Eerder mijn fout dus...Laura2021 schreef: ↑06 sep 2024, 21:27Ik wilde het netjes en respectvol houden, vandaar het woord geslachtsgemeenschap.
Persoonlijk dacht ik dat de definitie met de tijd was meegegaan en dat dit automatisch ook voor alle andere vormen en niet enkel de conservatieve hetero definitie van geslachtsgemeenschap.
Motivatie voor transitie & geslachtsgemeenschap
-
Re: Motivatie voor transitie & geslachtsgemeenschap
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen...
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Van Dale:
ge·slachts·ge·meen·schap (de; v)
1
seksuele omgang, m.n. zulke omgang waarbij de penis de vagina of anus penetreert; = coïtus
--
Tja, ik ben lesbifexibel. Zeg maar "party bi".
Eigenlijk vind ik "geslachtsgemeenschap" op zichzelf weinig interessant. Het is een heel klein onderdeel van mijn intense en creatieve sexleven. Ja, penetratie is lekker. Ik vind het ook wel een beetje saai eigenlijk Er is zoveel meer, zoveel intenser.
De keuze vóór transitie... Die kan ik moeilijk decoderen. Je weet immers niet wat je niet weet. Voor mij ligt het sowieso al wat anders.
ge·slachts·ge·meen·schap (de; v)
1
seksuele omgang, m.n. zulke omgang waarbij de penis de vagina of anus penetreert; = coïtus
--
Tja, ik ben lesbifexibel. Zeg maar "party bi".
Eigenlijk vind ik "geslachtsgemeenschap" op zichzelf weinig interessant. Het is een heel klein onderdeel van mijn intense en creatieve sexleven. Ja, penetratie is lekker. Ik vind het ook wel een beetje saai eigenlijk Er is zoveel meer, zoveel intenser.
De keuze vóór transitie... Die kan ik moeilijk decoderen. Je weet immers niet wat je niet weet. Voor mij ligt het sowieso al wat anders.
100% Myself
Intimiteit en Sex Positive
-
Niet zo heel erg mijn voud dus...
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Naja, het is natuurlijk wel met de tijd meegegaan. Het idee dat geslachtsgemeenschap voorbehouden is aan "man & vrouw" is sinds de oudheid al onjuist gebleken.
100% Myself
-
- Voornaamwoorden: Jeste
Wel goed om deze vraag voor te leggen. Dit is een onderwerp dat nogal eens in de taboesfeer ligt. Het bespreekbaar maken kan het een beetje openbreken.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik ben blij met alle reacties, dus dank!
Ik denk dat als men zegt bij de psycholoog dat dit een belangrijke motivatie zou zijn voor je, de wenkbrauwen misschien wel fronzen of erger nog alarmbellen af gaan en dat het al heel gauw gezocht wordt vanuit de psychologie naar andere oorzaken waarom je transgender zou denken te zijn, terwijl dat mijn ogen erg onredelijk is. Angst om te erkennen bij de psycholoog dat dit een factor is kan dus meespelen in de weerstand.
Het is een onderdeel, voor sommige geen, en anderen een heel belangrijk onderdeel, net zoals uiterlijk voor je kan zijn, of omgangsnormen, spieren, stem, of je wel of geen borsten en/of ander geslachtsdeel wilt etc.etc. wat je ook persoonlijk belangrijk vind?!
Je wilt leven, en ervaren op de manier die het beste bij je past, omdat jij je goed wilt voelen in je vel, toch?
In mijn ogen hoort het erbij.
Ik denk dat als men zegt bij de psycholoog dat dit een belangrijke motivatie zou zijn voor je, de wenkbrauwen misschien wel fronzen of erger nog alarmbellen af gaan en dat het al heel gauw gezocht wordt vanuit de psychologie naar andere oorzaken waarom je transgender zou denken te zijn, terwijl dat mijn ogen erg onredelijk is. Angst om te erkennen bij de psycholoog dat dit een factor is kan dus meespelen in de weerstand.
Het is een onderdeel, voor sommige geen, en anderen een heel belangrijk onderdeel, net zoals uiterlijk voor je kan zijn, of omgangsnormen, spieren, stem, of je wel of geen borsten en/of ander geslachtsdeel wilt etc.etc. wat je ook persoonlijk belangrijk vind?!
Je wilt leven, en ervaren op de manier die het beste bij je past, omdat jij je goed wilt voelen in je vel, toch?
In mijn ogen hoort het erbij.
Groetjes Laura
-
Ik koos voor 100%.
Het klinkt misschien gek wat ik nu ga zeggen, maar ik vind het belangrijk om een man te hebben en een gezin te stichten. Al bij al snap ik wel dat ik niet zwanger kan raken. Maar zo speelt het wel in mijn hoofd.
Het klinkt misschien gek wat ik nu ga zeggen, maar ik vind het belangrijk om een man te hebben en een gezin te stichten. Al bij al snap ik wel dat ik niet zwanger kan raken. Maar zo speelt het wel in mijn hoofd.
-
- Voornaamwoorden: Zij / Haar
Ik heb lang getwijfeld om hierop te reageren. Maar lijkt me ook gewoon fijn een gezin te hebben met een man en kind aangezien ik ook op mannen val .
-
Voordeel van mij was dat ik al een gezin had.
En nogmaals, ik val niet op mannen, wel op vrouwen.
Het was voor mij dus geen deel van de motivatie.
En nogmaals, ik val niet op mannen, wel op vrouwen.
Het was voor mij dus geen deel van de motivatie.
-
- Voornaamwoorden: Zij
Hmmm, heb wel 100% geantwoord maar vind het ingewikkeld.
Heb als man (heb wel 2 kinderen ooit verwekt) geslachtsgemeenschap nooit als prettig ervaren.
Als we het al deden fantaseerde ik dat ik haar was en lag dan ook vaak op het spreekwoordelijke kussen. Alleen dan lukte het uiteindelijk maar plezier hmmm. Ondanks dat ik altijd wel op vrouwen viel (nog steeds eigenlijk) droom ik er al heel erg lang van om door een man het hof gemaakt te worden.
Echter niet in de fase waarin ik nu nog steeds zit maar wel als mijn lichaam klopt met de rest.
Heb als man (heb wel 2 kinderen ooit verwekt) geslachtsgemeenschap nooit als prettig ervaren.
Als we het al deden fantaseerde ik dat ik haar was en lag dan ook vaak op het spreekwoordelijke kussen. Alleen dan lukte het uiteindelijk maar plezier hmmm. Ondanks dat ik altijd wel op vrouwen viel (nog steeds eigenlijk) droom ik er al heel erg lang van om door een man het hof gemaakt te worden.
Echter niet in de fase waarin ik nu nog steeds zit maar wel als mijn lichaam klopt met de rest.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen