Twijfel over de volgende stap

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Lisa
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:04
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Twijfel over de volgende stap

Bericht door Lisa »

Hoi, na wat vrijblijvend geëxperimenteer, zat ik al een jaar op het spoor naar volledige transformatie. Sinds juni vorig jaar op de wachtlijst bij de VU. Twijfel was er altijd. Maar nu is hij heel erg groot geworden. Ik vraag me af of dit de stap is die mij gelukkiger gaat maken. Als man was/ben ik niet diep ongelukkig. Wordt het onbehagen dat ik voel wel echt opgelost met vrouw worden?
Ik zou graag in contact komen met transgenders die ooit besloten hebben af te zien van transformatie en die weer terug zijn in hun 'oude' identiteit... Wie kent/is zoiemand?
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door TanteJuut »

Ik vind het respectabel dat je hier eerlijk naar op zoek gaat. Ik kan je helaas niet helpen maar wens je sterkte in je zoektocht.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door Fay »

Hoi, ik kan het me deels voorstellen, als man was ik ook niet ongelukkig (dacht ik) totdat ik me realiseerde dat ik in de loop der jaren, of nee, eigenlijk vanaf mijn besef hoe het zat,een second hand life heb leefde (en dus wel ongelukig)

Ik was er aan gewend aan de zijlijn te staan en leefde vanuit dat gevoel,ik kon immers zoveel dingen niet als man, het voelde niet goed, en leek me daarbij neergelegd te hebben, het sluipt er langzaam in, je gaat er naar leven tot het punt dat je niet eens meer beseft dat je zoveel mist, maar het bleef ergens diep van binnen knagen, en ineens schrik je wakker, er MOET NU wat gebeuren

Hoop dat je hier wat aan hebt, zet eens op een rij wat je vanwege je gd niet kan en wat je wel graag zou willen, je genderdysforie als het ware uit elkaar halen en concretiseren geeft duidelijkheid, praat met iemand, soms zit je zo verstrikt in je gevoelens dat je een spiegel nodig hebt,een klankbord om zaken weer helder te krijgen

onderzoeken, en blijvend onderzoeken,waar sta ik , is imo raadzaam en soms noodzaak

Succes

Vicky
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door finesse »

oude identiteit????

what the hell is she/he talking about
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door Dora »

finesse schreef:oude identiteit????

what the hell is she/he talking about
Nou, als bv iemand in staat is om voetbal en bierdrinken pardoes in te ruilen voor shoppen en tutten 'omdat dat bij het vrouw zijn hoort' dan kun je dus inderdaad spreken van een 'oude' en een 'nieuwe' identiteit.

@Lisa: chapeau voor het niveau van je eerlijkheid. Dat tref je maar zelden op TS fora omdat het 'herzien' van een beslissing nogal heftige reacties kan oproepen.
Ik ken irl 2 zulke personen als die jij bedoeld, maar die zich uit de T wereld terug getrokken hebben ivm de omschreven heftige reacties van MTF.

Misschien dat je er niets aan hebt of misschien juist wel, maar ik liep laatst tegen dit interview aan tijdens het surfen:

http://www.xtra.ca/public/National/Kell ... 13185.aspx" target="_blank

Deze persoon is volkomen helder, eerlijk, realistisch en verre van slachtofferig.

Natuurlijk verschilt het van persoon tot persoon, van land tot land en van cultuur tot cultuur maar het is een hele kunst om jezelf als T niet in de maling te nemen en een rad voor je ogen te draaien.

P.s. De comments onder de video zijn het lezen waard.
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door finesse »

gelezen....ik twijfel niet aan zijn oprechtheid..maar wat ik wel vreemd vind is dat hij weer makkelijk kan omschakelen naar zijn 'ouwe' ik ..zijn baard kan laten staan etc.....dat zou betekenen dat je het kan wegstoppen

ben benieuwd naar wat er achter schuil gaat...

Sorry: i don't buy it....

en je kan niet zomaar voetbal en bier drinken pardoes inruilen voor shoppen en tutten...er zijn geen verplichte vrouw zijn dingen. en dan weer omturnen en er relaxed over praten....alsof je je identiteit kan onderdrukken.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door Dora »

finesse schreef:
ben benieuwd naar wat er achter schuil gaat...

.alsof je je identiteit kan onderdrukken.
Je gaat alleen op zhaar uiterlijk af zonder werkelijk te luisteren naar het hoe en waarom van zhaar.

Zhij legt het helder en eerlijk uit in de video: zhij kon niet meer tegen de reacties van mensen op zhaar als MTF mannelijke verschijning en de stress die zhe er van ondervond.
EN zhe is zich volledig bewust van zhaar mannelijke uiterlijk, hormoongebruik of niet.

En zhij onderdrukt zhaar identiteit allesbehalve, als je het interview goed beluistert.

Zhij heeft eieren voor zhaar geld gekozen en is weer als man gaan leven omdat dat sociaal gezien makkelijker voor zhaar is, maar beschouwt zichzelf nog steeds wel degelijk als MTF, maar door zhaar mannelijke uiterlijk is er weinig van te maken en blijft zhe onder stress leven, wat nou ook niet bepaald wenselijk is als vrouw.
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door finesse »

prima dank voor je mening

ik heb het hele verhaal geluisterd but still i don't buy it. dat kan toch?
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door Dora »

finesse schreef:prima dank voor je mening

ik heb het hele verhaal geluisterd but still i don't buy it. dat kan toch?
I do buy it, temeer omdat zhe aan de hormonen is geweest.

Dan kun je gerust stellen dat zhe heel erg goed weet waar zhe het over heeft....en ze klinkt volkomen oprecht daar in.

Had zhe alleen als vrouw geleefd dmv kleding, make up en zo dan was het allemaal een stuk 'vrijblijvender' geweest en de 'terugweg' een 'stuk makkelijker' en dan was het niet tot dit eerlijke interview gekomen.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Twijfel over de volgende stap

Bericht door Fay »

Euhm, wat is het precies u dont 'buy'??

Vicky