niet mogen... Niet durven, dat is valide genoeg. Maar net als Marije draag ik niet vaker dan twee of drie keer per week een rok of jurk en meestal gewoon een spijkerbroek, dat maakt me niet minder vrouw.
Irene
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Jeste »

Al zo ontzettend lang vind ik dat ook raar. Dan is het ook nog zo dat de meeste mannen ontzettend saai gekleed (moeten) gaan. Die pantalons, colberts en stropdassen zijn allemaal best wel hetzelfde. Nou ja, een ander motiefje of kleurtje, dat is het dan wel. Meer afwisseling zit er niet in.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
GirlyMe
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2024, 14:39
Gender: Genderfluid
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door GirlyMe »

Jeste schreef: 21 mar 2024, 21:36 Al zo ontzettend lang vind ik dat ook raar. Dan is het ook nog zo dat de meeste mannen ontzettend saai gekleed (moeten) gaan. Die pantalons, colberts en stropdassen zijn allemaal best wel hetzelfde. Nou ja, een ander motiefje of kleurtje, dat is het dan wel. Meer afwisseling zit er niet in.
Klopt! Als je afwijkt van de grote grijze massa valt dat op. Sommige (werk)kringen gaan daar slecht op.
Groetjes uit Brabant
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2958
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Marica »

Ik ben op deze sites jaren geleden terecht gekomen doordat ik zocht op man en rok dragen. Ook is een engelstalige variant die vanuit de USA opereert, maar leden vanover de hele wereld heeft.
De NL site https://www.rokvoormannen.nl
Het USA forum : https://www.skirtcafe.org
De USA site waar ik mijn eerste rokken bestelde toen het nog een crowdfunding was.https://www.skirtcraft.com

Als man ging ik gewoon rokken dragen en af en toe een jurk. Zo ging ik gewoon over straat, zelfverzekerd mens dat ik ben. Maar ik snap dat het soms een behoorlijke berg durf vergt.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Mevr B
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mar 2024, 19:35
Gender: Vrouw
Locatie: Zwervend door Nederland

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Mevr B »

Mwah, lange broek is in mijn geval domweg practisch*.
Rok of jurk draag ik hooguit eens per maand of zo gemiddeld.
Komen ook maanden voor van niet dus.
Wat Irene zegt, maakt me niet minder vrouw.


*] mijn werk, woning enz is een rok/jurk domweg zwaar onpractisch
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Je55e
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 feb 2024, 19:00
Gender: Genderfluid
Voornaamwoorden: Hen/hun

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Je55e »

Hey. Ik heb niet echt tips, maar ik vind je frustratie invoelbaar en begrijpelijk. Zou je graag meer plekken gunnen om je vrij te voelen te dragen wat je wilt.
"Leef moedig, ploeter, faal, breek door en overwin
Luister naar het ritme, vurig dansend binnenin"
(Wende - Heb ik dat nodig)